Räkig fakta...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

    Gud vilka fina bilder!!!

    Ni är ju proffsfotografer!! MagicFingers, ditt ser ut att vara taget ute i skogen... o Pito, vilken vacker räka!!!

    Kan blå tiger korsa sig med körsbär och Crystal??? Gissar att de kan korsa sig med Crystal...

    Mamma mia, jag har läst massor på tråden men tiden räcker inte till och dessutom glömmer jag en del och att leta upp någonting man har läst någonstans på tråden tar ännu mer tid... Som tur är finns det vänliga själar här på tråden som gärna lär upp oss nybörjare...
    Senast redigerad av Katharina; 15 March 2007, 22:24.
    Ha dé bäst... Tina

    Kommentar

    • polysperma
      • January 2007
      • 550

      hej hopp!
      rammlar in och drägglar över era bilder
      noterar även på inköpslistan/beställningslistan till mitt zoo
      vet ni räkfantaster om det finns ngn räkklubb eller ngt för oss? där man kan byta erfarenheter, byta räkor med varandra osv?
      Även den bästa akvarist kan fela

      Kommentar

      • MagicFingers
        • November 2003
        • 3136

        Ursprungligen postat av Katharina
        Ni är ju proffsfotografer!! MagicFingers, ditt ser ut att vara taget ute i skogen... o Pito, vilken vacker räka!!!

        Kan blå tiger korsa sig med körsbär och Crystal??? Gissar att de kan korsa sig med Crystal...
        Jag tackar för smickret .. men jag har inte nära nog en skog hemma att fota i, det é bara ett av mina räkkar (och kameran é en Canon A85)

        tiger och CR kan korsa sig, WP och Cherry kan korsa sig. CR och WP kan inte korsa sig.
        Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

        Nunc Est Bibendum

        Kommentar

        • Sonja
          • October 2003
          • 7357

          Ursprungligen postat av Pito
          mina nya ganska blå tigerräkor
          Den här ser riktigt spännande ut. Skriv och berätta om den håller färgen bra.
          Alltid nyfiken!
          Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

          Kommentar

          • Mia A
            • February 2007
            • 357

            En liten fråga ang. pris och en till

            Vad har ni betalat för era körsbärsräkor och för era crystal red?

            Jag tyckte de verkade så dyra?

            Hur många körsbär kan det vara lämpligt att börja med i ett 54L med guppyyngel i?
            Mvh / Mia

            Kommentar

            • Pito
              • November 2005
              • 70

              Ursprungligen postat av Sonja
              Den här ser riktigt spännande ut. Skriv och berätta om den håller färgen bra.
              Jag beställde 100st till butiken av dom var 6st blåa med ljusa ögon så jag tror färgen kommer hålla. Men ingen av dom e så blå som dom ska kunna bli, får väl se hur ungarna blir.
              Bifogade filer

              Kommentar

              • Sonja
                • October 2003
                • 7357

                Ursprungligen postat av Pito
                Jag beställde 100st till butiken av dom var 6st blåa med ljusa ögon så jag tror färgen kommer hålla. Men ingen av dom e så blå som dom ska kunna bli, får väl se hur ungarna blir.
                Oj har dom ljusa ögon. Ja då är det nog rätt. Vad kul att dom börjar komma upp hit till Sverige nu också. Det tar väl ett tag till innan dom som odlar får tillräckligt många bra att skicka. Klart dom måste behålla dom snyggaste själv, annars sabbar dom ju sin egen avel.
                Alltid nyfiken!
                Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                Kommentar

                • Mamma Mia
                  • December 2004
                  • 2504

                  Förlåt, det var inte meningen att låta grinig....

                  Ursprungligen postat av Katharina
                  Mamma mia, jag har läst massor på tråden men tiden räcker inte till och dessutom glömmer jag en del och att leta upp någonting man har läst någonstans på tråden tar ännu mer tid... Som tur är finns det vänliga själar här på tråden som gärna lär upp oss nybörjare...
                  Always look at the bright side of life

                  Kommentar

                  • Katharina
                    • December 2006
                    • 4045

                    Dito...

                    Ursprungligen postat av Mamma Mia
                    Förlåt, det var inte meningen att låta grinig....
                    Ha dé bäst... Tina

                    Kommentar

                    • evus
                      • September 2006
                      • 729

                      I dag har jag varit på "räkjakt".

                      Jag kom över 6 st riktigt mörkblå (nästan svarta) räkor samt 5 st av en räksort som jag aldrig har hört talas om!!!

                      De kallades för "Lightning shrimp" och ser valdigt speciella ut. de är genomskinliga/ljusblåa med mörkblå prickar. Ryggen är z formad (troligtvis därav namnet) + att ögonen står ut från kroppen. Jag hittar ingenting om dessa räkor på nätet så tiden får väl utvisa om räklingarna behöver bräckvatten eller inte.

                      En riktigt lyckad jakt om jag får säga det själv.

                      Priset: Båda sorterna kostade 39:- styck
                      This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

                      Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

                      Kommentar

                      • Limia1
                        • December 2006
                        • 325

                        Ursprungligen postat av Pito
                        Någon som vet vad det här kan vara, imazo säljer dom som blåbandad tigerräka, men det är bara några med blå färg och det är absolut ingen tigerräka.

                        bilderna är dåliga men batterierna dog i kameran så jag får ta fler nån annan gång.
                        Dom var läckra .

                        Tror det kan vara en art som tyskarna kallar Pinselalgengarnele, Caridina cf. babaulti var. malaya. Du kan väl kolla länken och berätta vad du tror Pito ?.



                        Länken verkar inte fungera, så jag lägger in en till hela sidan.



                        Kika under rubriken Zwerggarnelen, Krebse und Schnecken.

                        MVH/Anita
                        Senast redigerad av Limia1; 18 March 2007, 12:36.

                        Kommentar

                        • MagicFingers
                          • November 2003
                          • 3136

                          Ursprungligen postat av evus
                          I dag har jag varit på "räkjakt".

                          Jag kom över 6 st riktigt mörkblå (nästan svarta) räkor samt 5 st av en räksort som jag aldrig har hört talas om!!!

                          De kallades för "Lightning shrimp" och ser valdigt speciella ut. de är genomskinliga/ljusblåa med mörkblå prickar. Ryggen är z formad (troligtvis därav namnet) + att ögonen står ut från kroppen. Jag hittar ingenting om dessa räkor på nätet så tiden får väl utvisa om räklingarna behöver bräckvatten eller inte.

                          En riktigt lyckad jakt om jag får säga det själv.

                          Priset: Båda sorterna kostade 39:- styck

                          såg ut i mina ögon som om lightningräkan är carnivor....!.(den åt iaf på lite kadaver som fanns i det karet jag såg dom i(döda honungsgurami och nån L-mal)så passa dig för att ha fiskar med dom....
                          Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

                          Nunc Est Bibendum

                          Kommentar

                          • evus
                            • September 2006
                            • 729

                            Ursprungligen postat av MagicFingers
                            såg ut i mina ögon som om lightningräkan är carnivor....!.(den åt iaf på lite kadaver som fanns i det karet jag såg dom i(döda honungsgurami och nån L-mal)så passa dig för att ha fiskar med dom....
                            Gör inte alla räkor det
                            This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

                            Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

                            Kommentar

                            • becky_be
                              • August 2005
                              • 473

                              Någon som vet var jag kan köpa JBL NovoPrawn online? Hittar bara tyska sidor, och är inte så jätte bra på tyska. Lite kan jag, men inte tillräkligt för att våga skicka efter...
                              @-{-{--
                              Rebecca

                              Kommentar

                              • evus
                                • September 2006
                                • 729

                                Ursprungligen postat av evus
                                I dag har jag varit på "räkjakt".

                                Jag kom över 6 st riktigt mörkblå (nästan svarta) räkor samt 5 st av en räksort som jag aldrig har hört talas om!!!

                                De kallades för "Lightning shrimp" och ser valdigt speciella ut. de är genomskinliga/ljusblåa med mörkblå prickar. Ryggen är z formad (troligtvis därav namnet) + att ögonen står ut från kroppen. Jag hittar ingenting om dessa räkor på nätet så tiden får väl utvisa om räklingarna behöver bräckvatten eller inte.

                                En riktigt lyckad jakt om jag får säga det själv.

                                Priset: Båda sorterna kostade 39:- styck
                                "Påsbild" av mina nya räkor:
                                Bifogade filer
                                This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

                                Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

                                Kommentar

                                Arbetssätt...