Räkig fakta...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Leonard
    svarade
    konstigt att CR och Red Bee säljs som olika arter på t ex Gerd Voss.

    Lämna en kommentar:


  • Tintaglia
    svarade
    Ursprungligen postat av Nitra98
    Å, vad avundsjuk jag blir, jag har inte sett röken av några småhumlor än...Fast jag hade guppy med mina, det kanske är därför? Guppyna har flyttat ut nu så jag hoppas det ska bli ändring, har ju sett i alla fall EN hona med rom, så...!
    Då håller jag tummarna...

    Lämna en kommentar:


  • Nitra98
    svarade
    Ursprungligen postat av Tintaglia
    Åh, vad trevligt det är att ha humlor... Tredje kullen ute och spatserar nu! De största är nu kanske 7 mm och sååå snyggt randiga!
    Å, vad avundsjuk jag blir, jag har inte sett röken av några småhumlor än...Fast jag hade guppy med mina, det kanske är därför? Guppyna har flyttat ut nu så jag hoppas det ska bli ändring, har ju sett i alla fall EN hona med rom, så...!

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Det är knepigt det där. Det som oftast kallas humleräka i Sverige är New bee eller bumblebee, om jag fattat rätt. Alltså inte CR (Crystal red).
    Den som är en sv/v CR kallas Black crystal, och har några andra namn som det verkar som om butikerna hittat på själva.
    CR (Crystal red) är samma som red bee och jag gissar att S/W bee är samma som Black crystal, alltså en sv/v CR (Crystal red).

    Rätta mig om jag har fel.

    Lämna en kommentar:


  • Leonard
    svarade
    bara för att få det klart i huvudet på mig
    Humla/bee är väl inte samma sak som CR? Det finns ju S/W Bee och Red Bee och dom är väl inte samma sak som CR?

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Ursprungligen postat av Tintaglia
    Åh, vad trevligt det är att ha humlor... Tredje kullen ute och spatserar nu! De största är nu kanske 7 mm och sååå snyggt randiga!
    Grattis! Vad kul att det funkar för dig. Dom verkar vara rätt känsliga.

    Lämna en kommentar:


  • Tintaglia
    svarade
    Åh, vad trevligt det är att ha humlor... Tredje kullen ute och spatserar nu! De största är nu kanske 7 mm och sååå snyggt randiga!

    Lämna en kommentar:


  • Leonard
    svarade
    tack Sonja! =) Ja jag tror dom kommer bli snygga och bilderna blev helt ok!

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Ursprungligen postat av Radioaktiva Räkor
    Tänkte bara passa på att visa två av akvariets invånare;

    Räkan Frank

    En liten CR med rom?
    Vackra räkor Säger också välkommen till Zoopet

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Ursprungligen postat av Leonard
    Jag har tagit bilder på mina första Red Cherry räkor Jag tycker dom har färgat ut bra väldigt snabbt!
    När jag bytte belysningen från 2par små lysrör (ccfl) mit 2st 11watt kompaktlysrör (gula), så färgade räkorna ut ännu mer!

    Jamen titta, dom kommer att bli ännu finare i färgen när dom blivit lite äldre.
    Snygga bilder, skarpa och fina.

    Lämna en kommentar:


  • Nitra98
    svarade
    Ursprungligen postat av Radioaktiva Räkor
    Tänkte bara passa på att visa två av akvariets invånare;

    Räkan Frank

    En liten CR med rom?
    Vackra räkor! Välkommen till Zoopet!

    Lämna en kommentar:


  • Radioaktiva Räkor
    svarade
    Tänkte bara passa på att visa två av akvariets invånare;

    Räkan Frank

    En liten CR med rom?

    Lämna en kommentar:


  • Leonard
    svarade
    Jag har tagit bilder på mina första Red Cherry räkor Jag tycker dom har färgat ut bra väldigt snabbt!
    När jag bytte belysningen från 2par små lysrör (ccfl) mit 2st 11watt kompaktlysrör (gula), så färgade räkorna ut ännu mer!





    Nu kan väl ni byta lite bilder på era blåa och C. babualti ?

    Lämna en kommentar:


  • Leonard
    svarade
    min affär säljer också "blå bandad räka", men den ser rätt blå ut och har ljusa ränder (om det är den i deras kar jag trodde var "blå bandad räka"). De vet inte heller vilken sort det egentligen är, och de vill inte säga vartifrån de köper sina räkor (grossist) heller.

    Lämna en kommentar:


  • Nitra98
    svarade
    Ursprungligen postat av Mamma Mia
    Ursäkta att jag skrattar! Jag tror faktiskt att handeln "hittar på" en massa olika namn med "blå" i. Jag vet en affär som hade köpt något, som på listan skulle vara "blårandig räka" - men det de fick var något genomskinligt obestämt utan färg alls... Har du någon bild?
    Håller med, "min" affär hade "blåbandad räka" och det var också något genomskinligt utan färg och utan "band" också för den delen...

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...