Blanda krabba och sköldpadda?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • wanegardh
    • January 2013
    • 64

    Blanda krabba och sköldpadda?

    Funkar det att blanda dessa tillsammans?
    Krabban jag har idag är 6-7 centimeter över skalet.
  • ettfettbranamn
    • December 2010
    • 3424

    #2
    Eftersom du är så specifik tar jag mig friheten att anta att det är stora snappern och en kokoskrabba du tänkte försöka dig på i en guldfiskskål.. Så nej, det går inte..
    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

    Normaliseringsprocessen..
    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

    Kommentar

    • wanegardh
      • January 2013
      • 64

      #3
      Vet tyvärr inte vad det är för krabba.
      Men den är 3-4 år gammal och blir nog inte större.
      Hade tänkt köpa ett par vanliga små vattensköldaddor och ha i ett 250 liters kar.

      Kommentar

      • ettfettbranamn
        • December 2010
        • 3424

        #4
        Vet att det finns ett gäng sköldpaddsexperter här och jag tillhör inte dem men en 6-7cm stor krabba blir nog testsmakad rätt fort av de vanligaste sorternas sköldpadda.. De är rätt ilskna och väldigt hungriga.. Inte ens läderpaddorna som ändå ska vara relativt lugna brukar fungera med andra djur och jag antar att du inte har någon lust att lägga 5000 på en fly river turtle som dessutom växer ur ditt 250..

        oavsett hur det blir tror jag det leder till mer trubbel än glädje..
        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

        Normaliseringsprocessen..
        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

        Kommentar

        • Erik Åhlander
          • January 2006
          • 1881

          #5
          Det är ofta svårt att kombinera arter så fort man lämnar det vanligaste sortimentet. En allmän rekomendation är att hålla knepiga djur artvis. Jag har hållit fiskar med både krabbor och med sköldpaddor. Vissa kombinationer går hyfsat - andra inte alls (ond bråd död!). Det beror på vilka arter man kombinerar, och ibland även på individ! Jag har aldrig själv haft skölpaddor med krabbor. Det gäller inte bara om dom skadar varandra, utan även om dom konkurrerar om fodret. Om du inte vet vilka arter det är frågan om kan du inte få några svar. (Och knappast ens då)

          Jag avråder bestämt om du bara har ett akvarium.

          Kommentar

          Arbetssätt...