Räkig fakta...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • krylbo
    • May 2006
    • 14

    Räk-butik i Puttgarden, Tyskland

    Hej!

    Är det någon som vet om det finns någon bra butik som har räkor i Puttarden?
    Ska dit som hastigast på fredag...


    /Lars

    Kommentar

    • Erk
      • September 2006
      • 43

      Någon som vet hur mycket körsbärsräkor kostar och vart finns de att köpa i GBG och omnejd?
      Jag skriver låtar åt Mats Rådberg....2 stycken.

      Kommentar

      • Sonja
        • October 2003
        • 7357

        Nya räkor

        Här är en av mina nya räkor. Dom såldes som Caridina spec. Burma och skulle vara mörkbruna. Dom var rätt bleka i början men har börjat få snyggare färg nu, dock inte bruna... än
        Bifogade filer
        Alltid nyfiken!
        Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

        Kommentar

        • Nitra98
          • June 2005
          • 1987

          Den ser ju jättefin ut Sonja, ska bli roligt att se när den färgat ut ordentligt. För du lägger väl ut en bild då med? Var får du tag i alla fina räkor, btw?
          Min zoon

          Kommentar

          • Sonja
            • October 2003
            • 7357

            Ursprungligen postat av Nitra98
            Den ser ju jättefin ut Sonja, ska bli roligt att se när den färgat ut ordentligt. För du lägger väl ut en bild då med? Var får du tag i alla fina räkor, btw?
            Jodå jag ska fota mer på den. Men jag är lite fundersam om den/dom kommer att bli så mörka som jag trodde. Inte för det gör något, jag tycker den är riktigt läcker.
            Jag "hittar" dom lite här och där i olika butiker där jag snokar i beställningslistorna och frågar om dom kan ta hem åt mig och så hos folk som odlar mm. Drömmen nu är blå tigerräka , men det kommer nog att dröja innan jag hittar såna
            Alltid nyfiken!
            Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

            Kommentar

            • MagicFingers
              • November 2003
              • 3136

              Ursprungligen postat av krylbo
              Hej!

              Är det någon som vet om det finns någon bra butik som har räkor i Puttarden?
              Ska dit som hastigast på fredag...


              /Lars
              nej, men om du hittar gröna räkor, se till att köpa!
              Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

              Nunc Est Bibendum

              Kommentar

              • krylbo
                • May 2006
                • 14

                Ursprungligen postat av MagicFingers
                nej, men om du hittar gröna räkor, se till att köpa!
                Det ska jag göra!
                Har egentligen inte tid att kolla efter räkor, så jag hoppades att någon kanske visste att det fanns en bra affär där...
                Man kan ju kolla när man är där om det finns typ Zoologsk affär som intressepunkt i GPSen... Då går det ju rätt snabbt att ta en titt i alla fall.

                /Lars

                Kommentar

                • miiaoo
                  • January 2006
                  • 2815


                  Ytterligare två döda WP och den här gången verkar den enda honan med rom ha strukit med...
                  Det finns så vitt jag kan se bara en enda hona kvar nu men hanarna verkar klara sig bättre?! Konstiht det där.
                  Inga fler dödsfall bland Crystal red:sen dom mår prima. Men det är inte så många kvar där heller. Ca 5-6 stycken tro jag att det var när jag flyttade i dom i karet i går.
                  Av WP na så var det 18 st från början och nu är det nog ca 6-7 st kvar.
                  Tror ni att det har vari en dålig miljö i räkkaret?!!! Jag var helt säker på att fler levde men att dom gömde sig men tydligen så har dom blivit mat åt hungriga snäckor..

                  Inte för att det ekonomiska är av någon större vikt men jag räkande ut hur mycket det har kostat att så många dött. 600 spänn!
                  Stackars små räkor som trodde att dom skulle få det bra hos mig å så dör så många..

                  Men nu ska det väl vara slut på det tråkiga hoppas jag! Ny botten med aqua clay och det gamla filtret samt ett annat filter som går bredvid för att jag ska byta ut det gamla om en månad eller så. Dom som lever fortafrande går omkring på växter, roten och på bottnen och äter lite granulat och ser ut att må fint. Hoppas att det håller i sig bara...*orolig*

                  Jag har inte vågat flytta in mina Endleryngel eller dom vuxna Endlers guppyna heller. Jag vill veta att det funkar med den biologiska balansen först...
                  Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

                  Kika gärna in i min dagbok!

                  Kommentar

                  • Sonja
                    • October 2003
                    • 7357

                    Ja det låter bra att vänta med Endlers så det inte blir för mycket på en gång. Hoppas, hoppas att det funkar nu.
                    Alltid nyfiken!
                    Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                    Kommentar

                    • miiaoo
                      • January 2006
                      • 2815

                      Ja, det hoppas jag med!

                      Här är akvariet nu. Jag är nöjd men möjligtvis så ska det ii en crinumlök till för att täcka baksidan på karet. Dessutom så har min "exklusiva" bakgrundsplansch trillar ner lite såg jag,..
                      Bifogade filer
                      Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

                      Kika gärna in i min dagbok!

                      Kommentar

                      • Sonja
                        • October 2003
                        • 7357

                        Ser jättefint ut. Vad är det för växt längst ner till höger om mossbollarna?
                        Alltid nyfiken!
                        Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                        Kommentar

                        • miiaoo
                          • January 2006
                          • 2815

                          Tack!

                          Alla dom låga är Anubias. Men jag tror att just den är an Anubias "Nana".
                          Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

                          Kika gärna in i min dagbok!

                          Kommentar

                          • Nitra98
                            • June 2005
                            • 1987

                            Jättefint kar, miiaoo, jag skulle gärna vara räka där!
                            Min zoon

                            Kommentar

                            • c90368

                              • September 2006
                              • 5973

                              Ny räkburk

                              Hej

                              En farlig tråd det här var och köpte ett 45 liters i går för räkor.

                              En fråga: Hur tror ni det skulle fungera att ha ett litet stim smycketetra tillsammans med körsbärsräkor? Kommer räkynglen kunna klara sig? Smycketetran är ju ganska ytorienterad och de är ju inte särskilt "stora i maten".
                              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • Sonja
                                • October 2003
                                • 7357

                                Det vete sjutton. Jag har haft smycketetror, dock ej med räkor. Jag tycker dom är rätt livliga, nyfikna och hungriga av sig. Dom slukar bra mycket större matbitar än man kan tro. Men visst, dom är rätt mycket uppe i övre vattenskiktet.
                                Risken är väl dels att dom säkert äter en del nyfödda räkyngel och dels skrämmer de stora så du inte ser dom så mycket som om dom skulle gå själva.
                                Men om du provar så skriv hur det går.
                                Alltid nyfiken!
                                Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                                Kommentar

                                Arbetssätt...