Romen på mina körsbärsräkor försvinner

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Körsbärsräkan
    • February 2018
    • 8

    Romen på mina körsbärsräkor försvinner

    Hej igen!
    Kommer nu med ytterligare frågor angående mina körsbärsräkor! Jag har hade 2st som gick med rom! Super kul, men nu efter ca 1 vecka så har ena tappat romen helt då det inte finns någon på magen längre, men kan heller inte hitta något i akvariet. Samt den andra räkan hade dubbelt så mycket rom i början än vad den bär på nu... vad kan detta bero på?? Och kan man göra något för att förhindra att detta fortsätter att hända? Jag har ändast räkor och ett endlers yngel i karet så tror inte att de ä någon som går och nafsar!
    tacksam för all hjälp jag kan få!
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Men räklingarna är ju i början extremt små så är det inte så bara att de inte syns?
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Körsbärsräkan
      • February 2018
      • 8

      #3
      Tror ej det är fallet då jag väntat och kollat men inga räklingar syns till förutom crystal red räklingar! Nu har en annan körsbärsräka fått rom men den har också väldigt lite rom om man jämför med vad dom kan ha!

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Har man flera räkarter ihop så blir det ofta så att det bara är den dominerande arten som reproducerar sig.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        Arbetssätt...