Dagsrapporter från en räkresa till Sulawesi, Indonesien

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    Dagsrapporter från en räkresa till Sulawesi, Indonesien

    Jag fick nedanstående mail idag med information om en kommande "räkresa" till Sulawesi, Indonesien.
    Jag tycker det låter mycket intressant och uppmanar alla att kolla koll på de dagliga uppdateringar som de kommer att göra under sin resa. Håll koll på denna sida http://crustahunter.com/en/node/1030


    Dear Shrimp Lovers and Planta Fans around the world,

    we're going to Malili Lakes on Sulawesi/Indonesia and we would like to take you with us on that journey. We want to find out more about the beautiful sulawesi shrimps and also look for new plants, etc....
    We, this is
    - Frank and Carsten Logemann (Garnelenhaus.de/ADA Germany)
    - Chris Lukhaup (Crusta10.de)
    - Thomas von Rintelen (Scientist at Humboldt University/Berlin)
    - Stefan Hummel (Dennerle Company)

    We will try to write reports of our experiences every day "live" or as often as we have a working internet connection..... surely not from the deep Jungle, but hopefully once every day from hotels etc.....

    Please join our webpage http://crustahunter.com/en/node/1030 We will start out from Germany on June 12th and we will publish our reports on this webpage ... we wish you a pleasant journey when you follow us from your home, office, etc...

    Please tell everybody and distribute this information through Forums and other communities as much as you can, so that many people can join. Please feel free to translate reports in your language and show everyone in your country.

    Best regards
    Frank and Carsten Logemann
    Garnelenhaus / Aqua Design Amano - Germany
    Moellner Landstrasse 77
    22113 Oststeinbek
    Germany

    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

    #2
    Jag som först trodde att det var du som skulle åka, Kjell... ;-)
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      Ursprungligen postat av petnym
      Jag som först trodde att det var du som skulle åka, Kjell... ;-)
      Tyvärr
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Inga direkta räknybörjare som åker...Kanske man får se lite nya räksorter framöver, om inte redan Micke Håkansson tagit hem dem.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          #5
          Har ni noterat att Carsten har börjat lägga in dagsrapporter från hans resa - kul att läsa
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48147

            #6
            Det har funnits mycket kul att läsa (och en hel del foton att titta på) i bloggen från deras resa och de hittade såväl nya räkarter som snäckarterl
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • oaken
              • September 2006
              • 901

              #7
              Hade glömt bort detta. Tack för påminnelsen..

              Kommentar

              • PatrikMalmo
                • July 2010
                • 1072

                #8
                En del av snäckorna var rätt fräcka, men den nya räkan vet jag inte om det var någon höjdare... iof kul med nytt, men ingen direkt snygging. Däremot rackarns kul att kika i en "normal" fångshink därifrån, iaf fem "kända" arter. Lurade lite på om fördelningen i sjön stämmer med det som fanns i hinken, eller om de lever olika... luring!!
                Bara döda fiskar flyta medströms

                Kommentar

                Arbetssätt...