Amanoräka vit och svårt att gå/simma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Embla79
    • February 2017
    • 87

    Amanoräka vit och svårt att gå/simma

    Är det någon som kan hjälpa mig? En av mina Amano ramlar runt på botten. Det är som att han inte har nån styrsel på kroppen. Kroppen har blivit ogenomskinlig och vit och han är böjd. Ibland hamnar han på rygg och han tar sig fram genom att studsa runt.
    Jag har haft en nitritspik nyss som nu i princip är under kontroll. Alla övriga invånare verkar må bra.
    Vet nån vad detta kan vara och om jag kan hjälpa honom på nåt vis? Det är hemskt att se honom så här.
  • LoGeek
    • September 2008
    • 1651

    #2
    Hur går det med den? Jag tycker bara det låter som att den ömsar skal, vilket är något bra!

    Kommentar

    • Embla79
      • February 2017
      • 87

      #3
      Tror du den har svårt att ömsa skal kanske? Den är piggare nu, men fortfarande vinglig och krokig. Jag har sett andra räkor ömsa, och de har mest suttit och liksom klivit ur skalet bara.

      Kommentar

      • LoGeek
        • September 2008
        • 1651

        #4
        Om den har svårt att ömsa så är det bara hålla tummarna, det kan ofta sluta illa.

        Problem med att ömsa är oftast beroende på för högt/lågt gH/kH/pH, och ibland felaktig kost. Slutar det illa för denna så kolla dina parametrar och googla lite på vad som är ok för Amano.

        Kommentar

        • Embla79
          • February 2017
          • 87

          #5
          Ja, värdena har ju varit lite upp och ner under helgen hoppas så att den klarar sig.

          Kommentar

          • Embla79
            • February 2017
            • 87

            #6
            Läste nu tyvärr på en annan sida om en blue pearl eller nåt med vit kropp som min. Där trodde de på bakterieinfektion

            Kommentar

            Arbetssätt...