Physor...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Soffan74

    • March 2017
    • 158

    Physor...

    För några veckor sedan så postade jag 120 physor till en kille. Plockade upp varenda en, trodde jag...
    Idag när jag letade igenom karet efter posthorn (som skulle packas och säljas), hittade jag en massa physor - igen... Både små och stora
    Hur gör jag för att få bort dem? Utan att skada övriga invånare i karet?
  • Tyko
    • April 2015
    • 279

    #2
    Varför vill du ha bort dem? Om de förökar sig snabbt så betyder det att de har mycket gott om mat, plocka bort de du ser och dra ner/balansera matningen så borde problemet vara löst.

    Kommentar

    • Soffan74

      • March 2017
      • 158

      #3
      Ursprungligen postat av Tyko
      Varför vill du ha bort dem? Om de förökar sig snabbt så betyder det att de har mycket gott om mat, plocka bort de du ser och dra ner/balansera matningen så borde problemet vara löst.
      ok, matar ej så mkt men har en hel del fisk i det karet det är mest physor nu

      Kommentar

      • Tyko
        • April 2015
        • 279

        #4
        De måste hitta något att äta, annars skulle de inte överleva. Men de är rätt duktiga på att hålla rent, äter alger, döda blad och diverse annat skräp.

        Kommentar

        • stefant
          • January 2009
          • 783

          #5
          Du får nog hålla på och plocka under en längre tid. I mitt akvarium hittar jag bara enstaka då och då som jag plockar, men de finns kvar än så länge.

          Kommentar

          • Soffan74

            • March 2017
            • 158

            #6
            Ursprungligen postat av Tyko
            De måste hitta något att äta, annars skulle de inte överleva. Men de är rätt duktiga på att hålla rent, äter alger, döda blad och diverse annat skräp.
            ok, för posthornen frodas där med...

            Kommentar

            • Soffan74

              • March 2017
              • 158

              #7
              Ursprungligen postat av stefant
              Du får nog hålla på och plocka under en längre tid. I mitt akvarium hittar jag bara enstaka då och då som jag plockar, men de finns kvar än så länge.
              vad gör du med de du hittar?
              Trodde att jag hade plockat bort alla physor i alla 5 kar, men icke

              Kommentar

              • stefant
                • January 2009
                • 783

                #8
                Ursprungligen postat av Soffan74

                vad gör du med de du hittar?
                Trodde att jag hade plockat bort alla physor i alla 5 kar, men icke
                Det är bara enstaka. Jag vill inte ha dem så jag lägger dem i hushållspapper och stampar på dem. Även om man plockar alla kan det ju finnas ägg kvar som kläcks senare.

                Kommentar

                • Soffan74

                  • March 2017
                  • 158

                  #9
                  Ursprungligen postat av stefant

                  Det är bara enstaka. Jag vill inte ha dem så jag lägger dem i hushållspapper och stampar på dem. Även om man plockar alla kan det ju finnas ägg kvar som kläcks senare.
                  i en karet (100 karet) så börjar de komma tillbaka igen.
                  Och massor av posthorn

                  Kommentar

                  Arbetssätt...