Räkig fakta...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

    Det står här på den här tråden...

    Ursprungligen postat av landstrykeren
    Vilka rasboror passar bäst till körsbärsräkor? Har ett 54l som ska ha asientema på. Räkorna har jag redan, men det skulle va bra om räkynglena inte vart uppätna.
    ...någonstans... vilka folk brukar ha... kommer inte ihåg namnet nu... dvärg... någonting
    Ha dé bäst... Tina

    Kommentar

    • Glenn
      • April 2002
      • 3904

      Ursprungligen postat av Katharina
      ....avundsjuk... Har inte kommit på någon...
      Jag tänkte ev ringa till Janne och fråga lite om mörkgrön, tät bottenmossa.. Det är därför jag inte vill ha java, för den är inte sådär tät...
      Hehe alla vänner flyr typ sverige. Har en annan kompis som eventuellt ska flytta till singapore Men du får ge dig in på någon chatt och lära känna någon där borta eller så och sen be dom skicka lite till dig med
      Mvh /Glenn

      Min Zoon

      Kommentar

      • Katharina
        • December 2006
        • 4045

        Ha ha..

        De kanske anar ugglor i mossen...
        Ha dé bäst... Tina

        Kommentar

        • Glenn
          • April 2002
          • 3904

          eller så får jag väl dela med mig sen när min har växt på en del
          Mvh /Glenn

          Min Zoon

          Kommentar

          • Paatsu
            • December 2006
            • 294

            Singapore är bra att ha vänner från. Singapore är nästan lika räkgalna som i Japan.
            Angående om mossan så finns den att köpa i Aquabid, men otroligt dyrt.
            Redbee.se » // Johnny

            Kommentar

            • Katharina
              • December 2006
              • 4045

              Ja...

              Ursprungligen postat av Paatsu
              Singapore är bra att ha vänner från. Singapore är nästan lika räkgalna som i Japan.
              Angående om mossan så finns den att köpa i Aquabid, men otroligt dyrt.
              Får kolla upp lite nogare när jag har mer tid...
              Ha dé bäst... Tina

              Kommentar

              • landstrykeren
                • July 2006
                • 440

                Drottningsrasboror kanske man kan ha utan att dom äter upp räkynglen?

                Kommentar

                • Sonja
                  • October 2003
                  • 7357

                  Ursprungligen postat av landstrykeren
                  Drottningsrasboror kanske man kan ha utan att dom äter upp räkynglen?
                  Nej dom är väl ändå för stora?
                  Det du söker är väl Boraras av olika slag. Dom är små, ca 20 mm totalt, och passar bra. Det finns t ex B.maculatus, brigittae, merah och micros. Jag tycker nog att brigittaen är den allra vackraste, men lite känsligare än t ex maculatus. Merah är också kanonsnygg, medan micros liknar maculatus men är lite mindre.
                  Alltid nyfiken!
                  Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                  Kommentar

                  • landstrykeren
                    • July 2006
                    • 440

                    Men ser inte dom lite väl små ut i mitt 54l?

                    Kommentar

                    • Niklas Sundqvist
                      • December 2005
                      • 88

                      red cristal

                      tjenare är bra sugen på att skafa en grupp redcristal vad ligger priset på dom jag har förmig dom var ganska mycket dyrare än te,x kösbär.
                      Mvh niklas
                      Senast redigerad av Niklas Sundqvist; 26 January 2007, 06:56.

                      Kommentar

                      • miiaoo
                        • January 2006
                        • 2815

                        Ursprungligen postat av Niklas Sundqvist
                        tjenare är bra sugen på att skafa en grupp redcristal vad ligger priset på dom jag har förmig dom var ganska mycket dyrare än te,x kösbär. det är ingen som sitter med ett överflöd på dom som vill bli av med nåra

                        Mvh niklas
                        Du bör nog ta bort frågan om det är någon som har eftersom det klassas som annons och är belagt med böter i forumet.
                        Annars så kostar dom numera 50 kr st på Akvarielagret. Privat kostar dom runt 25-40 spänn styck beroende på vem som säljer och hur många det finns runt den staden antar jag. I Stockholm är det rätt så många som har så här är nog priserna lite mer pressade..

                        Jag förstår absolut ditt sug efter lite söta räkor.. Fråga mer om du vill veta nåt om räkor, det finns många duktiga här..
                        Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

                        Kika gärna in i min dagbok!

                        Kommentar

                        • Katharina
                          • December 2006
                          • 4045

                          Ja, Akvarielagret i Bromma...

                          ...har mycket Crystal, säkert 1000 st... Jag vet inte om killen bara var väldigt just eller så men jag skulle ha fem stora och fick fem små på köpet... Alla tio lever trots att den minsta var attans liten, men då gick de bara med mina odlade endlers...
                          Vad jag inte visste då som du kanske vet är att se till att man får med mycket vita ränder... de som är mer helröda är tydligen inavlade...
                          Nu har mina stora honor som inte är så vita fått bebisar med en hanne som är mycket vit och bebisarna har mycket vitt så det kanske ordnar sig... men har en känsla av att alla inte kan vara släkt när de har så många på akvarielagret...
                          Phu, va mycke de blev
                          Ha dé bäst... Tina

                          Kommentar

                          • miiaoo
                            • January 2006
                            • 2815

                            Historien bakom A-lagrets många räkor är att de i typ nov dec 05 började med 10-15 Crystal red som har förökat sig rejält. Jag tror inte att det räcker att gissa på 1000 räkor i det karet då dom har sålt 10 000 tals räkor från det under det senaste året.
                            Så jo, dom är släkt. Allihop.
                            Men det är ingen större fara med inavel bland skaldjur sägs det och det verkar ju stämma. Dom mår ju bra i alla fall.

                            Att dom med mer rött är mer inavlade tror jag inte på. Det har bara med att göra att det röda har fått genomslag i generna hos just den räkan.
                            Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

                            Kika gärna in i min dagbok!

                            Kommentar

                            • Katharina
                              • December 2006
                              • 4045

                              Aha...

                              Läste här på Zoopet att det kunde vara inavel men det var kanske bara spekulationer från räkfolket... Tusan vilken produktion... Det måste vara en tålig stam... Det kanske är därför mina klarade sig så bra och ynglar trots strapatserna jag utsatte dem för i början...
                              Ha dé bäst... Tina

                              Kommentar

                              • miiaoo
                                • January 2006
                                • 2815

                                Ursprungligen postat av Katharina
                                Tusan vilken produktion... Det måste vara en tålig stam... Det kanske är därför mina klarade sig så bra och ynglar trots strapatserna jag utsatte dem för i början...

                                Ja, mina CR är definitivt mycket tåligare än mina WP som går i samma kan och medan knappt någon Cr har dött så har minaWp nästan utrotats två ggr!! Nåt skumt i görningen..
                                Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

                                Kika gärna in i min dagbok!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...