Räkig fakta...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lamprologus
    • December 2006
    • 112

    Jaha, jag får leta vidare
    Senast redigerad av Lamprologus; 28 January 2007, 08:45.
    Freediving 4 ever

    Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=609522

    Kommentar

    • Blissan
      • March 2006
      • 151

      Ursprungligen postat av evus
      Jag köpte 5 nya Humlor där i dag varav 2 med rom för 29:-/st och det tyckte jag var ett överkomligt pris .

      Btw om ni åker dit så prata med Johan som är "räkexpert" där.
      Vilket fantastiskt forum detta är ! Tusen Tack för tipset! Har nu varit i Arninge och köpt mina efterlängtade Black Crystal!! Och så köpte jag Blå Tigrar och KANONFINA Humleräkor varav en bar på rom! Går för närvarende på droppinkoppning med pipett för att förhoppningsvis ha kvar rommen.Arninge hade mycket bra pris på sina räkor tycker jag, Fick tidigare ett pris idag på Crystal Black i en annan butik på 300:-st som rek utpris till kund!!
      Jag betalade 59:- st! Behöver jag berätta att jag köpte alla?
      Hoppas nu bara att inkoppningen går bra,är så rädd om mina nyförvärv!Är sååå lycklig Tack igen evus!

      Kommentar

      • Sonja
        • October 2003
        • 7357

        Nya räkor

        Jag har också köpt några Crystal black i Arninge.
        Ett pris på 59 kr/st är riktigt bra

        På undre bilden har den sällskap av ett av mina humleyngel.
        Bifogade filer
        Alltid nyfiken!
        Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

        Kommentar

        • Blissan
          • March 2006
          • 151

          [quote=Sonja;908946]Jag har också köpt några Crystal black i Arninge.
          Ett pris på 59 kr/st är riktigt bra

          På undre bilden har den sällskap av ett av mina humleyngel.[/quote

          Fina bilder Sonja!
          Mina är precis så söta som dina!
          Kan inte humlorna korsa sig med B.C.(får väl börja förkorta Black Crystal så)
          Vad har du dina på för temp? Butiken hade 21 grader och de verkade må prima.

          Kommentar

          • Sonja
            • October 2003
            • 7357

            Ursprungligen postat av Blissan

            Fina bilder Sonja!
            Mina är precis så söta som dina!
            Kan inte humlorna korsa sig med B.C.(får väl börja förkorta Black Crystal så)
            Vad har du dina på för temp? Butiken hade 21 grader och de verkade må prima.
            Om jag fattat det rätt är det olika sorter. Crystal black/black crystal är en Crystal red som har kvar det svarta pigmentet. Så den korsar sig med Crystal red.
            Men humleräkan ska inte göra det, men jag tänker inte råda folk att blanda. Red cherry och WP korsar sig ju visade det sig.

            Jag hade ingen annanstans att sätta de nya och tar risken. Men det är inte de de sv/v från Tyskland jag stoppat ner dom hos. Även om jag misstänker att de bägge humlorna är samma sort, fast de jag köpt i Sverige har mycket sämre färg.

            Dom har ingen extra värme, tempen ligger på 22 grader i deras kar. Få se hur det funkar. De andra, humlorna, har börjat föröka sig lite sakta nu i alla fall, och det har de Tyska (C. sp. "Breviata") också. Men det tog tid.
            Alltid nyfiken!
            Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

            Kommentar

            • Sonja
              • October 2003
              • 7357

              Här är en bild på ett lite större yngel av de humleräkor som kommer från grossisten Imazo. Jag ringde dit och försökte få rätt namn på dom med dom kunde inte svara. Antagligen är det en "New bee".
              Bifogade filer
              Alltid nyfiken!
              Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

              Kommentar

              • Sonja
                • October 2003
                • 7357

                Här är två helt färska bilder till på de första humlorna jag köpte. Ynglet är inte stort, jämför med alkotten precis bakom. Den stora är väl kanske en hane, gissar jag. Kan ju vara pappa till lillen
                Bifogade filer
                Alltid nyfiken!
                Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                Kommentar

                • Blissan
                  • March 2006
                  • 151

                  Ursprungligen postat av Sonja
                  Här är två helt färska bilder till på de första humlorna jag köpte. Ynglet är inte stort, jämför med alkotten precis bakom. Den stora är väl kanske en hane, gissar jag. Kan ju vara pappa till lillen
                  Ok ,tror inte jag törs blanda humlorna med de svartvita,är ju rätt så lika tycker jag och kan tänka mig att det är svårt att se skillnad på ynglen.De svartvita går med Tigrarna tills vidare,gick ju i samma kar i butiken så de känner ju varann sen tidigare Jag har en halogenbelysning över räkkaret och just nu håller tempen 23 grader,hoppas de inte lider av att det blivit varmare i karet,en har ömsat skal,de svartvita verkar stillsamma om man jämför med Tigrarna som verkar ha något för sig hela tiden!

                  Kommentar

                  • evus
                    • September 2006
                    • 729

                    Ursprungligen postat av Blissan
                    Vilket fantastiskt forum detta är ! Tusen Tack för tipset! Har nu varit i Arninge och köpt mina efterlängtade Black Crystal!! Och så köpte jag Blå Tigrar och KANONFINA Humleräkor varav en bar på rom! Går för närvarende på droppinkoppning med pipett för att förhoppningsvis ha kvar rommen.Arninge hade mycket bra pris på sina räkor tycker jag, Fick tidigare ett pris idag på Crystal Black i en annan butik på 300:-st som rek utpris till kund!!
                    Jag betalade 59:- st! Behöver jag berätta att jag köpte alla?
                    Hoppas nu bara att inkoppningen går bra,är så rädd om mina nyförvärv!Är sååå lycklig Tack igen evus!
                    Väl bekomme! Jag köpte också 5 st Black Crystal som är jättefina.

                    Johan sa att inpriset till affärerna från deras svenska leverantör var 110:-. Dessa kommer ifrån Tjeckien
                    This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

                    Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

                    Kommentar

                    • Blissan
                      • March 2006
                      • 151

                      Ursprungligen postat av evus
                      Väl bekomme! Jag köpte också 5 st Black Crystal som är jättefina.

                      Johan sa att inpriset till affärerna från deras svenska leverantör var 110:-. Dessa kommer ifrån Tjeckien
                      Behöll dina Humlor sin rom efter inkoppningen?

                      Kommentar

                      • evus
                        • September 2006
                        • 729

                        Jepp. de sitter på varsin kvist i sitt nya hem hos mina White Pearl och polerar den .

                        Jag har sålt flera CR honor med rom och bett köparna återkomma om det inte fungerade men de hörde inte av sig så jag tror att det gick bra!
                        Senast redigerad av evus; 27 January 2007, 22:38.
                        This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

                        Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

                        Kommentar

                        • Blissan
                          • March 2006
                          • 151

                          Ursprungligen postat av evus
                          Jepp. de sitter på varsin kvist i sitt nya heM hos Sonjas White Pearl och polerar den .

                          Jag har sålt flera CR honor med rom och bett köparna återkomma om det inte fungerade men de hörde inte av sig så jag tror att det gick bra!
                          Låter hoppfullt! Bara att hålla tummarna alltså.

                          Kommentar

                          • fiskprincessa
                            • December 2006
                            • 51

                            Köpte mina första räkor igår. Tyvärr så visste inte säljaren vad det är för några och jag lyckas inte hitta de på zoopet. Kan någon av er hjälpa mig? En bild finns på länken nedan.

                            Kommentar

                            • MagicFingers
                              • November 2003
                              • 3136

                              Ursprungligen postat av fiskprincessa
                              Köpte mina första räkor igår. Tyvärr så visste inte säljaren vad det är för några och jag lyckas inte hitta de på zoopet. Kan någon av er hjälpa mig? En bild finns på länken nedan.

                              http://www.resmann.se/Aqua/raka.htm
                              ser ut som en väldigt dåligt randig tiger räka....
                              Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

                              Nunc Est Bibendum

                              Kommentar

                              • Blissan
                                • March 2006
                                • 151

                                Ursprungligen postat av Sonja
                                Om jag fattat det rätt är det olika sorter. Crystal black/black crystal är en Crystal red som har kvar det svarta pigmentet. Så den korsar sig med Crystal red.
                                Men humleräkan ska inte göra det, men jag tänker inte råda folk att blanda. Red cherry och WP korsar sig ju visade det sig.

                                Jag hade ingen annanstans att sätta de nya och tar risken. Men det är inte de de sv/v från Tyskland jag stoppat ner dom hos. Även om jag misstänker att de bägge humlorna är samma sort, fast de jag köpt i Sverige har mycket sämre färg.

                                Dom har ingen extra värme, tempen ligger på 22 grader i deras kar. Få se hur det funkar. De andra, humlorna, har börjat föröka sig lite sakta nu i alla fall, och det har de Tyska (C. sp. "Breviata") också. Men det tog tid.
                                Är det dumt att blanda Crystal Black med Tigrarna? Trodde inte att de kan korsa sig men läste på Petshrimp att de kanske kan det Vad tror du?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...