Räkig fakta...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Katharina
    svarade
    Tänk på sanden...

    Ursprungligen postat av Glenn
    okej men då får det bli 20st minst då om inte 30st tom, beror på hur många man kan få tag på samt pris =)
    Jag tycker inte att White Pearl syntes emot min sjösten nåe vidare... Det är lite tråkigt eftersom det är där man oftast kollar in dem... Någon annan sa att körsbär inte syns emot den där lersanden som Janne på Södermalm säljer...
    Visst man kan ju se dem på rötter, löv osv men jag kommer inte köpa fler WP...
    Jag vet inte heller om Crystal är störst av de små??? Ingen var på dem iaf när de gick i stora...

    Lämna en kommentar:


  • Ophelia
    svarade
    På torsdag kommer förhoppnings min körsbärsräkor. Ett litet gäng på 10 st, så dagen innan flyttar mina två svärdbärshonor till stora karet där de andra svärdbärarna finns. Men de två ynglena får gå kvar så länge.

    Jag längtar har gjort det sedan akvariet kom igång veckan innan jul.

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Ursprungligen postat av ViktorRutgersson
    går otocinclus säkert med räk yngel?
    det står att dom är växtätare, men ett eller två yngel slinker kanske ner?
    Det är ingen som helst risk att Otocinclusar äter räkyngel.

    Lämna en kommentar:


  • Vic
    svarade
    går otocinclus säkert med räk yngel?
    det står att dom är växtätare, men ett eller två yngel slinker kanske ner?

    Lämna en kommentar:


  • Glenn
    svarade
    okej men då får det bli 20st minst då om inte 30st tom, beror på hur många man kan få tag på samt pris =)

    Lämna en kommentar:


  • Katharina
    svarade
    Dyrt...

    Jag skulle ha köpt räkorna först och låtit dem yngla av sig och när det var en full koloni så skulle jag köpa firrarna... Ångrar lite att jag inte gjorde så...
    Nu sitter jag med ett separat räkkar och det var inte planen...

    10 stycken gömde sig en hel del i sällskapsakvariet... Nu är de framme jämt i räkkaret... Ska du ha firrar och typ 100 L så skulle jag tro att 20 är det minsta... För att de ska synas till alltså... God natt alla glada...

    Lämna en kommentar:


  • Glenn
    svarade
    okej hehe men inte det viktigaste att dom får småräkor, blir nöjd bara jag kan ha en grupp i det akvariet Men hur många tror ni man skulle behöva? 20st?

    Lämna en kommentar:


  • Katharina
    svarade
    Här växer det för fullt...

    Ursprungligen postat av Glenn
    hehe jag tänkte ha en 4st blonda fjäörilar faktist men tänkte som sagt ha mycket växter ochså
    Tyvärr, de blonda rackarna är för vakna... Låter sig inte luras av växter... Jag har mycket i min burk och halva burken är som en yngelkammare med så mycket växter att det skuggar botten och hindrar de vuxna från att sätta fart... Vill inte göra dig besviken men...
    Senast redigerad av Katharina; 19 January 2007, 22:24.

    Lämna en kommentar:


  • Glenn
    svarade
    hehe jag tänkte ha en 4st blonda fjäörilar faktist men tänkte som sagt ha mycket växter ochså

    Lämna en kommentar:


  • Katharina
    svarade
    Jag har...

    Ursprungligen postat av Glenn
    Ingen som har erfarenhet av lite räkor med typ fjärilsciklider?

    Btw, jättesnällt att du skrev mått och priser på kar så men vet till framtiden om det nu absolut inte skulle funka
    Hej, har gul fjäril... Den är nog det största rovdjuret i min burk... Kakaduan kommer långt efter, för den är så gulligt korkad... Jag handmatar mina Kakadua sötnosar men både Endlers och neontetror snor maten framför nosen på dem... Honan är kanske lite mer vaken men så är det ju

    Fjärilen är riktigt vaken och har nog reducerat den nya generationen väsentligt i mitt kar...

    Lämna en kommentar:


  • Glenn
    svarade
    Låter bra Sonja, det är sådana svar jag vill höra Jag tänkte ha enormt mycket växter i akvariet isf och då borde ju iaf något yngel klara sig

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Ursprungligen postat av smurfmats
    ah, jag har ju också planer på att skaffa räkor till mitt fjärilskar... har haft vuxna amano tillsammans med dem o det gick jättebra, men nu ville jag ha körsbärsräkor... fast går tydligen inte...?
    Kanske det funkar med vuxna körsbär, men jag tror nog att cikliderna gärna mumsar i sig ev räkyngel. Dom är pyttesmå, ca 2 mm nykläckta.

    Lämna en kommentar:


  • Glenn
    svarade
    Ursprungligen postat av smurfmats
    ah, jag har ju också planer på att skaffa räkor till mitt fjärilskar... har haft vuxna amano tillsammans med dem o det gick jättebra, men nu ville jag ha körsbärsräkor... fast går tydligen inte...?

    Du kan få bli den som testar!!

    Lämna en kommentar:


  • smurfmats
    svarade
    ah, jag har ju också planer på att skaffa räkor till mitt fjärilskar... har haft vuxna amano tillsammans med dem o det gick jättebra, men nu ville jag ha körsbärsräkor... fast går tydligen inte...?

    Lämna en kommentar:


  • Glenn
    svarade
    men amano känns så off på något sätt men då får det helt enkelt bli en räkburk senare då

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...