Räkig fakta...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

    Ursprungligen postat av miiaoo
    Jaha alla räk ioter!! Nästa fototävling är temat skaldjur!! Vilka har skickat in eller ska göra det?? Nu är ju verkligen chansen att visa vilka sötnosar vi har i karen!!
    Jag har skickat in!

    Hellre än bra får vara mitt motto! Men jag var ju tvungen eftersom det var räkor som är en del av temat..
    Ja, vem som blir drottning där är det ju inget tvivel om... Själv blir jag glad om det går att se att det är en räka överhuvudtaget.. Ehh jag lär inte skicka in något...
    Ha dé bäst... Tina

    Kommentar

    • fredd
      • February 2007
      • 3360

      mina räkor vill inte riktigt fastna på bild, dom gömmer sig. sen kan jag inte zoo så bra osv:P. så jag skippar nog å skicka in något.

      Mina räkor verkar inte vilja äta det jag erbjuder, har testat 2 flingfoder och även algtabletter och nån sorts tablett till botten levande fiskar.
      Finns det något i hemmet man kan pröva med?
      www.frfoto.tk

      Kommentar

      • Paatsu
        • December 2006
        • 294

        Ursprungligen postat av miiaoo
        Jaha alla räk ioter!! Nästa fototävling är temat skaldjur!! Vilka har skickat in eller ska göra det?? Nu är ju verkligen chansen att visa vilka sötnosar vi har i karen!!
        Jag har skickat in!

        Hellre än bra får vara mitt motto! Men jag var ju tvungen eftersom det var räkor som är en del av temat..
        Missade nästan det...
        Så nu har jag också skickat in ett bidrag.
        Redbee.se » // Johnny

        Kommentar

        • Annaica
          • February 2006
          • 1177

          Är jag dum i huvudet eller? ^^ Jag fattar inte hur man lägger upp bilder till tävlingar! ^^
          Räkbiten


          Kommentar

          • Paatsu
            • December 2006
            • 294

            Ursprungligen postat av Annaica
            Är jag dum i huvudet eller? ^^ Jag fattar inte hur man lägger upp bilder till tävlingar! ^^
            Du måste vara Gold member för att delta.
            Redbee.se » // Johnny

            Kommentar

            • Annaica
              • February 2006
              • 1177

              Omg! ^^
              Räkbiten


              Kommentar

              • Katharina
                • December 2006
                • 4045

                Ursprungligen postat av fredd
                mina räkor vill inte riktigt fastna på bild, dom gömmer sig. sen kan jag inte zoo så bra osv:P. så jag skippar nog å skicka in något.

                Mina räkor verkar inte vilja äta det jag erbjuder, har testat 2 flingfoder och även algtabletter och nån sorts tablett till botten levande fiskar.
                Finns det något i hemmet man kan pröva med?
                Gurka...

                Men om de inte äter så ska du köpa fryst cyklops eller artemia, det är de tokiga i... Mina japaner ville inte äta räkpellets eller flingfoder när de kom hit men de åt cyklops... Nu äter de allt... De där små kräftdjuren är tydligen bra för räkornas skal också..
                Ha dé bäst... Tina

                Kommentar

                • fredd
                  • February 2007
                  • 3360

                  okok. ska testa med det
                  www.frfoto.tk

                  Kommentar

                  • miiaoo
                    • January 2006
                    • 2815

                    Jag tämkte visa lite bilder på mina shrimps.. Eller ja, ett par av dom..
                    Bifogade filer
                    Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

                    Kika gärna in i min dagbok!

                    Kommentar

                    • Sonja
                      • October 2003
                      • 7357

                      Vilka snyggisar. Dom har ju härligt orange stjärtar och riktigt snygga ränder.
                      Alltid nyfiken!
                      Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                      Kommentar

                      • Katharina
                        • December 2006
                        • 4045

                        Jättefina.. Vid första anblicken ser bilden i mitten ut som en räka med 2 stjärtar... Kul bild..
                        Ha dé bäst... Tina

                        Kommentar

                        • miiaoo
                          • January 2006
                          • 2815

                          Ursprungligen postat av Sonja
                          Vilka snyggisar. Dom har ju härligt orange stjärtar och riktigt snygga ränder.

                          Ja, dom är fina. Fast det är ingen av dom på bild som är bland dom bästa.. Tyvärr ¨så är glaset i det karet i så dåligt skicka att det är svårt att få riktigt bra bilder., Å dom andra karen är svårt placerade för att fota i med stativ..

                          Jag får helt enkelt ta med mig kameran hem till dina kar..
                          Foto fika får vi kalla det då.. Fast då lovar jag att inte kidnappa nåra mer djur av dig..
                          Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

                          Kika gärna in i min dagbok!

                          Kommentar

                          • Sonja
                            • October 2003
                            • 7357

                            Ursprungligen postat av miiaoo
                            Ja, dom är fina. Fast det är ingen av dom på bild som är bland dom bästa.. Tyvärr ¨så är glaset i det karet i så dåligt skicka att det är svårt att få riktigt bra bilder., Å dom andra karen är svårt placerade för att fota i med stativ..

                            Jag får helt enkelt ta med mig kameran hem till dina kar..
                            Foto fika får vi kalla det då.. Fast då lovar jag att inte kidnappa nåra mer djur av dig..
                            Jättebra idé FiskFotoFika kanske
                            Alltid nyfiken!
                            Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                            Kommentar

                            • miiaoo
                              • January 2006
                              • 2815

                              Ursprungligen postat av Sonja
                              Jättebra idé FiskFotoFika kanske


                              Jag har avrt hemma hos dig idag...

                              Kika imorgon när du är hemma....
                              Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

                              Kika gärna in i min dagbok!

                              Kommentar

                              • fredd
                                • February 2007
                                • 3360

                                idag var mina räkor framme när jag kom hem (: !
                                Innan jag stack ut å fotade under dagen så slänge jag i en typ maltablett grej för bottenlevande fiskar, och när jag kom hem satt 5-6räkor på en skiffer platta och slappade.

                                Hur funkar ancistrus malar och siamesiska algätare med räkor?
                                www.frfoto.tk

                                Kommentar

                                Arbetssätt...