Räkig fakta...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Leonard
    • January 2006
    • 2352

    Snygga! Jag är också rätt sugen på japanerna! Evus, dina blå tigrar såg grymt läckra ut!! Jag får se om det blir nån beställning snart...

    Paatsu, kollade lite i din blogg och du verkar ju ha det helt underbart! "bara sticka till Kina en kort sväng" Kul med någon som har kontakter!!
    Också grymt seriöst med ADA sanden i räkkaren! Du la upp en bild på Golden CRS, du har väl inte sånna själv? Jag tycker dom är riktigt läckra iaf!
    Senast redigerad av Leonard; 13 September 2007, 15:30.
    18år. . . . . .<¨,)))--{
    Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=719155
    Blogg: http://leo-scape.blogspot.com/

    Kommentar

    • evus
      • September 2006
      • 729

      Ursprungligen postat av Leonard
      Snygga! Jag är också rätt sugen på japanerna! Evus, dina blå tigrar såg grymt läckra ut!! Jag får se om det blir nån beställning snart...

      Pito, kollade lite i din blogg och du verkar ju ha det helt underbart! "bara sticka till Kina en kort sväng" Kul med någon som har kontakter!!
      Också grymt seriöst med ADA sanden i räkkaren! Du la upp en bild på Golden CRS, du har väl inte sånna själv? Jag tycker dom är riktigt läckra iaf!

      Mina tigrar är inte blå, en liten synvilla
      This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

      Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

      Kommentar

      • Vinter
        • August 2006
        • 248

        Har en fråga om crystal black.
        Jag köpte ett antal igår och nu undrar jag hur gamla dom är och när dom kan börja få rom, killen i butiken hade igen aning, visste bara att dom hade haft fom i en o en halv vecka.
        Dom går i samma kar som mina körsbär, dom är ca 7 månader och honorna går för första gången på rom. Mina CB är nästan exakt lika stora, men dom blir ju 3 cm enligt Zoopet, och körsbär 2,5 cm.

        Någon som har en kvalificerad gissning när jag kan börja hoppas på bäbisar, eller när man iaf kan se könsskillnader.
        19L Räkor
        63L
        240L under uppstart

        Kommentar

        • Leonard
          • January 2006
          • 2352

          Vinter, du borde kunna få rom på dina BC idag isf. Jag gissar att det räcker om dom är ca 1.5-2cm stora för att vara könsmogna. Sedan får dom äggfläckar, ca 1 månad tills dom sjunker ner och bär dom under stjärten och sedan ytterliggare 4 veckor tills romen kläcks och du har yngel. Så ca 2 månader om du har bra vatten i karet och dom trivs!
          18år. . . . . .<¨,)))--{
          Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=719155
          Blogg: http://leo-scape.blogspot.com/

          Kommentar

          • MagicFingers
            • November 2003
            • 3136

            Ursprungligen postat av fredd
            skiter räkor ner mycket?
            För i mitt kar ser det ut som att det är en hel del bajs på sanden
            beror på hur mkt du matar dom
            Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

            Nunc Est Bibendum

            Kommentar

            • fredd
              • February 2007
              • 3360

              Ursprungligen postat av MagicFingers
              beror på hur mkt du matar dom

              knappt nånting
              www.frfoto.tk

              Kommentar

              • Katharina
                • December 2006
                • 4045

                Ursprungligen postat av fredd
                knappt nånting
                Om de slåss mycket om maten får de för lite... Om det ligger kvar en massa mat så får de för mycket...
                Det tar alltid en stund innan de har anpassat sig till det nya karet... Om du har mycket körsbär vet jag inte om crystal kan bli underlägsna men i mitt kar är crystal många och körsbär helt underlägsna, kan inte ens hävda sig emot de halvvuxna crystal vid matning utan äter rester med räklingarna...
                Ha dé bäst... Tina

                Kommentar

                • fredd
                  • February 2007
                  • 3360

                  jag har testat lite olika saker å mata med men dom verkar inte vilja äta något av det. Ska maila zoo mässan sen och fråga vad dom matar med, för en polare la i lite räkmat i ett kar där senast med körsbärsräkor och dom blev som tokiga heh
                  www.frfoto.tk

                  Kommentar

                  • evus
                    • September 2006
                    • 729

                    En bild på mina nya oranga räkor:
                    Bifogade filer
                    This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

                    Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

                    Kommentar

                    • miiaoo
                      • January 2006
                      • 2815

                      Ursprungligen postat av evus
                      En bild på mina nya oranga räkor:
                      mmm. Dom är coola.. Jag har också kikat på dom. Men är det en färgversion av körsbär eller är det en egen art??
                      Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

                      Kika gärna in i min dagbok!

                      Kommentar

                      • evus
                        • September 2006
                        • 729

                        Vet inte. jag har aldrig haft körsbär
                        This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

                        Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

                        Kommentar

                        • Vinter
                          • August 2006
                          • 248

                          Ursprungligen postat av Leonard
                          Vinter, du borde kunna få rom på dina BC idag isf. Jag gissar att det räcker om dom är ca 1.5-2cm stora för att vara könsmogna. Sedan får dom äggfläckar, ca 1 månad tills dom sjunker ner och bär dom under stjärten och sedan ytterliggare 4 veckor tills romen kläcks och du har yngel. Så ca 2 månader om du har bra vatten i karet och dom trivs!
                          Så borde det synas någon äggfläck på dom nu? Eller syns inte dom pga deras färg?
                          Och syns könsskillnaderna i den åldern dom är i nu, utöver äggfläcken alltså.

                          Körsbärsräkorna trivs väldigt bra, och alla yngel jag har ner där i växer så det knakar, likaså växter trivs väldigt bra i det karet. Så jag hoppas mina CB kommer bli fler!
                          19L Räkor
                          63L
                          240L under uppstart

                          Kommentar

                          • Katharina
                            • December 2006
                            • 4045

                            Ursprungligen postat av miiaoo
                            mmm. Dom är coola.. Jag har också kikat på dom. Men är det en färgversion av körsbär eller är det en egen art??
                            Jag tycker också att de är lika körsbär i kroppsformen.. Fin färg!!! De lyser nästan
                            Ha dé bäst... Tina

                            Kommentar

                            • Radioaktiva Räkor
                              • May 2007
                              • 1760

                              Det är Neocaridina heteropoda var. "Orange", same same but still different

                              //C
                              With a licence to krill!
                              Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

                              Kommentar

                              • Pito
                                • November 2005
                                • 70

                                Ursprungligen postat av miiaoo
                                mmm. Dom är coola.. Jag har också kikat på dom. Men är det en färgversion av körsbär eller är det en egen art??
                                jag tror att dom kallas caridina sp. red tufel shrimp, dom ska vara nära släkt med biräkor och sköts på sama sätt.

                                Transform your aquarium into a stunning underwater paradise with our quality products.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...