Käkar räkorna växter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • TommySt

    • January 2014
    • 208

    Käkar räkorna växter?

    Räkorna (Cherry resp den blå varianten) har förökat sig rejält i mitt 450-kar.
    Sen mina tio Skalarer dog så har antalet naturliga fiender minimerats ("tydligen").

    Vissa av mina växter är numera markant "tröttare" än tidigare. Vissa skulle man säga är "söndertuggade".

    Käkar räkor akvarieväxter?

    Har likaledes rejäl tillväxt av Helena-snäckor. Kan de annars månne vara boven?
    Senast redigerad av TommySt; 08 April 2015, 22:10. Anledning: Helena
    Using Tapatalk
  • blaze1337
    • July 2014
    • 646

    #2
    räkor har jag aldrig märkt att dem käkar växter , döda blad etc tar dem men inte gröna växter , helena snäckor kan dock göra detta TROR jag , hade helena snäckor utbrott i mitt akvarie och många växter såg mycket tröttare ut direkt då. så jag skulle rösta på helena snäckor som boven i de där :P

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Tror knappast att vare sig räkorna eller helenorna är boven
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • TommySt

        • January 2014
        • 208

        #4
        Andra förutsättningar som har ändrats i karet då, månne.
        Alternativt att plantorna helt enkelt har gjort sitt. Kanske är livslängden "begränsad" - "trots" att det inte rör sig om lökväxter. (Vi pratar dock bara dryga året här.)

        Hur slaviskt följer ni det gamla general-rådet om att byta lysrören var 12:e månad?
        Hos mig är det 4 T5-rör som jobbar (9-10 tim/dygn) och de är nu 14 månader gamla.
        Är Juwels och vad jag förstod av butiken så är deras inte särskilt billiga - och tydligen finns det inga andra som passar i Juwel-ramperna... Eller?
        Using Tapatalk

        Kommentar

        Arbetssätt...