Räkig fakta...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

    Ursprungligen postat av miiaoo
    Ja, Sonja är vår egen räk-guru!!
    Hedersutnämning!!
    ...och det är ju min "förtjänst" att hon skaffade sina första CR....eller var du (sonja)intresserad innan rentav??????

    Nu måsta jag jobba lite också....
    Thomas "tummen" Wallén

    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

    Kommentar

    • Sonja
      • October 2003
      • 7357

      Ursprungligen postat av tummen
      ...och det är ju min "förtjänst" att hon skaffade sina första CR....eller var du (sonja)intresserad innan rentav??????

      Nu måsta jag jobba lite också....
      Sorry, Tummen Det var MammaMia som övertalade mig att beställa mina första körsbärsräkor tillsammans med henne. Jag var rätt skeptisk innan, men ändrade mig väldigt fort där
      Mia hade pratat om räkor väldigt mycket, och speciellt om humleräkor. Så det var såna jag ville ha egentligen till en början men dom var slut.

      Sen bytte jag till mig mina första CR från Gladhertha/Hanna och så rullade det på.

      Men jag är inget proffs på räkor. Är bara väääldigt intresserad och försöker förstås svara lite om jag kan. Ibland gissar jag lite, men då skriver jag att jag inte är säker förstås.

      Jag tycker den här tråden är jättebra. Som en allmän räkblogg nästan och att folk med räkor skriver och inte bara frågar saker utan berättar vad de sett i sina räkakvarier bidrar till att alla lär sig mer. Superbra

      Så håll tråden levande, men skriv frågor i egna trådar också. En som är helt ny kanske inte orkar läsa igenom allt det här
      Alltid nyfiken!
      Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

      Kommentar

      • Lamprologus
        • December 2006
        • 112

        Va och köpte räkor i tisdags ,det blev några crystal red och några white pearl.

        Glömde bara att fråga, hur ofta få era räkor mat?

        // Ludde
        Freediving 4 ever

        Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=609522

        Kommentar

        • miiaoo
          • January 2006
          • 2815

          varje dag..
          Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

          Kika gärna in i min dagbok!

          Kommentar

          • landstrykeren
            • July 2006
            • 440

            Varje eller varannan för mina, det tar tid för dom att få i sig en tablett.

            Kommentar

            • miiaoo
              • January 2006
              • 2815

              Ett par bilder på ett par snyggingar..
              Bifogade filer
              Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

              Kika gärna in i min dagbok!

              Kommentar

              • Nitra98
                • June 2005
                • 1987

                Guuud va fina räkor miiaoo!!! *vill ha*
                Min zoon

                Kommentar

                • Tintaglia
                  • January 2006
                  • 146

                  Ursprungligen postat av Nitra98
                  Guuud va fina räkor miiaoo!!! *vill ha*
                  Men du får ju snart humlor...

                  Kommentar

                  • Sonja
                    • October 2003
                    • 7357

                    Ursprungligen postat av Lamprologus
                    Va och köpte räkor i tisdags ,det blev några crystal red och några white pearl.

                    Glömde bara att fråga, hur ofta få era räkor mat?

                    // Ludde
                    Efterom jag bor på två ställen får mina räkor, och fiskar, inte mat varje dag. Eller snarare så får dom inget på helgerna. Då kan dom gå utan från fre morgon till måndag eller tom tisdag ibland. Det verkar som om det funkar väldigt bra för dom. Det här är väl inte idealiskt, men funkar. Det är nog alltid större risk att man övermatar än ger för lite med ett undantag - sugmalar.
                    Men i veckorna får dom varje dag.
                    Alltid nyfiken!
                    Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                    Kommentar

                    • Katharina
                      • December 2006
                      • 4045

                      Svårt med matrester...

                      ... nu har jag ju en massa microsmå bebisar och de knallar omkring på botten också... Ibland ligger tabletter kvar och nu vågar jag ju inte suga upp resterna om någon sitter på dem... Vissa tabletter tycker de bättre om...

                      Vilka ger ni???
                      Ha dé bäst... Tina

                      Kommentar

                      • Malinitzi
                        • December 2006
                        • 2088

                        Ursprungligen postat av Katharina
                        ... nu har jag ju en massa microsmå bebisar och de knallar omkring på botten också... Ibland ligger tabletter kvar och nu vågar jag ju inte suga upp resterna om någon sitter på dem... Vissa tabletter tycker de bättre om...

                        Vilka ger ni???
                        Fick en näve provtabletter av min zoohandlare. Men inte namnet på dem. Alla, räkor, grodor och fiskar slogs om dem. Ville ha fler men då var de slut, han sålde dem i lösvikt, en bullig, roströd tablett. Vet inte om han själv visste namnet. Vill inte ha de mörka, platta, vad de nu heter?

                        Kommentar

                        • Katharina
                          • December 2006
                          • 4045

                          Kan det vara...

                          Ursprungligen postat av Malinitzi
                          Fick en näve provtabletter av min zoohandlare. Men inte namnet på dem. Alla, räkor, grodor och fiskar slogs om dem. Ville ha fler men då var de slut, han sålde dem i lösvikt, en bullig, roströd tablett. Vet inte om han själv visste namnet. Vill inte ha de mörka, platta, vad de nu heter?
                          ... Tropical, Shrimp Sticks om de är tubformade... de köpte jag på Akvarielagret i Bromma när jag köpte räkorna... de slåss om dem...
                          Sen fick jag rekommenderat en grön platt tablett för bottenfiskar men den ligger kvar... Har jämfört innehållet och det är mer köttprodukter och mindre alger och vegetabiler i den de ratar...
                          Janne på Södermalm hade en mörkbrun tubfärgad tablett som han sa var en favorit men de var slut då... Någon som har provat???
                          Ha dé bäst... Tina

                          Kommentar

                          • Nitra98
                            • June 2005
                            • 1987

                            Ursprungligen postat av Malinitzi
                            Fick en näve provtabletter av min zoohandlare. Men inte namnet på dem. Alla, räkor, grodor och fiskar slogs om dem. Ville ha fler men då var de slut, han sålde dem i lösvikt, en bullig, roströd tablett. Vet inte om han själv visste namnet. Vill inte ha de mörka, platta, vad de nu heter?
                            Kan det ha varit Tropical Supertabin B? Det är i alla fall små röda, bulliga tabletter som alla fiskar verkar gilla! Prova sök på det så kanske du får tag i någon bild och kan jämföra.
                            Min zoon

                            Kommentar

                            • Katharina
                              • December 2006
                              • 4045

                              Ha ha...

                              Ursprungligen postat av Nitra98
                              Kan det ha varit Tropical Supertabin B? Det är i alla fall små röda, bulliga tabletter som alla fiskar verkar gilla! Prova sök på det så kanske du får tag i någon bild och kan jämföra.
                              Många gissningar... Samma märke iaf... Shrimp Sticks är riktigt roströda, är Supertabin det??? Men den är inte tubformad va??? Har den till bottenfiskar... Har du sett om räkorna gillar den???
                              Senast redigerad av Katharina; 01 February 2007, 22:28.
                              Ha dé bäst... Tina

                              Kommentar

                              • Nitra98
                                • June 2005
                                • 1987

                                Ursprungligen postat av Tintaglia
                                Men du får ju snart humlor...
                                Jajamen, och du med!
                                Min zoon

                                Kommentar

                                Arbetssätt...