Räkig fakta...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Radioaktiva Räkor
    • May 2007
    • 1760

    Ja. Ancistrus brys sig inte ens om räkor.

    //C
    With a licence to krill!
    Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

    Kommentar

    • becky_be
      • August 2005
      • 473

      Bra, det var det jag hade för mig, men jag ville vara helt säker.
      @-{-{--
      Rebecca

      Kommentar

      • Paatsu
        • December 2006
        • 294

        Ursprungligen postat av Leonard
        Jo det är en grym tråd att läsa

        Än en gång, grymt fin burk Paatsu! Vilka graderingar på CR har du (inte bara denna burken) ?
        Allt från C till SS har jag just nu.
        Redbee.se » // Johnny

        Kommentar

        • loosi
          • July 2007
          • 38

          Vilka sorters fiskar går bra att ha tillsammans med crystal red-räkor utan att de äter upp bäbisarna?

          Kommentar

          • Katharina
            • December 2006
            • 4045

            Jag håller med...

            Ursprungligen postat av Sonja
            Den där ser ruggigt fin ut. Här ser man också bättre hur Aquasoilen ser ut.
            Paatsu: Vad är skillnaden mellan Aquasoilen och det där lergruset som Janne på Södermalms Akvarieaffär har???

            Det ser lite mörkare ut på bilden...
            Ha dé bäst... Tina

            Kommentar

            • Sonja
              • October 2003
              • 7357

              loosi, om du absolut garanterat inte vill att några yngel alls äts upp så skippa fiskarna helt och ha snäckor med dom i stället.
              Annars så kan man ha de allra minsta fiskarna med de minsta munnarna. T ex Boraras brigittae och Boraras maculatus som är ganska räkyngelsäkra. Men några precis nykläckta yngel tror jag dom ev kan ta. Nykläckta räkyngel är ca 2-3 mm långa så det är bara att jämför med hur stora matbitar ev fiskar får in i munnen.

              Men det finns folk som blandar med andra småfiskar och har man mycket gömställen för räkorna och räkynglen så kan ganska många yngel klara sig beroende på vilken fisk dom går med.
              Alltid nyfiken!
              Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

              Kommentar

              • Leonard
                • January 2006
                • 2352

                Pygmepansarmal funkar också hyfsat bra med räkyngel
                18år. . . . . .<¨,)))--{
                Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=719155
                Blogg: http://leo-scape.blogspot.com/

                Kommentar

                • loosi
                  • July 2007
                  • 38

                  Tack så mycket för era svar! Har faktiskt tittat på Boraras brigittae och tänkt att jag jättegärna vill skaffa såna, så det blir ju perfekt!

                  Kommentar

                  • Paatsu
                    • December 2006
                    • 294

                    Ursprungligen postat av Katharina
                    Paatsu: Vad är skillnaden mellan Aquasoilen och det där lergruset som Janne på Södermalms Akvarieaffär har???

                    Det ser lite mörkare ut på bilden...
                    Aquaclay från Janne är som sagt bränt lera som är hård, poröst och lätt.
                    Aquasoil är bränt svart jord som är mycket tyngre och lättare att planera växter och man behöver i stort sett ingen gödningsmedel till det för att den svarta jorden agerar som gödsel. Nackdelen är att man måste byta vatten som en galning i början för att få bort det mesta ammoniak som den läcker ut.
                    Redbee.se » // Johnny

                    Kommentar

                    • Katharina
                      • December 2006
                      • 4045

                      Ursprungligen postat av Paatsu
                      Aquaclay från Janne är som sagt bränt lera som är hård, poröst och lätt.
                      Aquasoil är bränt svart jord som är mycket tyngre och lättare att planera växter och man behöver i stort sett ingen gödningsmedel till det för att den svarta jorden agerar som gödsel. Nackdelen är att man måste byta vatten som en galning i början för att få bort det mesta ammoniak som den läcker ut.
                      Hå hå, det låter ju bra men då kan man inte stoppa i sand i ett befolkat kar ibörjan eller hur mycket vattenbyten???
                      Då var det rätt att Aquasoil är lite mörkare, jag tyckte nämligen att den var snyggare i färgen än leran...
                      Ha dé bäst... Tina

                      Kommentar

                      • Leonard
                        • January 2006
                        • 2352

                        Det hade vart grymt kul att veta vad ADA har i Aqua Soil och hur dom gör den, men det är väl inget dom skriker ut antar jag
                        Undrar varför räkorna gillar den så mkt? Gillar dom "Jannes" också?
                        Jag tänkte test Jannes i ett litet växtkar nån gång, om jag kommer upp till huvudstaden =) eller om han kan skicka (nån som vet om han gör det?)
                        18år. . . . . .<¨,)))--{
                        Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=719155
                        Blogg: http://leo-scape.blogspot.com/

                        Kommentar

                        • Paatsu
                          • December 2006
                          • 294

                          Ursprungligen postat av Leonard
                          Det hade vart grymt kul att veta vad ADA har i Aqua Soil och hur dom gör den, men det är väl inget dom skriker ut antar jag
                          Undrar varför räkorna gillar den så mkt? Gillar dom "Jannes" också?
                          Jag tänkte test Jannes i ett litet växtkar nån gång, om jag kommer upp till huvudstaden =) eller om han kan skicka (nån som vet om han gör det?)
                          Jag har hört att han skickar grejer vid behov, men det kan kosta rätt mycket å skicka så tungt.

                          Själv gillade jag inte färgen på aquaclay från janne med räkor så bra.
                          Redbee.se » // Johnny

                          Kommentar

                          • miiaoo
                            • January 2006
                            • 2815

                            Ursprungligen postat av Paatsu
                            Jag har hört att han skickar grejer vid behov, men det kan kosta rätt mycket å skicka så tungt.

                            Själv gillade jag inte färgen på aquaclay från janne med räkor så bra.

                            Nä, färgen är stark.. Men räkor och snäckor mår super i mina kar med Aqua clay.. Jag har inte haft något problem i dom karen alls..
                            Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

                            Kika gärna in i min dagbok!

                            Kommentar

                            • Sonja
                              • October 2003
                              • 7357

                              Nu var det ett tag sen jag lade upp några räkfoton här.
                              Jag och MammaMia har delad vårdnad på fem snygga JapanCR som kommer från Paatsu. Det visade sig vara hanar allesammans, men nu har jag skaffat sex snyggingar till från Peter Haack. Hoppas på att det finns honor med där. Här är några bilder på dom.
                              Bifogade filer
                              Alltid nyfiken!
                              Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                              Kommentar

                              • miiaoo
                                • January 2006
                                • 2815

                                Ursprungligen postat av Sonja
                                Nu var det ett tag sen jag lade upp några räkfoton här.
                                Jag och MammaMia har delad vårdnad på fem snygga JapanCR som kommer från Paatsu. Det visade sig vara hanar allesammans, men nu har jag skaffat sex snyggingar till från Peter Haack. Hoppas på att det finns honor med där. Här är några bilder på dom.

                                Ja, bilder får vi aldrig för mycket av!!

                                Snygga!!!

                                Det ser förresten ut som att det är en hona och en hane på bilderna och den översta vet jag inte vem av dom det är eftersom den står åt andra hållet..
                                Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

                                Kika gärna in i min dagbok!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...