Räkig fakta...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Choffe
    • June 2005
    • 288

    Ursprungligen postat av miiaoo
    Jag har blivit med tigrar!!! Jihoo!!

    Jag kunde inte hålla mig när jag såg dom i affären!! Visst ser den lite blå ut?!
    Det är inte säkert att det är den blåaste av dom men 5 relativt blågrå, en med riktigt blågrå färg och en ljus med bara ränder.
    asså....är inte dedär superbra kvalitet/färgvariant!? och sen till det priset, vilket kap!!!

    vill ha!!!!!!! (räkor, fler kar!)

    mvh christoffer
    Christoffer Lundholm
    4 kar med tanganyika och räkor...

    Kommentar

    • miiaoo
      • January 2006
      • 2815

      Ursprungligen postat av Choffe
      asså....är inte dedär superbra kvalitet/färgvariant!? och sen till det priset, vilket kap!!!

      vill ha!!!!!!! (räkor, fler kar!)

      mvh christoffer
      Ursprungligen postat av ralp
      Grattis - miiaoo - en riktig lyckoträff - inte nog med priset utan också speciellt med färgvarianten. Dina Tiger ser ut som en "första steg" till de riktig djupblåa Tiger som det fortfarande urvalodlas på i Tyskland. Om du har ork, möjligheter, tid och plats så kan du säkert får fram en egen stam med blåa Tiger. Dina Tiger är "mycket" blåare än som de vanliga blåbruna som räknas som "första steg". Dessutom verkar det så att dina har redan de blonda ögonen... Kul!

      Hejhopp. Ralp

      Jo, läs Ralps inlägg ovanför!!



      Japp, det är bara att skaffa fler kar. Jag har tre räkkar igång och vill ha fler.
      Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

      Kika gärna in i min dagbok!

      Kommentar

      • Choffe
        • June 2005
        • 288

        Ursprungligen postat av miiaoo
        Jo, läs Ralps inlägg ovanför!!



        Japp, det är bara att skaffa fler kar. Jag har tre räkkar igång och vill ha fler.
        Christoffer Lundholm
        4 kar med tanganyika och räkor...

        Kommentar

        • Choffe
          • June 2005
          • 288

          nu har jag sett det första körsbärsynglet typ 3 mm och genomskinligt väntar bara på att se fler än en hehe......
          Christoffer Lundholm
          4 kar med tanganyika och räkor...

          Kommentar

          • Sonja
            • October 2003
            • 7357

            Grattis! Då kommer du nog att hitta fler snart. Visst är dom små och gulliga
            Alltid nyfiken!
            Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

            Kommentar

            • Choffe
              • June 2005
              • 288

              jo då. och svåra att få syn på:P har sett en räka vid tre tillfällen, så man får väll hoppas att det inte var samma
              Christoffer Lundholm
              4 kar med tanganyika och räkor...

              Kommentar

              • miiaoo
                • January 2006
                • 2815

                Jag matar med Aquatic nature granulatet varje dag och ahr gjort det i en månad ca. Jag vet inte om jag ska tacka det för effekten det har på min Crystal reds romantiska läggning.
                I alla fall så har två honor fått rom för första gången sen dess och hanarna har rejs just nu för en tredje hona.

                Fodret och den nya bättre miljön verkar ha triggat dom ordentligt! Superkul tycker jag som har haft CR i ett halvår utan någon tillökning.

                Edit: Räkan på bilden fick rom ett par dagar efter bilden togs.
                Bifogade filer
                Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

                Kika gärna in i min dagbok!

                Kommentar

                • Sonja
                  • October 2003
                  • 7357

                  Janne Wester ser också stor skillnad på räkorna efter han börjat mata med samma som dig, miiaoo. Dom klarar skalömsningarna bättre och snäckorna i samma kar får mycket bättre skal.
                  Alltid nyfiken!
                  Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                  Kommentar

                  • Sonja
                    • October 2003
                    • 7357

                    He! he! Nu har jag "smittat" nya med räkfrossa Välkomna ner i räkträsket Pjotr och Monica
                    Alltid nyfiken!
                    Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                    Kommentar

                    • Sonja
                      • October 2003
                      • 7357

                      Här är den gravida "humleräkan" (sp. "Breviata") som gömmer både huvud och stjärt. Men rommen, som visar ynglens ränder, fick jag på bild i alla fall.
                      Hon fick ner rommen 4e nov och borde få yngel i början på dec. Bara en vecka kvar
                      Bifogade filer
                      Alltid nyfiken!
                      Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                      Kommentar

                      • miiaoo
                        • January 2006
                        • 2815

                        Ursprungligen postat av Sonja
                        Här är den gravida "humleräkan" (sp. "Breviata") som gömmer både huvud och stjärt. Men rommen, som visar ynglens ränder, fick jag på bild i alla fall.
                        Hon fick ner rommen 4e nov och borde få yngel i början på dec. Bara en vecka kvar
                        Så spännande!!
                        Mina Cr ska ju också få ungefär då..
                        Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

                        Kika gärna in i min dagbok!

                        Kommentar

                        • Sonja
                          • October 2003
                          • 7357

                          Tigerräkor

                          Här är tre (fyra) helt olikfärgade tigerräksynglingar från samma kull.
                          Bifogade filer
                          Alltid nyfiken!
                          Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                          Kommentar

                          • robinason
                            • March 2006
                            • 117

                            Det där Granulatfodret ni pratar om, nån som kan beskriva det lite närmare. Jag vill gärna att mina CR ska "bli lite romatiskare" oxå:-)

                            Kunde inte låta bli att kompleteringsköpa två stycken när jag var i butiken igår, så nu har jag åtta CR, så någon slags romans mellan någon borde väl uppstå hoppas man:-)

                            Jag har matat med flingfoder, och ibland har jag gett dom ett foder som jag tror är till för guldfiskar, typ orange bollar somhelst flyter, men får man dom att sjunka så fångar räkorna gärna en boll och sitter och mumsar på.

                            /Robert

                            Kommentar

                            • Sonja
                              • October 2003
                              • 7357

                              Hejsan!
                              Jag har hittat två olika foder i Svenska butiker som är speciellt framtaget för räkor.
                              Dels JBL Novo Prawn och dels ett från Aquatic Nature Shrimp Excel. Båda är i pelletsform som sjunker och dom ska inte smutsa ner vattnet lika lätt som annat foder. Räkorna gillar verkligen dom här fodren och rusar fram och roffar åt sig en bit och springer gärna iväg med biten för att få ha den i fred.
                              Senast redigerad av Sonja; 25 November 2006, 07:48.
                              Alltid nyfiken!
                              Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                              Kommentar

                              • robinason
                                • March 2006
                                • 117

                                ok, ska nog ha tur om jag kan hitta specialfoder här i mina trakter. Men ska skriva upp namnen. Kan ju kanske passa på vid något besök i storstan:-)

                                En annan, kanske dum, fråga. När jag tittade på bilderna på tiger-räkorna, så blev jaghelimpad av de blå, men de röda, är inte de väldigt lika CR? Är dom släkt på något vis?

                                Som sagt, de blå var AS-COOLA;-)

                                Kommentar

                                Arbetssätt...