fler räkor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Persson87
    • July 2004
    • 23

    fler räkor

    Hej igen nån som vet var man får tag på blue jelly räkor och orange lr yelow cherry räka.
    Pierre Persson
  • ICC
    • November 2006
    • 1310

    #2
    Tror du ska testa och besöka http://www.redbee.se om du nu inte redan gjort det. Där verkar riktiga räk-Nissar befinna sig.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Ja där håller nog de flesta räkodlarna till så titta in där. Varför annars inte prova på den senaste räkartbeskrivningen på Zoopet - Navy blue http://www.zoopet.com/skaldjur/skaldjur.php?NR=96. Tycker den är riktig snygg och finns i handeln
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Persson87
        • July 2004
        • 23

        #4
        Tack för det lilla tycker tyvär inte ni är till nån hjälp lite dåligt men men
        Pierre Persson

        Kommentar

        • ICC
          • November 2006
          • 1310

          #5
          Ursprungligen postat av Persson87
          Tack för det lilla tycker tyvär inte ni är till nån hjälp lite dåligt men men
          Då får vi vänligen be om ursäkt för att vi försökte med något.

          Kommentar

          • Bisho
            • September 2013
            • 304

            #6
            Ursprungligen postat av Persson87
            Tack för det lilla tycker tyvär inte ni är till nån hjälp lite dåligt men men
            Ursäkta?!
            Det lät mycket konstigt att du skriver på det här sättet, några försökte hjälpa dig i alla fall både här och i ditt andra tråd som finns här https://www.zoopet.com/forum/forum/-...03-r%C3%A4ckor .

            ICC länkade till en sida där medlemmarna riktar sig till just räkor:
            Tror du ska testa och besöka Redbee.se - Crystal red räkor, Crystal black räkor, Tigerräkor, Kardinalräkor, Äppelsnäckor, Posthornssnäckor, Sötvattensräkor om du nu inte redan gjort det. Där verkar riktiga räk-Nissar befinna sig.
            Och Kjell svarade dig med en annan fin art:
            Ja där håller nog de flesta räkodlarna till så titta in där. Varför annars inte prova på den senaste räkartbeskrivningen på Zoopet - Navy blue Zoopet - Neocaridina davidi var. Navy blue. Tycker den är riktig snygg och finns i handeln



            Du frågade om hur man får tag på speciella arter, men det första man gör är ju att gå till djuraffär, hittar man inte där, så vet jag inte vart man kan få tag i just dem arterna du sökte om, därför kommenterade jag inte.

            Forumet här är lite dött av någon anledning och det är inte alls mycket folk som innan. Alla har sina anledningar. Tro mig, kommer någon kunna hjälpa dig, så gör dem det. Ingen anledning att inte hjälpa medlemmarna här. Annars hade inte forumet inte funnits så många år.

            Du skall i alla fall vara tacksam att du fick några svar, ibland får jag inga svar alls på mina frågor eller inlägg. Men jag är ju ändå här

            Mvh
            Bisho
            Mitt tanganyika akvarium
            https://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=1004

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #7
              Denna annons om blue jelly hittade jag på redbee http://www.redbee.se/showthread.php/10665-Blue-Jelly
              Där fanns också en annons om orange körsbär
              Ingen av annonsörerna hade dock just dessa i lager men det kommer ju ständigt nya så anmäl dig till dom
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Persson87
                • July 2004
                • 23

                #8
                Bingo tackar så jätte mycket för dom svar och anat jag fick av dej det var det bästa hittills. Så du ska ha all kred för det men jag stiger nu ur som medlem. Så ha det så jätte gott och lycka till me allt i framtiden. Inget ont mot dig alls alla råd var jätte bra. Hoppas man hittar dej på nåt anat forum framöver. Så ha det bra
                Pierre Persson

                Kommentar

                • Persson87
                  • July 2004
                  • 23

                  #9
                  Bisho menar jag sorry
                  Pierre Persson

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    #10
                    Bra dialog Bisho kring vad som känns som en bra ton oss emellan i forumet.
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Bisho
                      • September 2013
                      • 304

                      #11
                      Ursprungligen postat av Persson87
                      Bingo tackar så jätte mycket för dom svar och anat jag fick av dej det var det bästa hittills. Så du ska ha all kred för det men jag stiger nu ur som medlem. Så ha det så jätte gott och lycka till me allt i framtiden. Inget ont mot dig alls alla råd var jätte bra. Hoppas man hittar dej på nåt anat forum framöver. Så ha det bra
                      Lite synd att du lämnar forumet.
                      Jag har faktiskt lärt mig en sak som akvarist "även om jag är inte alls erfaren jämfört med dem andra medlemmarna" att man måste ha tålamod med allt.
                      Ge andra lite ursäkter. Alla har egna tider, ingen sitter framför datorn/mobilen och ha forumet på.

                      Alla måste hjälpas åt för att få lite flöde i forumet och du är en av dem medlemmarna.
                      Jag önskar verkligen att du kommer tillbaka, oavsett om du skall vara aktiv eller ej. Här finns det massor av kunskap. Om jag skall vara ärlig nu, utan Zoopet så skulle jag ha svårt att lära mig det jag har i hjärnan om akvariefiskar. Jag har ju säkert lärt mig från andra sidor, men min börja var här och min lojalitet kommer alltid vara här oavsett om jag fick mina svar genom mina frågor eller genom att söka bland gamla tråd & arbetsbeskrivningar.

                      Som sagt, jag hoppas att du tittar in här då och då
                      Du är alltid välkommen
                      Mitt tanganyika akvarium
                      https://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=1004

                      Kommentar

                      • Bisho
                        • September 2013
                        • 304

                        #12
                        Ursprungligen postat av Bluewing
                        Bra dialog Bisho kring vad som känns som en bra ton oss emellan i forumet.
                        Detta fick jag lära mig från fina medlemmar här på Zoopet
                        Mitt tanganyika akvarium
                        https://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=1004

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          #13
                          Ursprungligen postat av Bisho
                          Lite synd att du lämnar forumet.
                          Jag har faktiskt lärt mig en sak som akvarist "även om jag är inte alls erfaren jämfört med dem andra medlemmarna" att man måste ha tålamod med allt.
                          Ge andra lite ursäkter. Alla har egna tider, ingen sitter framför datorn/mobilen och ha forumet på.

                          Alla måste hjälpas åt för att få lite flöde i forumet och du är en av dem medlemmarna.
                          Jag önskar verkligen att du kommer tillbaka, oavsett om du skall vara aktiv eller ej. Här finns det massor av kunskap. Om jag skall vara ärlig nu, utan Zoopet så skulle jag ha svårt att lära mig det jag har i hjärnan om akvariefiskar. Jag har ju säkert lärt mig från andra sidor, men min börja var här och min lojalitet kommer alltid vara här oavsett om jag fick mina svar genom mina frågor eller genom att söka bland gamla tråd & arbetsbeskrivningar.

                          Som sagt, jag hoppas att du tittar in här då och då
                          Du är alltid välkommen
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Persson87
                            • July 2004
                            • 23

                            #14
                            Hej alla och ursäkta utbrottet från min sida har haft det lite jobbigt ett tag. Men men tänkte bara tipsa om det här med räkor det finns jätte bra hjälp för dom som har Facebook med forum lr vad man ska kalla det där t.ex räkor i sverige o köp o sälj räkor och räkor i fokus på Facebook. Så åter igen ursäkta min otrevlighet och allt
                            Pierre Persson

                            Kommentar

                            Arbetssätt...