Hemsida med artnamn på räkor efterlyses

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Hemsida med artnamn på räkor efterlyses

    Väldigt många räkor har ju bytt namn (bl.a. Red Crystal, körsbär etc. etc) och jag behöver därför uppdatera artregistret på Zoopet så att det blir rätt.

    Är det någon som vet en hemsida eller en bok - kan även vara på engelska eller tyska - som är så aktuell att alla namn där har uppdaterats enligt vad som gäller nu?
    Om du vet - så tipsa mig så att jag kan ändra på Zoopet.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • stefanr72
    • November 2010
    • 1025

    #2
    www.redbee.se bör ha koll på det.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Ursprungligen postat av stefanr72
      www.redbee.se bör ha koll på det.
      Hade kollat där och tyckte att en del där inte var helt uppdaterat.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Det är så många fel att jag blir illamående! Ja så stod det i ett mail jag fick idag fick jag idag och det som avsågs var artnamnen på räkorna i Zoopets artbeskrivningar och det är absolut så att många namn har bytts under de senaste åren. Även om nog jag mer i så fall mår illa av annat i dagens samhälle än att det är fel artnamn, så håller jag helt med - om att detta bör rättas till.

        Dock nästan samtidigt som detta mail fick jag ett mail från Jennifer Luetz om att hon erbjöd sig att gå igenom namnen. Vi hade tidigare varit i kontakt om detta men nu hade hon tid att göra detta under sportlovet så det vore kanon.

        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        Arbetssätt...