Importregler räkor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Osborne
    • February 2020
    • 1

    Importregler räkor

    Hej!
    Har länge funderat på att beställa hem räkor från Tyskland (alt. Norge).
    Frågan är nu vilka regler som gäller?
    Har letat runt efter svar och hittat några få trådar här på Zoopet och Redbee, men eftersom dessa nu är x antal år gamla undrar jag hur det ser ut idag och vad som fortfarande gäller. Är det införseltillstånd som gäller? Ska jag ansöka om tillstånd hos Jordbruksverket?
  • Plejaderna
    • March 2007
    • 347

    #2
    Följer för jag är också nyfiken på vad som gäller.
    Omnia vincit amor; et nos cedamus amori

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Nu är jag absolut inte uppdaterad, men jag har har i alla fall inte hört något om nya regler för räkor så jag tror inte att man behöver något införseltillstånd för räkor. Men ring eller maila till jordbruksverket och fråga.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Plejaderna
        • March 2007
        • 347

        #4
        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        Nu är jag absolut inte uppdaterad, men jag har har i alla fall inte hört något om nya regler för räkor så jag tror inte att man behöver något införseltillstånd för räkor. Men ring eller maila till jordbruksverket och fråga.
        Tack Kjell! Försökte läsa på deras hemsida men hittade inget om reglerna för import av räkor så du har säkert rätt när du skriver att det inte behövs något.
        Omnia vincit amor; et nos cedamus amori

        Kommentar

        Arbetssätt...