Räkig fakta...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sonja
    • October 2003
    • 7357

    Ursprungligen postat av miiaoo
    Jösses vilken snygging!
    Du verkar förresten ha monopol på kommentarer på räkbilder här inne...
    I den här tråden menar du? Jag är ju så mycket här så folk kommer inte undan. Och så försöker jag lägga upp det folk vill se... mest Choffes önskningar tror jag
    Alltid nyfiken!
    Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

    Kommentar

    • Ophelia
      • December 2006
      • 92

      Härliga bilder.

      Kommentar

      • Sonja
        • October 2003
        • 7357

        Ännu fler

        Hurra igen! Nu har jag sett åtta sv/v små Breviatayngel samtidigt. Dom är 8-10 mm nu. Det ungeför i den storleken CR och tigeryngel också visar sig mer, om det inte finns väldigt mycket räkor i karet.

        Här är fyra på samma ställe.
        Bifogade filer
        Senast redigerad av Sonja; 17 January 2007, 21:08. Anledning: felstavning
        Alltid nyfiken!
        Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

        Kommentar

        • Blissan
          • March 2006
          • 151

          Ursprungligen postat av Sonja
          Hurra igen! Nu har jag sett åtta sv/v små Breviatayngel samtidigt. Dom är 8-10 mm nu. Det ungeför i den storleken CR och tigeryngel också visar sig mer, om det inte finns väldigt mycket räkor i karet.

          Här är fyra på samma ställe.
          GRATTIS!!
          Jag blir så avunsjuk!! Vill ju också ha såna !Hoppas detta är början till en babyboom ,så att du kommer att få ett överskott så småningom

          Kommentar

          • Sonja
            • October 2003
            • 7357

            Ursprungligen postat av Blissan
            GRATTIS!!
            Jag blir så avunsjuk!! Vill ju också ha såna !Hoppas detta är början till en babyboom ,så att du kommer att få ett överskott så småningom
            Ja det hoppas jag med. men dom håller sig inte så här snygga när de är vuxna har jag sett. Då bleknar det täckande vita bort och dom ser mer genomskinliga ut i de ljusa fälten. Fast dom är rätt snygga då med
            Alltid nyfiken!
            Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

            Kommentar

            • Katharina
              • December 2006
              • 4045

              Vilken snygging Sonja!!!!!!!!

              Vad sas det förrut.. Viiiill haaaa... Hade inte sett dem förrut... Tror jag ska slänga ut fiskarna ur stora karet och bara ha en massa räkor

              Tack för alla svar om vattenbyten...
              Jag har fortfarande 0,2 i Nitrit så jag byter 4 L om dagen än så länge men jag tar vattnet från det stora karet som hade O nitrit och där allt frodas så det borde vara tillräckligt snällt... Skönt att höra att man inte måste hålla på så när man har fått balans...

              Har lyckats se 3 små Crystalbebisar så de verkar klara sig än så länge, peppar peppar... Och 4 honor har rom så de verkar klara lite nitrit... Har hört att Crystal är lite svårodlade, men som jag har "misshandlat" dem???
              Ha dé bäst... Tina

              Kommentar

              • Sonja
                • October 2003
                • 7357

                Du har väl "misshandlat" dom på rätt sätt då Skämt åsido, det är jättebra att få fakta om vad som inte funkar och vad som funkar. Nu vet vi att dom kan klara lite nitrit om allt annat stämmer. Hoppas dom inte tagit skada så det händer något längre fram bara. Men vi håller tummarna
                Alltid nyfiken!
                Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                Kommentar

                • landstrykeren
                  • July 2006
                  • 440

                  Varför är mina räkor så inaktiva? Dom sitter mest still på ett blad hela dagarna, dom bor ensamma i ett 22l liters och dom är 10st

                  Kommentar

                  • Lamprologus
                    • December 2006
                    • 112

                    Landstrykeren: Dem kanske är uttråkade,skaffa lite mossa av något slag så kan de plocka rent och putsa den...

                    Förrsten,Idag när jag var på mitt DAGLIGA besök av djuraffären hittade jag en tia utanför entrèn och köpte så mycket javamossa jag fick för en den,så nu undrar jag om ni vet vart man kan få tag på ett sådant här "plastnät" om man vill göra en mossvägg.Om ni själva har gjort någon sorts mossvägg så tar jag gärna emot tips.


                    //Ludde
                    Freediving 4 ever

                    Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=609522

                    Kommentar

                    • MagicFingers
                      • November 2003
                      • 3136

                      Ursprungligen postat av Lamprologus
                      Landstrykeren: Dem kanske är uttråkade,skaffa lite mossa av något slag så kan de plocka rent och putsa den...

                      Förrsten,Idag när jag var på mitt DAGLIGA besök av djuraffären hittade jag en tia utanför entrèn och köpte så mycket javamossa jag fick för en den,så nu undrar jag om ni vet vart man kan få tag på ett sådant här "plastnät" om man vill göra en mossvägg.Om ni själva har gjort någon sorts mossvägg så tar jag gärna emot tips.


                      //Ludde
                      granngården....
                      Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

                      Nunc Est Bibendum

                      Kommentar

                      • miiaoo
                        • January 2006
                        • 2815

                        Ursprungligen postat av Lamprologus
                        Landstrykeren: Dem kanske är uttråkade,skaffa lite mossa av något slag så kan de plocka rent och putsa den...

                        Förrsten,Idag när jag var på mitt DAGLIGA besök av djuraffären hittade jag en tia utanför entrèn och köpte så mycket javamossa jag fick för en den,så nu undrar jag om ni vet vart man kan få tag på ett sådant här "plastnät" om man vill göra en mossvägg.Om ni själva har gjort någon sorts mossvägg så tar jag gärna emot tips.


                        //Ludde
                        Sonja har gjort en, men jag vet inte hur bra det växer i den. Fråga henne..
                        Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

                        Kika gärna in i min dagbok!

                        Kommentar

                        • Glenn
                          • April 2002
                          • 3904

                          Yey imorrn eller på lördag så inhandlas troligen ett litet räkkar för min del Blir nog på leasing eller lagret och kanske beställer ett nytt kar oxå med måtten 70*40*40
                          Mvh /Glenn

                          Min Zoon

                          Kommentar

                          • Lamprologus
                            • December 2006
                            • 112

                            Ursprungligen postat av Glenn
                            Yey imorrn eller på lördag så inhandlas troligen ett litet räkkar för min del Blir nog på leasing eller lagret och kanske beställer ett nytt kar oxå med måtten 70*40*40
                            Grattis!

                            Är det här det första räkkaret?
                            Freediving 4 ever

                            Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=609522

                            Kommentar

                            • Glenn
                              • April 2002
                              • 3904

                              Ursprungligen postat av Lamprologus
                              Grattis!

                              Är det här det första räkkaret?
                              Yes, det blir första räkakvariet för min del
                              Mvh /Glenn

                              Min Zoon

                              Kommentar

                              • Katharina
                                • December 2006
                                • 4045

                                Vattenvärden???

                                Ursprungligen postat av landstrykeren
                                Varför är mina räkor så inaktiva? Dom sitter mest still på ett blad hela dagarna, dom bor ensamma i ett 22l liters och dom är 10st
                                Hej, jag har haft problem med vattenvärden i mitt räkkar och när det inte var bra, mycket nitrit, så var de passiva... Nu har jag fått ned värdena på 0,2 och nu är hela gänget framme, hannarna simmar omkring...

                                Sen tycker jag att de är mer aktiva morgon och kväll, de verkar vila mer under dagen...

                                Visst är det så att det är full nattaktivitet??? Vad säger proffsen som är utrustade med nattbevakningsutrustning???
                                Ha dé bäst... Tina

                                Kommentar

                                Arbetssätt...