Begravda Helenasnäckor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Madslenee
    • April 2015
    • 10

    Begravda Helenasnäckor

    Hej
    Nyss köpt ett gäng helenasnäckor.
    Om man råkar begrava dem när man rotar runt tex vid omplantering, tar de sig upp igen?
    Visst klarar dem det?
    Har grov bottengrus med stenar på kanske 4 -5 mm.

    De är svåra att se när man grejar på.
  • hawkse
    • December 2009
    • 781

    #2
    Mina gräver ned sig frivilligt så det ska nog inte vara något problem för dem att hitta upp igen om du råkar pilla ned dem lite grann.

    Kommentar

    • Madslenee
      • April 2015
      • 10

      #3
      Jaha men dåså. Försöker dina också äta upp varandra? Mina ligger mest i en hög eller parvis och ser ut att försöka käka varandra.

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        #4
        Ursprungligen postat av Madslenee
        Jaha men dåså. Försöker dina också äta upp varandra? Mina ligger mest i en hög eller parvis och ser ut att försöka käka varandra.
        Nja de är honor och hanar så det är nog mer romantiskt än så. De äter inte varandra annat om någon är döende.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • maria_
          • March 2007
          • 2867

          #5
          Tycker detta är fruktansvärt brutala rovdjur. Jag samlar på snäckor så jag har dem i ett akvarium för sig och matar dem med fiskmat för köttätande fiskar, men en gång provade jag att släppa ner ett gäng posthornssnäckor till dem för att de har blivit såå många. Helenorna dödade dem allihopa omedelbart, de åt inte ens upp alla utan det låg köttslamsor och skal med halvätna kroppar i på sina ställen. Det var som att se en flock med vargar, de var totalvilda. Inget jag någonsin förväntat mig att se från snäckor.
          Med vänlig hälsning,
          hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

          Kommentar

          Arbetssätt...