Red crystal räka, ny köpta frågor till experterna!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fisheye
    • November 2010
    • 488

    #16
    hej,
    min erfarenhet är att det går att ha crystals med fiskar. Jag har haft olika räkor med svärdbärare och just nu har jag flera med dvärgciklider. Funkar även om de ju käkar räklingarna när det ges tillfälle - det får man räkna med. När man byter akvarium har jag ofta märkt att de gömmer sig under flera dagar /eller veckor / för att sedan komma fram. Så ha lite is i magen. När jag förra veckan rotade i vårt räk/dvärgciklidakvarium så var det många räklingar i trädroten.

    Även bland mina Badisar, som först tyckte jaga räkorna mycket, har insett att räkor är oändligt mycket snabbare och knappt lönar sig att jaga... Där har jag nu flera räkor som visar sig mer och mer.

    Jag tror att det är viktigt att ha någon form av del i akvariet där fiskarna inte kommer åt. Där kan räkorna hållas då de parar sig, vilar eller är småttingar.

    Lycka till

    Kommentar

    • J.Milton
      • January 2010
      • 674

      #17
      Klart att det går att ha räkor och fisk ihop i välplanerade akvarium, men man får aldrig ut samma beteende hos sånna räkor som man får av räkor i ett eget akvarium. iaf enligt mitt tycke och erfarenhet.
      240L mix == 430L Malawi== 164L mix==170L mix==43L räk/snäck
      Det jag skriver är inte fakta, utan upplevd erfarenhet ..
      Blogg+Galleri

      Kommentar

      • lillfrasse
        • February 2002
        • 2228

        #18
        Som många andra skriver så är det så att har man fiskar och räkor ihop så får oftast räkorna som får stryka på foten. En räka som funkar bättre ihop med fiskar är Amano de är mycket tuffare och tåligare.
        Simma lungt..
        Lillfrasse..

        Kommentar

        Arbetssätt...