Räkig fakta...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Paatsu
    • December 2006
    • 294

    Jag har iaf läst att inavel märks redan efter 6e eller 7e generationen.
    Redbee.se » // Johnny

    Kommentar

    • Katharina
      • December 2006
      • 4045

      Mina också...

      ...fast mina WP fastnade i pumpen... trodde aldrig att de skulle komma in där... en attans liten pump i det stora karet med ett insug på 1,5 mm och bara ställd på 200 L /h ?!! Crystal gick inte in i pumpen fast jag hade mindre kar då och en del var ju bebisar??? Så den stammen från Akvarielagret, omdöpt A-laget, är alltså smartare också

      Det jag inte tänkte på heller var att jag har engelsk sjösten och då syns WP så dåligt... Nu har jag nog bara den stora honan kvar i stora karet men vill inte flytta henne till räkkaret för då kan det ju bli blandbebisar... Körsbären flyttade jag däremot, hanen hittade jag i pumpen. levandes tack och lov...
      Senast redigerad av Katharina; 25 January 2007, 16:30.
      Ha dé bäst... Tina

      Kommentar

      • Katharina
        • December 2006
        • 4045

        Hur landet än ligger...

        Ursprungligen postat av Paatsu
        Jag har iaf läst att inavel märks redan efter 6e eller 7e generationen.
        ... så är de ju tjusigare med vita ränder så man kan ju plocka dem... ska se om någon vill byta lite bebisar sen när det har blivit några fler, för att förhindra inavel...
        Ha dé bäst... Tina

        Kommentar

        • Paatsu
          • December 2006
          • 294

          Ursprungligen postat av Katharina
          ... så är de ju tjusigare med vita ränder så man kan ju plocka dem... ska se om någon vill byta lite bebisar sen när det har blivit några fler, för att förhindra inavel...
          Jovisst är det snygg med ränder som små polkagrisgodis som simmar runt.
          Men det verkar inte vara nån annan i Sverige som urvalsodlar dessa små godis än jag.
          Redbee.se » // Johnny

          Kommentar

          • evus
            • September 2006
            • 729

            Titta på denna länk från en dansk auktionssite:



            Vad tycker ni om de svarta och blåa??????????
            This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

            Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

            Kommentar

            • Lamprologus
              • December 2006
              • 112

              Vilka räkor kan korsa sig då?
              Är det så att Cardina och Neocardina inte kan korsa sig, eller är jag helt borta
              Freediving 4 ever

              Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=609522

              Kommentar

              • Nitra98
                • June 2005
                • 1987

                Ursprungligen postat av Lamprologus
                Vilka räkor kan korsa sig då?
                Är det så att Cardina och Neocardina inte kan korsa sig, eller är jag helt borta
                Min zoon

                Kommentar

                • Glenn
                  • April 2002
                  • 3904

                  Oh jag känner att jag bara måste få del med mig av min glädje! Var hos glasdmästaren idag och hämtade glas som ja har beställt till div olika akvarium bla ett 17L som hade spräckt framruta. Rutan är nu borttagen och ny ska silikonas dit imorrn så snart blir det räkor för min del också
                  Mvh /Glenn

                  Min Zoon

                  Kommentar

                  • Glenn
                    • April 2002
                    • 3904

                    Angående det där med urvalsodling så satt jag och tänkte på det redan igår att man ska testa med tex körsbärs och placera dom snyggaste tillsammans för att få så snygg avkomma som möjligt och sen gör samma sak med avkomman tills man har perfekta räkor
                    Mvh /Glenn

                    Min Zoon

                    Kommentar

                    • Sonja
                      • October 2003
                      • 7357

                      Ursprungligen postat av landstrykeren
                      Men ser inte dom lite väl små ut i mitt 54l?
                      Du ville ju ha tips på räksäkra asiatiska firrar Men jag tror det skulle kunna vara riktigt snyggt med ett 54-liters med massor av växter, rötter, flytväxter över hela ytan mm. Sen ett stort gäng snygga räkor och ett rätt stort stim av någon Boraras.
                      Alltid nyfiken!
                      Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                      Kommentar

                      • landstrykeren
                        • July 2006
                        • 440

                        Lät ju rätt tufft, är väldigt osäker på vad vilka jag ska välja, jag iallafall ha 2 sorter med rasboror, antigen blir det galaxy, erythromicron eller mosikito/dvärgrasbora, det är dom jag funderar på.

                        Kommentar

                        • Katharina
                          • December 2006
                          • 4045

                          Men...

                          Ursprungligen postat av Nitra98
                          ..då kan ju inte WP korsas med Crystal... då kan jag fånga in WP rymlingen i stora burken och sätta ner henne i räkkaret... tycker synd om henne ensam, hennes små karlar fastnade ju i pumpen...
                          Ha dé bäst... Tina

                          Kommentar

                          • Sonja
                            • October 2003
                            • 7357

                            Har du galaxy eller erytromicron blir det nog inga räkyngel kvar. Men jag har galaxy med något större räkor som jag inte får yngel på ändå och då går det bra. Borde funka med erythromicron också.
                            Moskito/dvärgrasbora... vilken av dom kallas så?
                            Alltid nyfiken!
                            Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                            Kommentar

                            • landstrykeren
                              • July 2006
                              • 440

                              Boraras brigittae -Moskito-rasbora
                              Boraras maculatus -Dvärgrasbora
                              Äh har redan ett räkkar där ynglena får växa upp ifred, tänkte främst ha räkorna i 54l som algätare. Men nån slags rasbora blir det som sagt, de beror på vilken "min" butik kan ta in

                              Kommentar

                              • Nitra98
                                • June 2005
                                • 1987

                                Ursprungligen postat av Katharina
                                ..då kan ju inte WP korsas med Crystal... då kan jag fånga in WP rymlingen i stora burken och sätta ner henne i räkkaret... tycker synd om henne ensam, hennes små karlar fastnade ju i pumpen...
                                Ja gör det så den stackaren får sällskap! Btw, jag har WP tillsammans med Crystal faktiskt...!
                                Min zoon

                                Kommentar

                                Arbetssätt...