CR med rom

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Körsbärsräkan
    • February 2018
    • 8

    CR med rom

    Hej!
    Jag har haft mina räkor i ca 2 veckor nu. Jag har 3CR och 7 körsbär samt ett yngel, tror med största sannolikhet att det är ett endlers guppy yngel..

    men nu har jag märkt att ena Ceystal red räkan är med rom och har satt henne i ett yngelhörn som jag kallar det... alltså en sån plastlåda man sätter vid sidan av akvariet för ynglen.... detta för att endlers ynglet inte ska käka upp bebisarna när de kommer
  • Körsbärsräkan
    • February 2018
    • 8

    #2
    Oj vet inte om min fortsättning försvann... men min fråga är ifall räkmamman kan dö av stress i yngelhörnet då hon grävt en massa i gruset jag lagt i botten samt kommer sig inte till ro alls... det finns även lavamossa och en kvist av hennes favoritväxt... tacksam för svar och hjälp!

    Kommentar

    • cambru

      • September 2008
      • 209

      #3
      Jag skulle låtit räkan vara kvar i stora akvariet. Har du tillräckligt med växter och gömställen kommer de flesta räkynglen överleva. Dessutom undrar jag om guppy-ynglet har tillräckligt stor mun för att äta räkynglen. Jag har räkor med betydligt större barber och räkorna ökar hela tiden ändå, trots att barberna tar en del. Men då har jag massor av naturliga gömställen åt dom i form av växter och rötter.

      Kommentar

      • Körsbärsräkan
        • February 2018
        • 8

        #4
        Okej då litar jag på dig och gör det! Tack så mycket!

        Kommentar

        Arbetssätt...