Räkig fakta...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Radioaktiva Räkor
    • May 2007
    • 1760

    Hanar är ofta lite blekare. Kan tyckas svårt i början med efter ett tag så lär man sig att se skillnaden.

    //C
    With a licence to krill!
    Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

    Kommentar

    • Sonja
      • October 2003
      • 7357

      Just crystal red är lite svårare att se skillnad på. Eftersom dom har täckande färg så syns inte äggfläcken så lätt.
      Men en vuxen hona är lite större och lite bulligare i formen.
      Alltid nyfiken!
      Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

      Kommentar

      • lmo
        • June 2007
        • 189

        Ursprungligen postat av Sonja
        Just crystal red är lite svårare att se skillnad på. Eftersom dom har täckande färg så syns inte äggfläcken så lätt.
        Men en vuxen hona är lite större och lite bulligare i formen.
        HAHA äggfläck det var ett nytt ord för mig, vad är det jag letar efter den sitter i nacken läste jag (tack annaica), är den gul, vit, svart, turkos, rosa, lila eller?
        mvh
        LMO
        Min Zoon

        Kommentar

        • Annaica
          • February 2006
          • 1177

          Ursprungligen postat av lmo
          HAHA äggfläck det var ett nytt ord för mig, vad är det jag letar efter den sitter i nacken läste jag (tack annaica), är den gul, vit, svart, turkos, rosa, lila eller?
          Vet inte hur den ser ut på crystal red... färgen kan variera beroende på vad det är för räka. Men på körsbärsräkor (som är röda) så är äggfläcken gul/orange
          Räkbiten


          Kommentar

          • miiaoo
            • January 2006
            • 2815

            Ursprungligen postat av Annaica
            Vet inte hur den ser ut på crystal red... färgen kan variera beroende på vad det är för räka. Men på körsbärsräkor (som är röda) så är äggfläcken gul/orange
            Oftast så har röda vbiräkor brun rom så fläcken syns som ett mörkare fält bara uppe i nacken på honorna. Men som sagt, det är inte lätt att se om man är ovan. Det är lättare att kolla på kroppsformen för att skilja på könen på röda bin.
            Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

            Kika gärna in i min dagbok!

            Kommentar

            • peterhaack
              • November 2004
              • 1752

              S o SS räkor här i karet








              Siten där alla plantor växer PlantSwap!

              Kommentar

              • Katharina
                • December 2006
                • 4045

                Åhh, vad fina...

                Ursprungligen postat av peterhaack
                S o SS räkor här i karet
                Men har du dem med svenska crystal??? Är du inte rädd att de ska försämra beståndet???

                Har du någon bra graderingslänk??? Skulle vara kul att titta på mina räklingar nu när de börjar växa till sig...

                Kan tillägga att japanerna stimmar i kväll och på de två första kullarna har jag räknat till 13 st så då finns det ju fler och det är bara 2 med och stimmar så JAG HAR NOG FÅTT MÅNGA SMÅ JAPANDAMER som snart är redo att få egna bebisar...
                Ha dé bäst... Tina

                Kommentar

                • peterhaack
                  • November 2004
                  • 1752

                  nope det är en stam med A o B grade från Singapore..

                  och jag har dem där i tillfälligt för att flyttas när mitt andra kar är färdigt.
                  Jag tror inte de försämras så in i utan det kan faktiskt hjälpa till att förbättra färgen en del och det kan vara kul att blanda ut lite med men s o ss är inte så stora ännu så det hinner nog inte bli ngt av dem ännu.

                  Oj glömde länk

                  http://www.planetinverts.com/crystal%20red%20shrimp%20grading%20guide.html

                  http://www.fishyou.com/shrimp-crs.php
                  Senast redigerad av peterhaack; 11 September 2007, 19:59.
                  Siten där alla plantor växer PlantSwap!

                  Kommentar

                  • miiaoo
                    • January 2006
                    • 2815

                    Snygga!!

                    Jag blir AVIS!!!!
                    Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

                    Kika gärna in i min dagbok!

                    Kommentar

                    • evus
                      • September 2006
                      • 729

                      Försöker mig på att ta kort på mina små. Det är väl själva....att det ska vara så svårt!!

                      Lite Japaner och en av mina fina tigrar:
                      Bifogade filer
                      This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

                      Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

                      Kommentar

                      • Katharina
                        • December 2006
                        • 4045

                        Ursprungligen postat av evus
                        Försöker mig på att ta kort på mina små. Det är väl själva....att det ska vara så svårt!!

                        Lite Japaner och en av mina fina tigrar:
                        Åhh, vad fina... Mina bilder går inte att tolka ens... Tigern är ju frestande...
                        Ha dé bäst... Tina

                        Kommentar

                        • Katharina
                          • December 2006
                          • 4045

                          Tack så mycket...

                          Ursprungligen postat av peterhaack
                          nope det är en stam med A o B grade från Singapore..

                          och jag har dem där i tillfälligt för att flyttas när mitt andra kar är färdigt.
                          Jag tror inte de försämras så in i utan det kan faktiskt hjälpa till att förbättra färgen en del och det kan vara kul att blanda ut lite med men s o ss är inte så stora ännu så det hinner nog inte bli ngt av dem ännu.

                          Oj glömde länk

                          http://www.planetinverts.com/crystal%20red%20shrimp%20grading%20guide.html

                          http://www.fishyou.com/shrimp-crs.php
                          Men nu förstår jag inte... Den som är längst ner i vänstra hörnet ser spontant ut som en körsbär?? Den som är näst längst ner ser ut som mina svenska crystal???
                          Ha dé bäst... Tina

                          Kommentar

                          • peterhaack
                            • November 2004
                            • 1752

                            kan vara för att där e cherrys i det med kanske =O)..de är flyttade!

                            Och svenska Crystal har jag inga men klart att de är lika annars hade inte de kallts crystal red
                            Senast redigerad av peterhaack; 11 September 2007, 21:26.
                            Siten där alla plantor växer PlantSwap!

                            Kommentar

                            • Katharina
                              • December 2006
                              • 4045

                              Ursprungligen postat av peterhaack
                              kan vara för att där e cherrys i det med kanske =O)..

                              Och svenska Crystal har jag inga men klart att de är lika
                              Jag kan inte printa ut bilderna på den där länken fast jag markerar dem... Är de spärrade på nått sätt... Hmm, får försöka spara länken och hoppas att den inte försvinner om ett tag...

                              SS+ fanns inte på den skalan... Jag tror att jag har ett par som har ännu mindre rött på ryggen än SS... Ska kika lite mer noga framöver...
                              Ha dé bäst... Tina

                              Kommentar

                              • fredd
                                • February 2007
                                • 3360

                                skiter räkor ner mycket?
                                För i mitt kar ser det ut som att det är en hel del bajs på sanden
                                www.frfoto.tk

                                Kommentar

                                Arbetssätt...