Räkig fakta...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • ansjo
    svarade
    Ursprungligen postat av Sonja
    Om det är tigerräkor så kan dom korsa sig med CR. Du kan inte starta ett litet kar bara åt dom? Då kan du ha superkoll på hur ev avkomma ser ut också.
    Då vet jag en som skulle få spel här hemma, och det är inte jag! Men det går nog att flytta om lite fisk så de kan få komma ner i Corysarnas lekkar och där härja fritt. Hmmm, får nog bli en liten sväng till affären i eftermiddag .

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Ursprungligen postat av ansjo
    Nej, de går fortfarande i affären då jag inte vill riskera att ta hem dem och de korsar sig med mina CR eller RC. Hur stor är risken att de gör detta egentligen då jag inte vill ha bastarder?
    Om det är tigerräkor så kan dom korsa sig med CR. Du kan inte starta ett litet kar bara åt dom? Då kan du ha superkoll på hur ev avkomma ser ut också.

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Nej, de går fortfarande i affären då jag inte vill riskera att ta hem dem och de korsar sig med mina CR eller RC. Hur stor är risken att de gör detta egentligen då jag inte vill ha bastarder?

    Lämna en kommentar:


  • Mamma Mia
    svarade
    Finns blå pärlor också.. alltså White Pearl som är blåaktiga

    Lämna en kommentar:


  • Mamma Mia
    svarade
    Ursäkta att jag skrattar! Jag tror faktiskt att handeln "hittar på" en massa olika namn med "blå" i. Jag vet en affär som hade köpt något, som på listan skulle vara "blårandig räka" - men det de fick var något genomskinligt obestämt utan färg alls... Har du någon bild?

    Ursprungligen postat av ansjo
    Blåpannad Tigerräka. Är det bara ett namn som grossisten kommit på eller är det kanske en Blå Tigerräka det handlar om? Har kollat efter den på nätet men inte hittat så mycket info, eller rättare sagt ingen alls .

    Lämna en kommentar:


  • Leonard
    svarade
    känns som att de blåa kan kallas en massa olika saker, men ändå vara samma art. Blåa räkor som finns är väl C. babualtii, C. sp. "Tiger" och nån mer

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Nu har även jag snöat in i räkträsket, och när jag var hos min handlare idag, hade han fått in några räkor som jag aldrig hört talas om, Blåpannad Tigerräka. Är det bara ett namn som grossisten kommit på eller är det kanske en Blå Tigerräka det handlar om? Har kollat efter den på nätet men inte hittat så mycket info, eller rättare sagt ingen alls .

    Lämna en kommentar:


  • Nitra98
    svarade
    Ursprungligen postat av swen frank
    Jag har gröna babaulti Sen köpte jag 15 blå räkor vilket zoobutiken inte viste de latinska namnet på De är mycket blå ser nästan färgade ut och två är nästan svarta Dom ser inte alls ut som de gröna i kroppen och läng utan påminner mer om typ WP Jag undrar vad det kan vara för slags räka
    Swen
    Har du någon bild på de blå?

    Lämna en kommentar:


  • Leonard
    svarade
    Har ni bilder på era babualti? hur ser de blåa ut? det finns ju också en naturlig babualti från Indien, som är mer brun.

    Mustafa på Petshrimp sa att de gröna och blåa C. babualti inte var babualti, utan nån annan art egentligen. Bara att man inte kunnat bestämma vad det egentligen är för räka... men de gröna + blåa trivs väl också i lite hårdare vatten med högt pH (typ 7.8) och KH 7.

    Gillar de strömmt vatten eller ska man hellre välja en svag pump?

    Lämna en kommentar:


  • swen frank
    svarade
    Jag har gröna babaulti Sen köpte jag 15 blå räkor vilket zoobutiken inte viste de latinska namnet på De är mycket blå ser nästan färgade ut och två är nästan svarta Dom ser inte alls ut som de gröna i kroppen och läng utan påminner mer om typ WP Jag undrar vad det kan vara för slags räka
    Swen

    Lämna en kommentar:


  • Nitra98
    svarade
    Och tack vare Limia1 så har jag också blå babaulti!

    Lämna en kommentar:


  • Limia1
    svarade
    Ursprungligen postat av Leonard
    vilka här har C. babualti?
    Jag har gröna och blå babaulti, varför undrar du ?.

    MVH/Anita

    Lämna en kommentar:


  • Leonard
    svarade
    vilka här har C. babualti?

    Lämna en kommentar:


  • Mamma Mia
    svarade
    Ja men... killi-ägg är nog MYCKET mer tåliga än levande räkor... 150 dollar för 20 räkor = 1012 kr = 50 kr styck + frakt + ev förlust i DOA (dead on arrival) - nja jag står nog över

    Lämna en kommentar:


  • evus
    svarade
    Jag har köpt ägg från killis på aquabid och det har gått jättebra!
    Jag väntar bara på att vädret ska stabilisera sig något så skall jag slå till på något dylikt:



    Om det är fler från sthlmstrakten som är intresserade så kanske vi kan ordna en bra deal

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...