Räkig fakta...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • drd
    • March 2004
    • 5586

    Coolt med en korsning på mina nye småttingar och dom gigantiska Klippräkorna då.....NOT

    Dom hävdar sig rätt ok minsann mot dom lite större räkorna i karet !

    Alla tio som jag fick hem såg jag på ett och samma tillfälle idag oxå vid matning och då knuffa dom bort dom 3 ggr så stora amanoräkorna till och med.
    ________________________________________________

    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

    Kommentar

    • Mamma Mia
      • December 2004
      • 2504

      Nu har jag örnkollat båda era bilder - och de ska nog vara samma sort, fast drd´s är mer "förädlade" - tror ni inte det? Hur som helst - JÄTTEFINA! Jag håller tummarna för att du får en massa fina ungar på dem!



      Ursprungligen postat av Sonja
      Driver du med mig Kolla täckningen på det vita på dina och det orangea på stjärten. Dina räkor är otroligt snygga, var superrädd om dom. Och får du lika snygga yngel så sälj dom dyrt
      Humleräkor är mer känsliga än körsbär och verkar betydligt mer svåra att få yngel på här i Sthlm i alla fall. Blanda dom inte med annat än körsbär? (för dom går ihop va?) Dom kan korsa sig med Crystal red och tiger.
      Always look at the bright side of life

      Kommentar

      • Sonja
        • October 2003
        • 7357

        Visst ser tigerräkshanen lite, lite blå ut
        Bifogade filer
        Alltid nyfiken!
        Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

        Kommentar

        • ralp
          • October 2004
          • 639

          jo - det gör den faktiskt... Dags för lite mer urvalsodling. Men väntar bara tills nästa vår då är de riktiga blåa tiger med "blond" ögon nog tillräklig "prisvärd" då är det dags att slå till

          Hejhopp. Ralp
          110 Liter > Microrasbora sp. galaxy; Neocaridina sp. "Red Cherry"; Trichopsis pumilus;
          Vittina semiconica; Neripteron auriculata
          18 Liter > Carinotetraodon travancoricus
          16 Liter > Neocaridina sp. "Red Cherry"; Clithon corona

          Kommentar

          • Sonja
            • October 2003
            • 7357

            Ursprungligen postat av ralp
            jo - det gör den faktiskt... Dags för lite mer urvalsodling. Men väntar bara tills nästa vår då är de riktiga blåa tiger med "blond" ögon nog tillräklig "prisvärd" då är det dags att slå till

            Hejhopp. Ralp
            Jajamensan... det här är bara för att hålla drömmen vid liv till i vår

            Men jag ska nog försöka plocka ur tigrar som ser blåare ut och se om det går att göra något själv också.
            Alltid nyfiken!
            Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

            Kommentar

            • Sintei
              • May 2006
              • 501

              Hur bedömmer ni "teckningarna"?
              www.akvascape.se - design i vattenvärlden

              Kommentar

              • Sonja
                • October 2003
                • 7357

                Ursprungligen postat av Sintei
                Hur bedömmer ni "teckningarna"?
                Hur menar du? Crystal red eller?
                Alltid nyfiken!
                Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                Kommentar

                • Sintei
                  • May 2006
                  • 501

                  över huvudtaget. finns det några normer hur man graderar efter teckningarna eller är det något som växer fram?
                  www.akvascape.se - design i vattenvärlden

                  Kommentar

                  • Sonja
                    • October 2003
                    • 7357

                    Tjaaa... humleräkor och Crystal har olika grader/klasser men jag vet inte hur dom räknas mer än att det ska vara täckande vitt i de vita fälten och inget genomskinligt.
                    Var det någon speciell räksort du funderade runt?
                    Alltid nyfiken!
                    Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                    Kommentar

                    • Nitra98
                      • June 2005
                      • 1987

                      Ojojoj, jag gav mina räkor små, små bitar av fiskbullar idag och de blev helt sjövilda!!! De kom SPRINGANDE från varenda skrymsle i karet och kastade sig verkligen över fiskbullarna nästan innan de hann landa! Nog för att de alltid äter allt de får med god aptit, men det här var det värsta jag sett...!
                      Min zoon

                      Kommentar

                      • evus
                        • September 2006
                        • 729

                        Kul det måste jag prova i morgon....
                        This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

                        Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

                        Kommentar

                        • ralp
                          • October 2004
                          • 639

                          Ursprungligen postat av Sonja
                          ...Men jag ska nog försöka plocka ur tigrar som ser blåare ut och se om det går att göra något själv också.
                          Efter blå Tiger kan du försöker dig på Super White Tiger eller vad sägs om Crystal Yellow?


                          Hejhopp. Ralp
                          110 Liter > Microrasbora sp. galaxy; Neocaridina sp. "Red Cherry"; Trichopsis pumilus;
                          Vittina semiconica; Neripteron auriculata
                          18 Liter > Carinotetraodon travancoricus
                          16 Liter > Neocaridina sp. "Red Cherry"; Clithon corona

                          Kommentar

                          • MagicFingers
                            • November 2003
                            • 3136

                            Ursprungligen postat av Nitra98
                            Ojojoj, jag gav mina räkor små, små bitar av fiskbullar idag och de blev helt sjövilda!!! De kom SPRINGANDE från varenda skrymsle i karet och kastade sig verkligen över fiskbullarna nästan innan de hann landa! Nog för att de alltid äter allt de får med god aptit, men det här var det värsta jag sett...!
                            jag stoppade ner en bananbit (mkt liten.. 4*5mm) i ett av mina.., gick bort en stund.., sen var den biten väck.!..(10 min kanske jag var borta)
                            Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

                            Nunc Est Bibendum

                            Kommentar

                            • Sonja
                              • October 2003
                              • 7357

                              Oj vad den såg konstig ut i kroppsformen och vad små romkornen verkade vara? Men det var en riktigt läcker färg på räkan. Är Crystal yellow en vit räka med gul/orange partier kanske? Lite albino då?
                              Alltid nyfiken!
                              Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                              Kommentar

                              • Sonja
                                • October 2003
                                • 7357

                                Ursprungligen postat av MagicFingers
                                jag stoppade ner en bananbit (mkt liten.. 4*5mm) i ett av mina.., gick bort en stund.., sen var den biten väck.!..(10 min kanske jag var borta)
                                Banan ska jag nog testa, men fiskbullar vete sjutton. Finns så mycket saker i dom som inte kommer från havet/vattnet. Jag är nog överdrivet försiktigt med mina sötisar Ingen rom på dina blå räkor än?
                                Alltid nyfiken!
                                Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                                Kommentar

                                Arbetssätt...