Räkig fakta...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mona
    • October 2002
    • 840

    Ursprungligen postat av Paatsu
    Neocaridina blue säljs oftast som Blå räka i butiker... Hyffsad vanlig räka och ganska billig då de är oftast vildfångade.
    Mina kostade bara 29 kr st i affär i Sverige.

    Ursprungligen postat av Paatsu
    Det finns två blåa räkor från Tyskland, den ena heter Blue Pearl och den andra är Blue Tiger Shrimp. Ibland kallas de för Golden Eye Blue tiger på grund av deras häftiga ögon.
    Det verkar ju inte vara någon av dem jag har iaf.
    Min hemsida ~*~ Min YouTube kanal ~*~Applesnail

    Kommentar

    • Eurydike
      • September 2004
      • 931

      Ursprungligen postat av surinam
      Hur är det med http://www.fashop.de ? snabb och bra leverans?
      Jag har bara positivt att säga om dem. Både http://www.fashop.de och http://www.interaquaristik.de/ har funkat snabbt och bra. Interaquaristik har dyrare frakt men å andra sidan är några av räksorterna betydligt billigare är Flora Aquaristic.

      Fashop har jag beställt ifrån flera gånger. Snabba leveranser (tre dagar). Snabb och bra service om man har frågor. De är kanske inte helt lysande på engelska men förstår man tyska går det bra
      Har aldrig haft några dödsfall varken vid transport eller strax efter. Har alltid fått någon eller några djur extra och tom extra algbollar
      Senast redigerad av Eurydike; 10 February 2008, 18:22.

      Kommentar

      • Leonard
        • January 2006
        • 2352

        Jag har beställt från Fashop och då dog hälften av snäckorna jag beställt. Jag fick inget positivt intryck från dem iaf. De var in särskillt snabba och engagerade på att svara på frågor. Frakten tog 1 eller 2 dagar längre än lovat.
        Jag vet inte om jag kommer köpa från dom igen. Dom har ändå rätt bra utbud, men om djuren dör under frakten så spelar det ju ingen roll...
        Jag har också köpt från en privatperson i Tyskland och det gick mycket bättre!
        18år. . . . . .<¨,)))--{
        Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=719155
        Blogg: http://leo-scape.blogspot.com/

        Kommentar

        • Mona
          • October 2002
          • 840

          Idag såg jag mitt första egenuppfödda körsbärsyngel!!
          Jag hann inte få fram kameran, det var ju fascinerande att se en så exakt kopia av en räka som är såååå liten.
          Min hemsida ~*~ Min YouTube kanal ~*~Applesnail

          Kommentar

          • Jessa
            • September 2003
            • 454

            !!!!Grattis!!!!

            Kommentar

            • Mona
              • October 2002
              • 840

              Tack

              Nu har jag sett fyra stycken samtidigt, men jag har så mycket växter i akvariet så det är helt omöjligt att veta hur många det finns. En fastnade iaf på bild, de stora vita klumparna är nerite-ägg.
              Bifogade filer
              Min hemsida ~*~ Min YouTube kanal ~*~Applesnail

              Kommentar

              • Annaica
                • February 2006
                • 1177

                Grattis! Kul för dig Ju större de blir, desto fler kommer du se! Min crystal red är nu ca 5 mm långa och jag har räknat upp till 19 st! Men när de var små små kunde jag som max se 4 ^^
                Räkbiten


                Kommentar

                • Sonja
                  • October 2003
                  • 7357

                  Caridina cf. breviata

                  Några nytagna bilder på mina söta breviataräkor
                  Bifogade filer
                  Alltid nyfiken!
                  Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                  Kommentar

                  • Eurydike
                    • September 2004
                    • 931

                    Åh vad fina bilder, Sonja (Som vanligt)
                    Breviatorna är så fina. Diggar dem skarpt!

                    Kommentar

                    • Sonja
                      • October 2003
                      • 7357

                      Ja jag gillar dom också mycket. Dom är väldigt problemfria tycker jag. Jag har suttit och kikat och fotat på dom hela dagen idag för att komma på det där med prickar på stjärten, men inte kommit fram till något vettigt. Dom är rätt livliga, och inte så lätta att se kön på tycker jag. Jag hade fått för mig tidigare i alla fall att de är ju väldigt snyggt randade i sv/v när de är små. Men ju äldre och större de blir ju mer vitt tappar de hos mig. Jag ska studera dom vidare så kanske jag kommer på något om prickarna
                      Alltid nyfiken!
                      Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                      Kommentar

                      • Eurydike
                        • September 2004
                        • 931

                        Ja, så är det hos mig med. Snyggt och skarpt svart/vita som små och sen blir det väldigt mycket mindre av det vita när de blir större. Men jag tycker nästan de är finast som är beige/brun randiga. De kan se nästan gyllene ut på bild

                        Kommentar

                        • Mona
                          • October 2002
                          • 840

                          Ursprungligen postat av Annaica
                          Grattis! Kul för dig Ju större de blir, desto fler kommer du se! Min crystal red är nu ca 5 mm långa och jag har räknat upp till 19 st! Men när de var små små kunde jag som max se 4 ^^
                          Tack! Undras hur snabbt de kommer att fylla akvariet. Jag köpte ju massor av räkor för att få tag i en hane, nu har jag kanske 17 honor och tre hanar...

                          Ursprungligen postat av Sonja
                          Några nytagna bilder på mina söta breviataräkor
                          Underbara bilder!!! Jag måste ha fler räkakvarier ser jag ju nu.
                          Min hemsida ~*~ Min YouTube kanal ~*~Applesnail

                          Kommentar

                          • Sonja
                            • October 2003
                            • 7357

                            Ursprungligen postat av Mona
                            Underbara bilder!!! Jag måste ha fler räkakvarier ser jag ju nu.
                            Ja så är det hela tiden
                            Alltid nyfiken!
                            Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                            Kommentar

                            • Mona
                              • October 2002
                              • 840

                              Ytterligare en körsbärshona går med ägg nu.

                              En av mina "blåa" räkor dog igår, den röd/bruna hanen. Ikväll upptäckte jag att en av honorna har bytt ögonfärg från svart till vitt. Jag antar att jag förlorar henne snart också, även om hon just nu uppträder piggt. Är det någon som sett detta tidigare?
                              Bifogade filer
                              Min hemsida ~*~ Min YouTube kanal ~*~Applesnail

                              Kommentar

                              • Sonja
                                • October 2003
                                • 7357

                                Oj vad konstigt. Det kan väl inte bero på ömsning snart gissar jag, då borde man ju se ljusögda räkor rätt ofta i karen.
                                Alltid nyfiken!
                                Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                                Kommentar

                                Arbetssätt...