Räkig fakta...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • miiaoo
    • January 2006
    • 2815

    Ursprungligen postat av evus
    Var köpte du dem och vad fick du ge??

    Som sagt, jättefin! //Eva
    Jag köpte dom på Zookompaniet i Arninge, Täby. 29 kr st fast jag betalade för tre och fick sju!! För dom var så små och följde med upp i håven och killen orkade väl inte släppa tillbaks dom!!
    Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

    Kika gärna in i min dagbok!

    Kommentar

    • evus
      • September 2006
      • 729

      Kul! Var där för 3 veckor sedan för att köpa tillbehör till mitt malawiakvarium. Då hade de inga när jag frågade. De hänger väl på trenden så gott de kan

      Tack för ditt snabba svar! //Eva
      This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

      Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

      Kommentar

      • Sonja
        • October 2003
        • 7357

        Ursprungligen postat av miiaoo
        Jag köpte dom på Zookompaniet i Arninge, Täby. 29 kr st fast jag betalade för tre och fick sju!! För dom var så små och följde med upp i håven och killen orkade väl inte släppa tillbaks dom!!
        Det var som sjutton, har dom räkor där. Har dom andra sorter också?
        Alltid nyfiken!
        Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

        Kommentar

        • miiaoo
          • January 2006
          • 2815

          Ursprungligen postat av Sonja
          Det var som sjutton, har dom räkor där. Har dom andra sorter också?
          Bara körsbär och amanoräkor.

          Det är bara en kille där som vet att dom har räkor, dom andra är ovetande..
          Å killen visste inte ens vad det var för sort, han trodde att det var humlor eller nåt eftersom alla säger olika, sa han.

          Men dom kan ta hem tiger, körsbär och gröna vet jag i alla fall..
          Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

          Kika gärna in i min dagbok!

          Kommentar

          • evus
            • September 2006
            • 729

            Då tänker i alla fall jag beställa hem ett gäng gröna. Om de bara tar hem på beställning så kanske det finns fler här som vill beställa samtidigt????

            Eva
            This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

            Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

            Kommentar

            • miiaoo
              • January 2006
              • 2815

              Ursprungligen postat av evus
              Då tänker i alla fall jag beställa hem ett gäng gröna. Om de bara tar hem på beställning så kanske det finns fler här som vill beställa samtidigt????

              Eva
              Men har inte du närmare till Södermalms akvariebutik? Janne kan ju också ta hem grön. Och dom är säkert billigare där också..
              Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

              Kika gärna in i min dagbok!

              Kommentar

              • evus
                • September 2006
                • 729

                Jag frågade Janne senast i dag och då hade de inte ens tigerräkor från hans leverantör. Det är möjligt att de har samma leverantör men inte säkert. Det skadar inte att fråga
                Senast redigerad av evus; 15 November 2006, 19:03. Anledning: fel ord
                This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

                Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

                Kommentar

                • miiaoo
                  • January 2006
                  • 2815

                  Ursprungligen postat av evus
                  Jag frågade Janne senast i dag och då hade de inte ens tigerräkor från hans leverantör. Det är möjligt att de har samma leverantör men inte säkert. Det skadar inte att fråga
                  Dom tar hem från Simontorp ute i Arninge i alla fall. Sonja vet säkert vilken leverantör Janne har..

                  Sen så är jag relativt säker på tigrarna på Zookompaniet har varit i det akvariet i några månader i alla fall. Det är ju inte så många som köper där, räkor alltså. Särskilt inte om inte personalen vet om att dom har räkor hemma. Räkorna i fråga hade dessutom ynglat av siog i omgångar vilket styrker min teori.
                  Senast redigerad av miiaoo; 15 November 2006, 19:06.
                  Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

                  Kika gärna in i min dagbok!

                  Kommentar

                  • Sonja
                    • October 2003
                    • 7357

                    Janne Wester tar fisk/räkor från Imazo. Hm... jag borde nog åka till Arninge och kolla hur deras tigrar ser ut. Kände ett plötsligt ha-begär igen
                    Alltid nyfiken!
                    Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                    Kommentar

                    • ralp
                      • October 2004
                      • 639

                      Ursprungligen postat av miiaoo
                      ...Jag kunde inte hålla mig när jag såg dom i affären!! Visst ser den lite blå ut?!
                      Det är inte säkert att det är den blåaste av dom men 5 relativt blågrå, en med riktigt blågrå färg och en ljus med bara ränder.
                      Grattis - miiaoo - en riktig lyckoträff - inte nog med priset utan också speciellt med färgvarianten. Dina Tiger ser ut som en "första steg" till de riktig djupblåa Tiger som det fortfarande urvalodlas på i Tyskland. Om du har ork, möjligheter, tid och plats så kan du säkert får fram en egen stam med blåa Tiger. Dina Tiger är "mycket" blåare än som de vanliga blåbruna som räknas som "första steg". Dessutom verkar det så att dina har redan de blonda ögonen... Kul!

                      Hejhopp. Ralp
                      110 Liter > Microrasbora sp. galaxy; Neocaridina sp. "Red Cherry"; Trichopsis pumilus;
                      Vittina semiconica; Neripteron auriculata
                      18 Liter > Carinotetraodon travancoricus
                      16 Liter > Neocaridina sp. "Red Cherry"; Clithon corona

                      Kommentar

                      • ralp
                        • October 2004
                        • 639

                        Just det. Glömde postar länken: Blå Tiger och speciellt för Sonja (och hennes ökande habegär ) Röda Tiger
                        110 Liter > Microrasbora sp. galaxy; Neocaridina sp. "Red Cherry"; Trichopsis pumilus;
                        Vittina semiconica; Neripteron auriculata
                        18 Liter > Carinotetraodon travancoricus
                        16 Liter > Neocaridina sp. "Red Cherry"; Clithon corona

                        Kommentar

                        • Sonja
                          • October 2003
                          • 7357

                          Ha! ha! Ja var ska detta sluta? En liten odlingshylla kanske
                          Alltid nyfiken!
                          Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                          Kommentar

                          • miiaoo
                            • January 2006
                            • 2815

                            Ursprungligen postat av ralp
                            Grattis - miiaoo - en riktig lyckoträff - inte nog med priset utan också speciellt med färgvarianten. Dina Tiger ser ut som en "första steg" till de riktig djupblåa Tiger som det fortfarande urvalodlas på i Tyskland. Om du har ork, möjligheter, tid och plats så kan du säkert får fram en egen stam med blåa Tiger. Dina Tiger är "mycket" blåare än som de vanliga blåbruna som räknas som "första steg". Dessutom verkar det så att dina har redan de blonda ögonen... Kul!

                            Hejhopp. Ralp
                            Jaha, oj vad roligt!!!

                            Inte fattade jag att det var så fina räkor som simmar här hemma. Jo, jag ska nog försöka urvalsodla lite senare på dom där. Ska bara låta dom bli lite fler först. Sen måste jag övertala mannen att jag måste ha fler kar..
                            Senast redigerad av miiaoo; 16 November 2006, 09:07.
                            Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

                            Kika gärna in i min dagbok!

                            Kommentar

                            • miiaoo
                              • January 2006
                              • 2815

                              Ursprungligen postat av Sonja
                              Janne Wester tar fisk/räkor från Imazo. Hm... jag borde nog åka till Arninge och kolla hur deras tigrar ser ut. Kände ett plötsligt ha-begär igen

                              Jag tror att killen som vet vart dom finns heter Johan. Dom andra visste inget igår utan hänvisade till honom. Så hoppas att det är han som jobbar när du åker dit.

                              Mina CR har rejs igen och honan med rom ser jättefin ut. Nu har dom kommit igång med fortplantningen ordentligt känns det som!!
                              Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

                              Kika gärna in i min dagbok!

                              Kommentar

                              • Sonja
                                • October 2003
                                • 7357

                                Jättekul, dom trivs i karet nu. Då blir det väl små polkagrisrandiga pyttisar snart
                                (Ska lägga namnet Johan på minnet)
                                Alltid nyfiken!
                                Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                                Kommentar

                                Arbetssätt...