Räkig fakta...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Glenn
    • April 2002
    • 3904

    Ursprungligen postat av smurfmats
    ah, jag har ju också planer på att skaffa räkor till mitt fjärilskar... har haft vuxna amano tillsammans med dem o det gick jättebra, men nu ville jag ha körsbärsräkor... fast går tydligen inte...?

    Du kan få bli den som testar!!
    Mvh /Glenn

    Min Zoon

    Kommentar

    • Sonja
      • October 2003
      • 7357

      Ursprungligen postat av smurfmats
      ah, jag har ju också planer på att skaffa räkor till mitt fjärilskar... har haft vuxna amano tillsammans med dem o det gick jättebra, men nu ville jag ha körsbärsräkor... fast går tydligen inte...?
      Kanske det funkar med vuxna körsbär, men jag tror nog att cikliderna gärna mumsar i sig ev räkyngel. Dom är pyttesmå, ca 2 mm nykläckta.
      Alltid nyfiken!
      Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

      Kommentar

      • Glenn
        • April 2002
        • 3904

        Låter bra Sonja, det är sådana svar jag vill höra Jag tänkte ha enormt mycket växter i akvariet isf och då borde ju iaf något yngel klara sig
        Mvh /Glenn

        Min Zoon

        Kommentar

        • Katharina
          • December 2006
          • 4045

          Jag har...

          Ursprungligen postat av Glenn
          Ingen som har erfarenhet av lite räkor med typ fjärilsciklider?

          Btw, jättesnällt att du skrev mått och priser på kar så men vet till framtiden om det nu absolut inte skulle funka
          Hej, har gul fjäril... Den är nog det största rovdjuret i min burk... Kakaduan kommer långt efter, för den är så gulligt korkad... Jag handmatar mina Kakadua sötnosar men både Endlers och neontetror snor maten framför nosen på dem... Honan är kanske lite mer vaken men så är det ju

          Fjärilen är riktigt vaken och har nog reducerat den nya generationen väsentligt i mitt kar...
          Ha dé bäst... Tina

          Kommentar

          • Glenn
            • April 2002
            • 3904

            hehe jag tänkte ha en 4st blonda fjäörilar faktist men tänkte som sagt ha mycket växter ochså
            Mvh /Glenn

            Min Zoon

            Kommentar

            • Katharina
              • December 2006
              • 4045

              Här växer det för fullt...

              Ursprungligen postat av Glenn
              hehe jag tänkte ha en 4st blonda fjäörilar faktist men tänkte som sagt ha mycket växter ochså
              Tyvärr, de blonda rackarna är för vakna... Låter sig inte luras av växter... Jag har mycket i min burk och halva burken är som en yngelkammare med så mycket växter att det skuggar botten och hindrar de vuxna från att sätta fart... Vill inte göra dig besviken men...
              Senast redigerad av Katharina; 19 January 2007, 23:24.
              Ha dé bäst... Tina

              Kommentar

              • Glenn
                • April 2002
                • 3904

                okej hehe men inte det viktigaste att dom får småräkor, blir nöjd bara jag kan ha en grupp i det akvariet Men hur många tror ni man skulle behöva? 20st?
                Mvh /Glenn

                Min Zoon

                Kommentar

                • Katharina
                  • December 2006
                  • 4045

                  Dyrt...

                  Jag skulle ha köpt räkorna först och låtit dem yngla av sig och när det var en full koloni så skulle jag köpa firrarna... Ångrar lite att jag inte gjorde så...
                  Nu sitter jag med ett separat räkkar och det var inte planen...

                  10 stycken gömde sig en hel del i sällskapsakvariet... Nu är de framme jämt i räkkaret... Ska du ha firrar och typ 100 L så skulle jag tro att 20 är det minsta... För att de ska synas till alltså... God natt alla glada...
                  Ha dé bäst... Tina

                  Kommentar

                  • Glenn
                    • April 2002
                    • 3904

                    okej men då får det bli 20st minst då om inte 30st tom, beror på hur många man kan få tag på samt pris =)
                    Mvh /Glenn

                    Min Zoon

                    Kommentar

                    • Vic
                      • November 2006
                      • 1533

                      går otocinclus säkert med räk yngel?
                      det står att dom är växtätare, men ett eller två yngel slinker kanske ner?
                      Mvh Viktor


                      Apistogramma för hela slanten!

                      Kommentar

                      • Sonja
                        • October 2003
                        • 7357

                        Ursprungligen postat av ViktorRutgersson
                        går otocinclus säkert med räk yngel?
                        det står att dom är växtätare, men ett eller två yngel slinker kanske ner?
                        Det är ingen som helst risk att Otocinclusar äter räkyngel.
                        Alltid nyfiken!
                        Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                        Kommentar

                        • Ophelia
                          • December 2006
                          • 92

                          På torsdag kommer förhoppnings min körsbärsräkor. Ett litet gäng på 10 st, så dagen innan flyttar mina två svärdbärshonor till stora karet där de andra svärdbärarna finns. Men de två ynglena får gå kvar så länge.

                          Jag längtar har gjort det sedan akvariet kom igång veckan innan jul.

                          Kommentar

                          • Katharina
                            • December 2006
                            • 4045

                            Tänk på sanden...

                            Ursprungligen postat av Glenn
                            okej men då får det bli 20st minst då om inte 30st tom, beror på hur många man kan få tag på samt pris =)
                            Jag tycker inte att White Pearl syntes emot min sjösten nåe vidare... Det är lite tråkigt eftersom det är där man oftast kollar in dem... Någon annan sa att körsbär inte syns emot den där lersanden som Janne på Södermalm säljer...
                            Visst man kan ju se dem på rötter, löv osv men jag kommer inte köpa fler WP...
                            Jag vet inte heller om Crystal är störst av de små??? Ingen var på dem iaf när de gick i stora...
                            Ha dé bäst... Tina

                            Kommentar

                            • Ophelia
                              • December 2006
                              • 92

                              Nu har jag kollat de flesta värdena i det blivande karet. Det är så här:
                              No3 = 0
                              No 2 = 0
                              Gh = >6
                              KH = 3
                              Ph = 7,5
                              Jag tycker att det är bra värden. Det är första gången jag kollar mina värden. Om det är ng som inte ser bra ut. Berätta gärna hur jag ska åtgärda det. Vill att räkorna ska få en så bra start som möjligt i karet.

                              Kommentar

                              • miiaoo
                                • January 2006
                                • 2815

                                Ursprungligen postat av Ophelia
                                Nu har jag kollat de flesta värdena i det blivande karet. Det är så här:
                                No3 = 0
                                No 2 = 0
                                Gh = >6
                                KH = 3
                                Ph = 7,5
                                Jag tycker att det är bra värden. Det är första gången jag kollar mina värden. Om det är ng som inte ser bra ut. Berätta gärna hur jag ska åtgärda det. Vill att räkorna ska få en så bra start som möjligt i karet.
                                Det låter väl alldeles utmärkt för räkor det!
                                Vad har du för sorter och har du någon rot i karet?
                                Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

                                Kika gärna in i min dagbok!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...