Räkig fakta...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lamprologus
    • December 2006
    • 112

    Hehe, mycket fina räkor
    Jag har en till fråga:Är det någon som har erfarenhet av mossor i räkkar eller i allmänhet?
    Tänkte köpa en bunt Riccia fluitans på lördag till 25:an
    Freediving 4 ever

    Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=609522

    Kommentar

    • miiaoo
      • January 2006
      • 2815

      Ursprungligen postat av Sonja
      Åh fyyy då Vågar du kolla?

      Ärligt? Nä, det vågar jag nog inte. Men jag måste nog..
      Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

      Kika gärna in i min dagbok!

      Kommentar

      • becky_be
        • August 2005
        • 473

        Ursprungligen postat av Sonja
        Några räkbilder där jag backat lite. Körsbär och CR... liiite rörigt i karen
        Jag ser fram emot när mitt kar ser så trevligt ut. Ser så mysigt ut med befolkat kar. Mitt är lite tommt.. Har inte så många räkor, eller jo, det kom en kull nyss. Ser små mm stora körsbärsräkor på rutan ibland.

        Men däremot blir det CR eller WP så snart jag får hem det nya akvariumet. Om min lokala handlare kan få in dem till bra pris.
        @-{-{--
        Rebecca

        Kommentar

        • miiaoo
          • January 2006
          • 2815

          Ursprungligen postat av Lamprologus
          Hehe, mycket fina räkor
          Jag har en till fråga:Är det någon som har erfarenhet av mossor i räkkar eller i allmänhet?
          Tänkte köpa en bunt Riccia fluitans på lördag till 25:an

          Riccia är super för mina gravida tigrar och framförallt för deras nykläckingar..
          Jättebra växt till räkor.
          Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

          Kika gärna in i min dagbok!

          Kommentar

          • miiaoo
            • January 2006
            • 2815

            En annan bra växt är mossbollar. Här är en körsbärshane på en bit mossboll.
            Bifogade filer
            Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

            Kika gärna in i min dagbok!

            Kommentar

            • Lamprologus
              • December 2006
              • 112

              Ja...mossbollar verkar också bra.
              Hur växer dem igentligen och hur stora blir dem?
              Freediving 4 ever

              Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=609522

              Kommentar

              • Choffe
                • June 2005
                • 288

                Ursprungligen postat av Sonja
                Några räkbilder där jag backat lite. Körsbär och CR... liiite rörigt i karen
                hÄRLIGT! riktigt röda o fina körsbär du har! den som är i mitten var specielt snygg! stor, rund, röd!

                dina cr var me fina, men den i mitten har ju knappt nått vitt!? inavel (lr va de heter)?

                kul att se din "odling" :P hur många kar har du (med räkor) och hur många räkarter har du? uppskattning på totala räkantalet vore kul! hur många köpte du från början!? :P

                hade! /christoffer
                Christoffer Lundholm
                4 kar med tanganyika och räkor...

                Kommentar

                • Sonja
                  • October 2003
                  • 7357

                  Ursprungligen postat av Malinitzi
                  Fina bilder, hur stort är karet och hur många kan det vara?
                  Det är olika kar. Just den här på körsbär på svart sand är ett 25-literskar. Men jag har körsbär i ett 60-liters också.
                  CR går i ett 120-liters. Jag har inte en susning om hur många dom är i karen. CR är nog mellan 100-200 kanske om man räknar småttingarna också... kanske. Körsbären i 25-literskaret är kanske... 30 st med de små... eller ännu fler. Dom är som vildkaniner
                  Alltid nyfiken!
                  Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                  Kommentar

                  • Sonja
                    • October 2003
                    • 7357

                    Ursprungligen postat av becky_be
                    Jag ser fram emot när mitt kar ser så trevligt ut. Ser så mysigt ut med befolkat kar. Mitt är lite tommt.. Har inte så många räkor, eller jo, det kom en kull nyss. Ser små mm stora körsbärsräkor på rutan ibland.

                    Men däremot blir det CR eller WP så snart jag får hem det nya akvariumet. Om min lokala handlare kan få in dem till bra pris.
                    Ja har dom börjat föröka sig så är dom snart jättemånga
                    Alltid nyfiken!
                    Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                    Kommentar

                    • Sonja
                      • October 2003
                      • 7357

                      Ursprungligen postat av Lamprologus
                      Hehe, mycket fina räkor
                      Jag har en till fråga:Är det någon som har erfarenhet av mossor i räkkar eller i allmänhet?
                      Tänkte köpa en bunt Riccia fluitans på lördag till 25:an
                      Javamossa är ju också nästan ett "måste" i räkkar. Småttingarna sitter gärna inne i javamossan och äter på småsaker dom hittar där.
                      Alltid nyfiken!
                      Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                      Kommentar

                      • Vic
                        • November 2006
                        • 1533

                        Ursprungligen postat av Sonja
                        Det låter som om det kan bli rätt trångt med tiden. Börjar räkorna föröka sig så blir dom mååånga
                        Men Amano blir ju inte fler i alla fall. Fast endlers är ju också bra på att föröka sig.
                        Fast just den uppräkningen du gör nu kan nog funka ett tag i alla fall.
                        ok, då borde det nog inte vara några problem, jag hade inte tänkt behålla ynglena
                        sen har jag även ett kar på 144 liter som gärna tar emot några räk yngel om det blir platsbrist.
                        Mvh Viktor


                        Apistogramma för hela slanten!

                        Kommentar

                        • Sonja
                          • October 2003
                          • 7357

                          Ursprungligen postat av Choffe
                          hÄRLIGT! riktigt röda o fina körsbär du har! den som är i mitten var specielt snygg! stor, rund, röd!

                          dina cr var me fina, men den i mitten har ju knappt nått vitt!? inavel (lr va de heter)?

                          kul att se din "odling" :P hur många kar har du (med räkor) och hur många räkarter har du? uppskattning på totala räkantalet vore kul! hur många köpte du från början!? :P

                          hade! /christoffer
                          Jodå, några av CR har börjat bli av med det vita. jag försöker plocka upp dom ibland när jag ser dom och flytta till ett annat kar där jag har mest Corydorasmalar och vildguppys. Det är säkert inaval. Jag har köpt några nya snygga ibland och stoppat ner. Egentligen skulle jag ha ett till kar där jag flyttar över de snyggaste CR. Precis som jag gjorde med Tiger. Men ärligt talat är jag mer förtjust i mina tiger och humlor. Humlorna är så pass få än så länge så dom är rätt svårfotade. Speciellt humleräkbebbarna som är superskygga. Dom syns inte alls till när det är tänt i akvariet.

                          Jag har nio kar med räkor nu. Sex eller sju sorter. Jag har två grupper med sv/v (humleräkor) som ev är samma sort. Men dom kommer från helt olika ställen, t o m olika länder
                          Alltid nyfiken!
                          Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                          Kommentar

                          • Sonja
                            • October 2003
                            • 7357

                            Ursprungligen postat av ViktorRutgersson
                            ok, då borde det nog inte vara några problem, jag hade inte tänkt behålla ynglena
                            sen har jag även ett kar på 144 liter som gärna tar emot några räk yngel om det blir platsbrist.
                            Jaaa... det är ju jättebra. Då flyttar du dit räkor om dom blir för många sen. Men dom vill vara många har jag märkt.
                            Alltid nyfiken!
                            Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                            Kommentar

                            • Sonja
                              • October 2003
                              • 7357

                              Breviatayngel

                              Hurra! Nyss var ett av breviataynglen framme. Den är ca 10 mm lång och ser fin ut i färgen.
                              Akvarierutan är inte tillräckligt ren på insidan, men jag kunde inte ner och torka nu när ynglet äntligen visade sig i "dagsljus"
                              Bifogade filer
                              Alltid nyfiken!
                              Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                              Kommentar

                              • miiaoo
                                • January 2006
                                • 2815

                                Ursprungligen postat av Sonja
                                Hurra! Nyss var ett av breviataynglen framme. Den är ca 10 mm lång och ser fin ut i färgen.
                                Akvarierutan är inte tillräckligt ren på insidan, men jag kunde inte ner och torka nu när ynglet äntligen visade sig i "dagsljus"
                                Jösses vilken snygging!
                                Du verkar förresten ha monopol på kommentarer på räkbilder här inne...
                                Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

                                Kika gärna in i min dagbok!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...