Bild på mitt räkakvarium.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AnnikaW
    • August 2003
    • 343

    Bild på mitt räkakvarium.

    Här är mina körsbärsräkor.
    Jag har ingen egentlig fråga men tar gärna tips på hur jag kan utveckla det. Det har varit igång snart 2 år.

  • Jojje_
    • January 2013
    • 335

    #2
    Ser fint ut =)
    Jag är dock en av de som älskar rötter i akvarium.
    Även om räkor/snäckor kan gnaga lite på dessa, så är det sjukt snyggt med rötter.
    Fluval Edge 46L
    Projekt - Ciklidhörna

    Kommentar

    • Jesper Broman
      • November 2012
      • 3445

      #3
      Sv: Bild på mitt räkakvarium.

      Fint akvarium, och härlig röd färg på dom räkorna

      Kommentar

      • AnnikaW
        • August 2003
        • 343

        #4
        Räkorna är "Fire red". :-)
        Ja några rötter av smalare sort, med fastväxt mossa på vill jag ha. Det finns lite mer rötter en den enda som sticker upp. De är dolda under mossorna nu.

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          #5
          Mina vanliga körsbär är ju inte i närheten av dessa "nagellacksröda" räkor. Jag tycker det är läckert så som du har det i karet. Sett från räkornas perspektiv är det nog snarare perfekt. Varför vill du ändra?
          Skulle jag ha karet själv skulle jag kanske ha några frogbite på ytan. Sedan skulle jag kanske ha en grupp moskitorasbora som håller till i den övre delen av karet. Men egentligen tycker jag om det lite vildvuxna i ditt kar.
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Knax
            • November 2012
            • 1148

            #6
            Vackert! Du kanske ska bygga lite på höjden i fonden, kanske med ett stenröse eller lite fler rötter? Men oj, vilka läckra räkor! Nu blev jag sugen på ett sådant akvarium också...
            // Mats, a.k.a. Knax



            "All's well that ends." - Unknown

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              #7
              Min personliga åsikt är att detta är ett mycket fint kar men jag hade ändrat stenarna, de ser lite för kantiga och ditlagda ut, hoppas att du tar det på rätt sätt men jag tycker att det stoppar upp "flödet" i inredningen, jag hade valt ett par rundade stenar och lagt dit istället för att få mer harmoni

              Detta är som sagt vad jag hade gjort men det är ditt kar och alla får göra på sitt sätt, så länge man själv är nöjd

              glömde nästan att säga.. härlig och läcker färg på räkorna!
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • AnnikaW
                • August 2003
                • 343

                #8
                Hej och tack för alla kommentarer!
                Bluewing: Jag hade frogbite på ytan förut men tröttnade. De fyllde så snabbt upp ytan och jag tröttnade på att rensa så ofta. Fick de bli gamla satte de nån sorts tjocka rötter ner till botten dessutom, så att jag rörde upp bottenslam om jag drog upp dem. Och ja, jag har funderat på om jag ska sätta dit nån fisk. Skulle nog va fint. Blir det några räkyngel kvar då?
                PiaJo: Stenarna är helt enkelt de som jag hade hemma när jag startade. Ska fundera på runda ett varv! :-)

                Kommentar

                • AnnikaW
                  • August 2003
                  • 343

                  #9
                  Så här ser det ut nu, efter knappt två månader med C2O-tillförsel.

                  Kommentar

                  • AnnikaW
                    • August 2003
                    • 343

                    #10
                    Bild på ett svårfångat räkyngel!

                    Kommentar

                    Arbetssätt...