Körsbärsräkor med Corydoras?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • erkiperki
    • July 2011
    • 173

    Körsbärsräkor med Corydoras?

    Hur blir det om man har körsbärsräkor med corydoras i samma kar? Finns det någon risk att räkorna blir föda till corydoras?

    Erik
    Mvh Erik
  • Hongi-kjelle
    • January 2014
    • 26

    #2
    Räkorna kanske klarar sig från att bli föda om dom håller någorlunda storlek men du lär aldrig se dom.Räkor måste ha lugn för att synas och trivas.Malarna är ju rätt intensiva i sitt simsätt då dom ständigt rotar efter mat.
    Om du nu har räkorna och inte tvärt om så ska du nog satsa på små asboror(typ Galaxy)eller några Enlers-Guppy som är väldigt fredliga,små och håller mycket till vid ytan.

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      #3
      Har ju säkert 200 körsbärsräkor i mitt Diskuskar med Diskusar och 18 Corydoras. Så du kan ha dem ihop men du kommer knappt att se dem. Så har du ditt akvarium för att kunna se dina räkor måste de känna sig trygga. Känner de sig otrygga så ser du dem inte, bara dina Corydoras. Så jag tycker som Hongi-kjelle.
      Men i mitt Diskuskar har jag dem och Amanoräkor för att få igång ett putsande på växter och rötter, vilket de gör, men du får leta för att se dem.

      Edit. Ser ju i efterhand att jag egentligen bara upprepat vad Hongi-kjelle redan sagt. Så går det när man inte läser uppmärksamt
      Senast redigerad av Bluewing; 26 February 2014, 07:22.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • erkiperki
        • July 2011
        • 173

        #4
        Okej, tack så mycket för svar. Man vill ju helst se dom

        Erik
        Mvh Erik

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          #5
          Kan du tänka dig en kaxigare räka som Amanoräkor så går dessa ju helt enkel fram, mitt i malgruppen och stjäl maten från dem. De bryr sig inte ett dugg om Corydoras.
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • henrikl
            • November 2012
            • 639

            #6
            Min son har körsbär och corydoras tillsammans och båda är framme och är synliga. Enda är att körsbären får en blekare färg men de gömmer sig inte.
            2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
            Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.

            Kommentar

            Arbetssätt...