Jag har ett 180l kar som ska göras om och tanken är att det ska vara räkor samt dvärgfiskar som inte äter upp dom.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Räkig fakta...
Collapse
X
-
Originally posted by Ophelia View PostJag har ett 180l kar som ska göras om och tanken är att det ska vara räkor samt dvärgfiskar som inte äter upp dom.
Comment
-
Jag tror att jag ger upp detta med namnbyte på räkorna innan jag ens har börjat. Jag tycker att det blir svårare.
Råkar vara 44...........This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.
Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart
Comment
-
Jag har också fått mina första körsbärsbebisar idag!!
Originally posted by landstrykeren View PostVerkar som mina körsbär precis släppt sina ägg, kan man se ungarna eller är dom pyttesmå? Om dom nu finns där så måste jag flytta på alla räkor till ett annat akvarium pga att de finns en del hungriga fiskar, är de möjligt att flytta små bebisar?
Jag är glad att jag inte behöver flytta dessa små... måste du ta bebisarna också??? Kan inte de gå på lite tillväxt så du ser dem ordentligt och att inte fiskarna tar dem??? Du kunde ju flytta de stora bara nu...Ha dé bäst... Tina
Comment
-
Originally posted by landstrykeren View PostVerkar som mina körsbär precis släppt sina ägg, kan man se ungarna eller är dom pyttesmå? Om dom nu finns där så måste jag flytta på alla räkor till ett annat akvarium pga att de finns en del hungriga fiskar, är de möjligt att flytta små bebisar?
Comment
-
Originally posted by daniel_i_malmö View PostMåste säga att jag tycker röd biräka är ett riktigt bra namn! Egentligen skulle det inte vara att ge den ett nytt namn, utan bara ett svenskt namn. Fast jag antar att det är för sent... CR eller RC vad den nu kallas är väletablerat vid det här laget.
RC=Red cherry
Comment
-
Originally posted by Katharina View PostFick syn på en liten rackare... alldeles genomskinlig till skillnad från Crystal... lr Red Bee om ni så vill... tänkte på att det blir krångligt om vi kallar dem en sak här på Zoopet och Zooaffärerna kallar dem något annat... iaf för nybörjarna...
Jag är glad att jag inte behöver flytta dessa små... måste du ta bebisarna också??? Kan inte de gå på lite tillväxt så du ser dem ordentligt och att inte fiskarna tar dem??? Du kunde ju flytta de stora bara nu...
Comment
-
så gjorde jag....
Originally posted by landstrykeren View PostVerkar som mina körsbär precis släppt sina ägg, kan man se ungarna eller är dom pyttesmå? Om dom nu finns där så måste jag flytta på alla räkor till ett annat akvarium pga att de finns en del hungriga fiskar, är de möjligt att flytta små bebisar?Always look at the bright side of life
Comment
-
Originally posted by Mamma Mia View PostÄsch då, fegisar!Härmed konverterar jag till röda bi-räkan
Jag är också 44
Comment
Comment