Vad säljer ni Culls för

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eligri
    • August 2019
    • 24

    Vad säljer ni Culls för

    Hejsan!

    Håller på att försöka para fram lite brun/svarta cherry shrimp. Likt denna:


    Vad tror ni jag kan sälja mina 'culls' för? Dvs. de som är vilda (genomskinliga), eller har dåliga röda/svarta fläckar.
    La upp dem för 5kr styck, men fick sjukt många köpare som skrev. Lite för många..
    Vad borde jag be om? 10? 20?

    Tack för info!
  • Fiskburken
    • March 2019
    • 198

    #2
    Slå till med 30 kr tycker jag (mer än väl betalt). Vill ingen köpa kan du gå ner till 20, sedan 15, 10. Marknaden sätter priset.

    Eller om du inte kan vänta på att bli av med dem, stega priset sakta uppåt istället.

    Om du kan annonsera enskild bild per räka (kanske lite mycket jobb...) tror jag värdet är högre. Inte säkert att alla vill ha standardfärgerna som du precis märkt.

    Säljer inte räkor själv men har ganska många jag borde culla från en ursprungligen klarblå Blue Diamond-stam. Har dock mest funderat på att skaffa ett nytt akvarium med en rovfisk för att lösa det problemet.
    Senast redigerad av Fiskburken; 03 December 2020, 00:14.

    Kommentar

    • eligri
      • August 2019
      • 24

      #3
      Tänker väl 30 som lite högt, finns ju massa för 10-25 på blocket :S
      Är inga snygga räkor jag har, utan mest genomskinliga cherry shrimp..
      Har ca 200-300 räkor att sälja, så blir ju sånt där 'köp 10 för XXX' pris.

      Någon som lyckats sälja skräp culls o vill dela med sig av vad de sålde för?

      Kommentar

      • Fiskburken
        • March 2019
        • 198

        #4
        Handlar ju helt om att prova ett omöjligt pris för att sedan minska tills dess att alla räkor du vill bli av med blivit sålda.

        Går också att gradvis höja priset som sagt men då kanske det fortsätter ett tag att du blir bombarderad av mail trots att du har slut på räkor.

        Vad som är "bäst" för dig beror nog på din personlighet. Marknaden sätter priset som sagt och du kommer förmodligen behöva justera det över tid om du vill maximera intäkterna. Tror inte du ska bekymra dig allt för mycket över "rätt pris" utifrån det.

        Vill du bara vara snäll och inte bryr dig om de (förutsättningsvis små) pengarna kan du ju fortsätta på 5 kr/st och se det hela som ett välgörande ändamål.
        Senast redigerad av Fiskburken; 04 December 2020, 22:36.

        Kommentar

        • eligri
          • August 2019
          • 24

          #5
          Ursprungligen postat av Fiskburken
          Handlar ju helt om att prova ett omöjligt pris för att sedan minska tills dess att alla räkor du vill bli av med blivit sålda.

          Går också att gradvis höja priset som sagt men då kanske det fortsätter ett tag att du blir bombarderad av mail trots att du har slut på räkor.

          Vad som är "bäst" för dig beror nog på din personlighet. Marknaden sätter priset som sagt och du kommer förmodligen behöva justera det över tid om du vill maximera intäkterna. Tror inte du ska bekymra dig allt för mycket över "rätt pris" utifrån det.

          Vill du bara vara snäll och inte bryr dig om de (förutsättningsvis små) pengarna kan du ju fortsätta på 5 kr/st och se det hela som ett välgörande ändamål.
          Drog upp priset till 10kr styck, verkar vara ett stabilt läge. Fått några sålda, men inte så fort att man blir nerbombad med meddelanden ^^

          Kommentar

          • Orpheon
            • February 2019
            • 38

            #6
            Vilken plattform säljer du ifrån?

            Kommentar

            • eligri
              • August 2019
              • 24

              #7
              Blocket och facebook

              Kommentar

              Arbetssätt...