Äppelsnäckorna sitter bara still!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • chrippe
    • September 2010
    • 214

    #16
    Dem första snäckorna jag köpte köpte jag i zoo affärn och sen köpte jag några från en på Redbee och dem dog också så jag skulle tro att det är nått i vattnet! Jag har använt aqua safe men har nu sedan en vecka tillbaka börjat använda easy life ffm som tydligen ska vara bättre...

    Kommentar

    • vitter
      • August 2010
      • 219

      #17
      När jag sålde mina snäckbarn till affären där jag handlar sa ägaren att han och flera andra köpt snäckor från uppfödare som höll extremt speciella förhållanden i sina kar, för att föda upp snäckorna fort, och att alla han och de andra köpt hade dött mycket kort efter att de kommit ner i "normalt" akvarievatten. Kan det möjligen vara nåt sånt?

      Kommentar

      • chrippe
        • September 2010
        • 214

        #18
        tveksam... där jag köpte mina första äppelsnäckor (i zooaffären) där hade dem inte så speciellt fräscha akvarium eller ett normalt akvarium om man kan säga så och den andra jag köpte köpte jag av en som jag haft kontakt med förut som också har "vanligt vatten". Men jag skulle kunna tro att det är koppar i vattnet! Tror nämligen vi har äldre koppar rör i huset där vi bor men är inte säker...

        Kommentar

        • vitter
          • August 2010
          • 219

          #19
          Känns som den mest troliga förklaringen isf, för det ska de vara känsliga för såvitt jag förstått.

          Kommentar

          • chrippe
            • September 2010
            • 214

            #20
            jag ska pröva lite saker lite saker jag blivit rekommenderad på det andra forumet Redbee! Har blivit erbjuden tre "test piloter" Hoppas dem överlever! Här står det lite om vad jag ska pröva om du orkar läsa http://www.redbee.se/showthread.php/...3%A4cka/page14

            Kommentar

            Arbetssätt...