Räkig fakta...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Sonja
    svarade
    Ursprungligen postat av landstrykeren
    Ja, asså sånna som inte är framodlade. Tex vildformen av körsbär.
    Ok, jag gissade nästan det. Jag vet nog ingen då

    Lämna en kommentar:


  • landstrykeren
    svarade
    Ursprungligen postat av Sonja
    Vad menar du med vildformer? Du räknar inte in t ex Crystal red och Black crystal då?
    Ja, asså sånna som inte är framodlade. Tex vildformen av körsbär.

    Lämna en kommentar:


  • Ophelia
    svarade
    Idag såg jag mina 2 först körsbärsyngel.

    Såg även att mina honor har grön rom, har 2 st honor som har gått med rommen nu drygt 2 veckor.

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Ursprungligen postat av landstrykeren
    Tänkte höra om nån av er orkar räkna upp dom vildformer av räkor som finns tillgängliga, dom får gärna vara hyffsat lättodlade.
    Vad menar du med vildformer? Du räknar inte in t ex Crystal red och Black crystal då?

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Ursprungligen postat av evus
    Nu är äntligen mitt odlingsställ för räkor halvfärdigt! Det fattas fortfarande 2-3 st som jag har så fruktansvärt mycket räklingar i så det kommer att ta en liten evighet att flytta!

    Nåväl, här kommer en bild på projektet:
    Nu blev jag väldigt avundsjuk Det ser mycket bra ut

    Lämna en kommentar:


  • Limia1
    svarade
    Ursprungligen postat av evus
    Nu är äntligen mitt odlingsställ för räkor halvfärdigt! Det fattas fortfarande 2-3 st som jag har så fruktansvärt mycket räklingar i så det kommer att ta en liten evighet att flytta!

    Nåväl, här kommer en bild på projektet:
    Riktigt fint blev det !, Blir nästan lite avis

    Ska försöka ordna något liknande framöver. Vad har du för mått på dina räkkvarier ?.

    MVH/Anita

    Lämna en kommentar:


  • landstrykeren
    svarade
    Tänkte höra om nån av er orkar räkna upp dom vildformer av räkor som finns tillgängliga, dom får gärna vara hyffsat lättodlade.

    Lämna en kommentar:


  • evus
    svarade
    Nu är äntligen mitt odlingsställ för räkor halvfärdigt! Det fattas fortfarande 2-3 st som jag har så fruktansvärt mycket räklingar i så det kommer att ta en liten evighet att flytta!

    Nåväl, här kommer en bild på projektet:
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Drstein
    svarade
    Mountain rock

    Har en "liten" mountain rock den är ca 2,5-3 cm lång
    Någon som erfarenhet av mountain rock räkor och kan berätta lite om dem?
    Senast redigerad av Drstein; 20 May 2007, 13:40.

    Lämna en kommentar:


  • Katharina
    svarade
    Ha ha..

    Ursprungligen postat av drd
    Oooja....30 cm höga altum som brukar få ett mål i veckan på ca:40 körsbärsbastarder
    Du är grym...
    Men men, mitt ex har kvar ättlingar till mina Malawis, de måste ju kunna knipa några bastarder... Om inte annat så kan räkorna städa åt honom sa jag... Hans 20 cm mal kommer väl inte åt att hålla rent längre.. Så det löser sig nog... Känns så grymt att koka dem, nu får de ju ändå en chans

    Jag får aldrig min sambo att gå med på en burk till med räkor... Han håller på att vänja sig vid att vi har två kar än så länge...

    Lämna en kommentar:


  • drd
    svarade
    Ursprungligen postat av Katharina

    Jag har ingen räkätande firre, är det någon som har???
    Oooja....30 cm höga altum som brukar få ett mål i veckan på ca:40 körsbärsbastarder

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Ursprungligen postat av Leonard
    vad tycker ni om mitt kar till RC? http://bp0.blogger.com/_u1fGoxLr_9s/...s1600-h/48.jpg
    Det kommer gröna räkor om ett tag också. Andra invånare är röda Posthorn och mörka Hornsnäckor (Clithon corona).
    Det ser riktigt trevligt ut.

    Lämna en kommentar:


  • Radioaktiva Räkor
    svarade
    Ursprungligen postat av Katharina
    Det känns bara så taskigt att ta död på dem, det är ju inget annat fel på dem än att de är hybrider... Usch
    Jag håller med, sen vi skaffade räkor har jag svårt att se mig äta "vanliga" räkor tillochmed...

    Tycker gott du kan låta din bastarder leva ett stillsamt liv i en egen liten burk.

    //

    Lämna en kommentar:


  • Leonard
    svarade
    vad tycker ni om mitt kar till RC? http://bp0.blogger.com/_u1fGoxLr_9s/...s1600-h/48.jpg
    Det kommer gröna räkor om ett tag också. Andra invånare är röda Posthorn och mörka Hornsnäckor (Clithon corona).

    Lämna en kommentar:


  • Katharina
    svarade
    Som sagt, jag håller med...

    Det var helt ofrivilligt att jag hade en rymling kvar i stora karet som måste ha varit bebis då och sedan inte visat sig när den var ensam... De är attans bra på att gömma sig...

    Det känns bara så taskigt att ta död på dem, det är ju inget annat fel på dem än att de är hybrider... Usch

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...