Seriöst försök att odla Amano

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Jesper Broman
    svarade
    Ja grattis!

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Jag är så imponerad!

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av HWH
    Precis på dagen 25 dygn så blev det räkor av några larver. Yippi, jag har amanobebisar! Nu återstår bara set som tydligen ska vara det svåraste, att fånga dem för avsaltning. De är helt vansinnigt snabba
    GRATTIS, så kul .

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • HWH
    svarade
    Precis på dagen 25 dygn så blev det räkor av några larver. Yippi, jag har amanobebisar! Nu återstår bara set som tydligen ska vara det svåraste, att fånga dem för avsaltning. De är helt vansinnigt snabba

    Lämna en kommentar:


  • HWH
    svarade
    Nej, har väl egentligen den teorin att planktontillväxten inte var stor nog i början. Men jag har en ny hona på Hotel Sweet Pineapple som förhoppningsvis släpper sin rom inom några dagar så att omgång 2 kan köra igång. Poängen med det här upplägget är ju att inte behöva tillföra foder eller ha rening.

    Lämna en kommentar:


  • blaze1337
    svarade
    kul att några överlevde , kom du på vad det var som dödade dem andra?

    Lämna en kommentar:


  • HWH
    svarade


    Dag 22 sedan kläckning nu. Börjar närma sig examen och är spännande att se om de små liven kommer förvandlas till små räkor närmaste veckan.

    Lämna en kommentar:


  • HWH
    svarade
    De 10 som är kvar är nu feta, så jag tror inte det är brist på mat. Är mer orolig gör att jag varje gång jag är i och rotar lyckas döda dem.

    Lämna en kommentar:


  • Jens A.
    svarade
    Kanske prova med torrjäst?

    Lämna en kommentar:


  • Azur
    svarade
    Det är antagligen fodret. Har du sett säkert att de äter? Kan du se att de håller i foder, och/eller se foder i tarmen på dem?

    Lämna en kommentar:


  • HWH
    svarade
    Försök 1, dag 15.

    De dör sakta men säkert, kanske 10 kvar nu. Och då är det 2 veckor kvar till förväntad omvandling från larv till räka. Men målet är ju att nån överlever. Så undrar i vilken ände man börjar felsökandet. Har en ny hona med mörk rom, flyttar henne till kläckvasen imorgon.

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    ja det verkar ju vara en hel del

    Lämna en kommentar:


  • HWH
    svarade


    De växer i alla fall. Matar dem genom att köra runt med handen i algguffet på botten.

    Lämna en kommentar:


  • Jens A.
    svarade
    Otroligt intressant att följa det här försöket!

    Lämna en kommentar:


  • fisheye
    svarade
    Mycket roligt. Själv har jag en amano med rom och jag blir förstås sugen att testa jag också.
    Lycka till

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...