Räkig fakta...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • peterhaack
    svarade
    Ursprungligen postat av Katharina
    Hå hå... Vi vill ha regelbundna lägesrapporter angående detta ämne !
    Det var precis däråt jag fiskade... Lättsamt att få in mera vitt.. Om du lyckas kan vi få till en riktigt fin stam i Sverige, för jag kan tänka att alla vi som har japaner kommer att vilja köpa åtminstonde en av dessa avkommor, beroende på kostnad och plånbok..
    Jag hoppas på framgång och finare räkor som kommer att kunna sjunka mer och mer i pris... så alla har tillgång till dessa underbart söta plkagrisar svarta som röda eller då vita..

    Lämna en kommentar:


  • Katharina
    svarade
    Ursprungligen postat av peterhaack
    Well dessa var en gåva från min vän i Taiwan dock så var de döda trodde jag jag hade sett en men inte de andra priset nja de skulle väl hamna i svängarna för gold 1400-1800:- st, white ännu mer, många japaner är väldigt glada i att få tag på just white för de använder dem ihop med vanliga crystals för att få mer vitt.
    Dessa är inte helt perfekta men för mig är de underbara.. och riktigt lycklig blev man när man såg dem ihop och att de leved överhuvudtaget fantastiskt..

    Jag hoppas på att de skall kunna ge bättre vitt i mina räkor så att s parar sig med white och då kan man få ss och till och med sss allt beroende på partnern..

    Skall bli kul och se när Snow utvecklar ägg och vad det blir för ngt..

    Hå hå... Vi vill ha regelbundna lägesrapporter angående detta ämne !
    Det var precis däråt jag fiskade... Lättsamt att få in mera vitt.. Om du lyckas kan vi få till en riktigt fin stam i Sverige, för jag kan tänka att alla vi som har japaner kommer att vilja köpa åtminstonde en av dessa avkommor, beroende på kostnad och plånbok..

    Lämna en kommentar:


  • peterhaack
    svarade
    Ursprungligen postat av Katharina
    Men vänta nu.. Jag har missat något.. Är dessa helt vita Crystal?? Du har dem tillsammans med röda och svarta crystal?!

    Får man fråga var du köpte dem och hur mycket du gav för dem?
    Tror du inte att de parar sig med dina Crystal?
    Om du tror det, hurdan avkomma tror du att du får då?

    Nu är jag riktigt nyfiken,mycket intresserad och avundsjuk !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Well dessa var en gåva från min vän i Taiwan dock så var de döda trodde jag jag hade sett en men inte de andra priset nja de skulle väl hamna i svängarna för gold 1400-1800:- st, white ännu mer, många japaner är väldigt glada i att få tag på just white för de använder dem ihop med vanliga crystals för att få mer vitt.
    Dessa är inte helt perfekta men för mig är de underbara.. och riktigt lycklig blev man när man såg dem ihop och att de leved överhuvudtaget fantastiskt..

    Jag hoppas på att de skall kunna ge bättre vitt i mina räkor så att s parar sig med white och då kan man få ss och till och med sss allt beroende på partnern..

    Skall bli kul och se när Snow utvecklar ägg och vad det blir för ngt..

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Ursprungligen postat av Blissan
    Fina bilder Sonja!
    Jag undrar över de oranga,är det någon som fått yngel efter dessa??Jag har 11 st och ser romfläckar i nacken ibland men det blir inga yngel.Börjar misstänka att de kräver salt för att föröka sig.Mina är köpta på Akvarielagret i Augusti ,tror jag det var.
    Jag vet att jag läst om någon som har orange och som får massor av yngel, kommer inte ihåg vem bara.
    Men jag, Evus och Mamma Mia pratade om de orange och vi tror att det finns i alla fall två helt olika sorter. En som är orangefärgade körsbär som förökar sig lika lätt som dom och en annan variant som inte förökar sig så lätt.

    Finns det någon som vet hur det här hänger ihop?

    Lämna en kommentar:


  • Katharina
    svarade
    Ursprungligen postat av Paatsu
    De helvita kallas för Snow white, de lite gulare kallas för goldens. De har ett eget graderingssystem. Var dessa kommer ifrån är fortfarande ett mysterium. Men dessa är definitivt en slags färgmutation av CR/CB men saknar den röda och/eller svarta färgpigmenten.
    Men parar de sig med Crystal och vad får man då???

    (Jag skulle alltså också vilja ha och blanda in med mina..)

    Lämna en kommentar:


  • Katharina
    svarade
    Ursprungligen postat av Sonja
    Jag var hos Evus och kikade på hennes räkor idag. Tog med kameran och fotade lite. Här är några bilder på hennes orange, ett par olika Japan-CR varav en är hona med rom och en bild på en av de nya skönheterna, en blå tiger. Blå tiger var väldigt svårfotat i det karet dom går i med välvda rutor.
    Dom orange ser märkliga ut. Dom två på bilden är helt säkert en hona med äggfläck men den andra har lite annorlunda kroppsform. Ryggen har en liten puckel lite åt glasräkshållet, men huvudet liknar körsbärsräkans med rätt långt rostrum (nosben).
    Åhh,, den japanska damen hade mycket rom.. det kan inte vara första gången för henne.. Hoppas det går vägen nu...
    Den blå Tigern ser läskig ut på ögonen... Jättehäftig.. Vilken blå färg!!! Fina bilder i vanlig ordning...

    Lämna en kommentar:


  • Blissan
    svarade
    Fina bilder Sonja!
    Jag undrar över de oranga,är det någon som fått yngel efter dessa??Jag har 11 st och ser romfläckar i nacken ibland men det blir inga yngel.Börjar misstänka att de kräver salt för att föröka sig.Mina är köpta på Akvarielagret i Augusti ,tror jag det var.

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Evus räkor

    Jag var hos Evus och kikade på hennes räkor idag. Tog med kameran och fotade lite. Här är några bilder på hennes orange, ett par olika Japan-CR varav en är hona med rom och en bild på en av de nya skönheterna, en blå tiger. Blå tiger var väldigt svårfotat i det karet dom går i med välvda rutor.
    Dom orange ser märkliga ut. Dom två på bilden är helt säkert en hona med äggfläck men den andra har lite annorlunda kroppsform. Ryggen har en liten puckel lite åt glasräkshållet, men huvudet liknar körsbärsräkans med rätt långt rostrum (nosben).
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Paatsu
    svarade
    Ursprungligen postat av Katharina
    Men vänta nu.. Jag har missat något.. Är dessa helt vita Crystal?? Du har dem tillsammans med röda och svarta crystal?!

    Får man fråga var du köpte dem och hur mycket du gav för dem?
    Tror du inte att de parar sig med dina Crystal?
    Om du tror det, hurdan avkomma tror du att du får då?

    Nu är jag riktigt nyfiken,mycket intresserad och avundsjuk !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    De helvita kallas för Snow white, de lite gulare kallas för goldens. De har ett eget graderingssystem. Var dessa kommer ifrån är fortfarande ett mysterium. Men dessa är definitivt en slags färgmutation av CR/CB men saknar den röda och/eller svarta färgpigmenten.

    Lämna en kommentar:


  • Katharina
    svarade
    Ursprungligen postat av peterhaack
    Direkt import.. =O)
    Men vänta nu.. Jag har missat något.. Är dessa helt vita Crystal?? Du har dem tillsammans med röda och svarta crystal?!

    Får man fråga var du köpte dem och hur mycket du gav för dem?
    Tror du inte att de parar sig med dina Crystal?
    Om du tror det, hurdan avkomma tror du att du får då?

    Nu är jag riktigt nyfiken,mycket intresserad och avundsjuk !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Lämna en kommentar:


  • peterhaack
    svarade
    Ursprungligen postat av Mamma Mia
    Men OJ! Var har du köpt dessa juveler, då? Om man nu får fråga
    Direkt import.. =O)

    Lämna en kommentar:


  • peterhaack
    svarade
    Ursprungligen postat av Sonja
    Jo nu såg jag dom. Dom vita är hur snygga som helst... ser ut som två vita???
    Den andra är nog mer lite Gold/white men räknas nog som gold, den goldigaste eller den vitaste har jag inte sett till sen jag släppte ner dem(då de faktiskt såg mer döda ut än levande), märkligt att de kan gömma sig på 60liter så länge.. snart en månad.

    Iaf så är er det ser det ut som två honor =O) och den goldigaste en hanne men får kika mer efter dem nu när jag vet vad för mat som lockar fram dem..

    Lämna en kommentar:


  • Mamma Mia
    svarade
    Men OJ! Var har du köpt dessa juveler, då? Om man nu får fråga

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Jo nu såg jag dom. Dom vita är hur snygga som helst... ser ut som två vita???

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Ursprungligen postat av peterhaack

    Jag trodde att jag bara hade en Gold de andra hadde dött men men ack vad man kan ha fel och man ser vad som kryper fram ur buskarna..
    Det visade sig att jag har en SNOW WHITE och två GOLDEN...

    jaja, lite glädje i dessa sjuka dagar.

    Kan ni se alla sorterna?

    Och där e en del havande kivinns med i bunken...

    White har fått lite mörkare huvud och det är ju en hona så det är nog ngt på g där =O)


    http://www.haack.se/Rakor/mix2.jpg
    Nej jag får inte upp bilderna, men jättegrattis till dig. Tänk om det skulle vara hane/hona på golden, fast sån osannolik tur har du väl inte. Men jag håller tummarna.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...