Hitta i vattendrag, är det Daphier ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • D3f3nd3R

    • January 2017
    • 17

    Hitta i vattendrag, är det Daphier ?

    Hej, jag har ju daphnier i ett kar, köpta från England sen innan. Dessa jag hitta i ett vattendrag nära där jag bor är större och mer åt bruna hållet om man jämför med de från England.
    Jag hitta även några sniglar, alltihop åkte ner i ett kar jag har lite gammarus i för tillfället.
    Tagit foto när jag hade några i ett vanligt glas samt i akvariet, snabba som fan så det är inte lätt att få till ett bra foto dock.
    Mvh Macke

    Post with 2 views. Shared by Snabeltorsk. Fisk
  • D3f3nd3R

    • January 2017
    • 17

    #2
    Följdfrågor:
    Jag har ju ett 100L kar med Miljarder Daphier i som odlingskar, dessa är då lite mindre i storlek och mer åt genomskilniga hållet.
    Tror ni jag kan blanda dessa "svenska" med dem andra jag redan har OM det nu är Daphnier?
    Senast redigerad av D3f3nd3R; 17 June 2017, 15:03.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      Daphnier hittar man oftast i dammar som är väldigt skitiga. Typ sådana där det inte finns något utlopp för vattnet och där det gärna finns en del ankor och liknande som skitar ner.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • D3f3nd3R

        • January 2017
        • 17

        #4
        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        Daphnier hittar man oftast i dammar som är väldigt skitiga. Typ sådana där det inte finns något utlopp för vattnet och där det gärna finns en del ankor och liknande som skitar ner.
        Bra o veta, men nu undrar jag om dem jag redan har hittat är Daphnier ? Och om jag kan blanda dem med dem andra daphiner jag redan har köpta från England.
        Senast redigerad av D3f3nd3R; 17 June 2017, 17:34.

        Kommentar

        • erikthur
          • March 2004
          • 9953

          #5
          Blanda inte in de nya med din gamla kultur. Det finns alltid en risk för negativa följder av detta. Men försök gärna att starta upp en separat kultur för dina nya fynd och se om det är något att fortsätta jobba med
          Killies is a lifetime passion

          Kommentar

          • D3f3nd3R

            • January 2017
            • 17

            #6
            oki, tack tack

            Kommentar

            Arbetssätt...