Räkig fakta...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ophelia
    • December 2006
    • 92

    Jag har ett 180l kar som ska göras om och tanken är att det ska vara räkor samt dvärgfiskar som inte äter upp dom.

    Kommentar

    • Sonja
      • October 2003
      • 7357

      Ursprungligen postat av Ophelia
      Jag har ett 180l kar som ska göras om och tanken är att det ska vara räkor samt dvärgfiskar som inte äter upp dom.
      Åh, det kommer att bli en mäktig syn
      Alltid nyfiken!
      Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        Jag tror att jag röstar för red bee och black bee om vi nu måste ändra namn....men jag tror att det blir liiite svårt att lära om, jag är ju snart 37 år gammal....
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        • evus
          • September 2006
          • 729

          Jag tror att jag ger upp detta med namnbyte på räkorna innan jag ens har börjat. Jag tycker att det blir svårare.

          Råkar vara 44...........
          This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

          Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

          Kommentar

          • Sonja
            • October 2003
            • 7357

            Ja inte sjutton tänker jag kalla Crystal red något annat i Sverige i alla fall. Och alla dom sv/v är ju hur krångliga som helst redan innan.
            Alltid nyfiken!
            Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

            Kommentar

            • Mamma Mia
              • December 2004
              • 2504

              Äsch då, fegisar! Härmed konverterar jag till röda bi-räkan

              Jag är också 44
              Always look at the bright side of life

              Kommentar

              • landstrykeren
                • July 2006
                • 440

                Verkar som mina körsbär precis släppt sina ägg, kan man se ungarna eller är dom pyttesmå? Om dom nu finns där så måste jag flytta på alla räkor till ett annat akvarium pga att de finns en del hungriga fiskar, är de möjligt att flytta små bebisar?

                Kommentar

                • daniel_i_malmö
                  • April 2002
                  • 1103

                  Måste säga att jag tycker röd biräka är ett riktigt bra namn! Egentligen skulle det inte vara att ge den ett nytt namn, utan bara ett svenskt namn. Fast jag antar att det är för sent... CR eller RC vad den nu kallas är väletablerat vid det här laget.
                  Malmö Akvarieförening
                  no hope, no harm, just another false alarm

                  Kommentar

                  • Katharina
                    • December 2006
                    • 4045

                    Jag har också fått mina första körsbärsbebisar idag!!

                    Ursprungligen postat av landstrykeren
                    Verkar som mina körsbär precis släppt sina ägg, kan man se ungarna eller är dom pyttesmå? Om dom nu finns där så måste jag flytta på alla räkor till ett annat akvarium pga att de finns en del hungriga fiskar, är de möjligt att flytta små bebisar?
                    Fick syn på en liten rackare... alldeles genomskinlig till skillnad från Crystal... lr Red Bee om ni så vill... tänkte på att det blir krångligt om vi kallar dem en sak här på Zoopet och Zooaffärerna kallar dem något annat... iaf för nybörjarna...

                    Jag är glad att jag inte behöver flytta dessa små... måste du ta bebisarna också??? Kan inte de gå på lite tillväxt så du ser dem ordentligt och att inte fiskarna tar dem??? Du kunde ju flytta de stora bara nu...
                    Ha dé bäst... Tina

                    Kommentar

                    • Sonja
                      • October 2003
                      • 7357

                      Ursprungligen postat av landstrykeren
                      Verkar som mina körsbär precis släppt sina ägg, kan man se ungarna eller är dom pyttesmå? Om dom nu finns där så måste jag flytta på alla räkor till ett annat akvarium pga att de finns en del hungriga fiskar, är de möjligt att flytta små bebisar?
                      Räkynglen är ca 2 mm, så det är nog svårt att lyckas flytta dom.
                      Alltid nyfiken!
                      Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                      Kommentar

                      • Sonja
                        • October 2003
                        • 7357

                        Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
                        Måste säga att jag tycker röd biräka är ett riktigt bra namn! Egentligen skulle det inte vara att ge den ett nytt namn, utan bara ett svenskt namn. Fast jag antar att det är för sent... CR eller RC vad den nu kallas är väletablerat vid det här laget.
                        CR=Crystal red
                        RC=Red cherry
                        Alltid nyfiken!
                        Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                        Kommentar

                        • Mamma Mia
                          • December 2004
                          • 2504

                          ... eller Körsbär och Röd Bi

                          Ursprungligen postat av Sonja
                          CR=Crystal red
                          RC=Red cherry
                          Always look at the bright side of life

                          Kommentar

                          • landstrykeren
                            • July 2006
                            • 440

                            Ursprungligen postat av Katharina
                            Fick syn på en liten rackare... alldeles genomskinlig till skillnad från Crystal... lr Red Bee om ni så vill... tänkte på att det blir krångligt om vi kallar dem en sak här på Zoopet och Zooaffärerna kallar dem något annat... iaf för nybörjarna...

                            Jag är glad att jag inte behöver flytta dessa små... måste du ta bebisarna också??? Kan inte de gå på lite tillväxt så du ser dem ordentligt och att inte fiskarna tar dem??? Du kunde ju flytta de stora bara nu...
                            Igår så fick dom besök av 3 pansarmalar, och dom lär ju äta allt dom hittar,

                            Kommentar

                            • Mamma Mia
                              • December 2004
                              • 2504



                              så gjorde jag....

                              Ursprungligen postat av landstrykeren
                              Verkar som mina körsbär precis släppt sina ägg, kan man se ungarna eller är dom pyttesmå? Om dom nu finns där så måste jag flytta på alla räkor till ett annat akvarium pga att de finns en del hungriga fiskar, är de möjligt att flytta små bebisar?
                              Always look at the bright side of life

                              Kommentar

                              • tummen
                                • March 2005
                                • 5199

                                Ursprungligen postat av Mamma Mia
                                Äsch då, fegisar! Härmed konverterar jag till röda bi-räkan

                                Jag är också 44
                                Vi får väl utbilda butikerna att sätta ut nya namn helt enkelt....tills vidare får vi väl köra med CR/red bee/röd biräka parallellt även om det är jobbigt....
                                Thomas "tummen" Wallén

                                Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                                Kommentar

                                Arbetssätt...