Krabbor från SA!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jeeli
    • July 2007
    • 53

    Krabbor från SA!!

    Hej !!

    Skulle behöva tips på krabbor från Sydamerika som inte blir alltför stora!

    Mvh Jennie
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Tror inte någon enda sydamerikansk krabba finns i handeln. Det som finns är malawikrabba, och ett par dvärgkrabbor från asien - rödkload mangrovekrabba är nog den vanligaste.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • PatrikMalmo
      • July 2010
      • 1072

      #3
      Instämmer, aldrig sett krabbor från SA i handeln i Sverige. Någon enstaka art nere i Tyskland. Finns ändå ett bra gäng arter från SA, men att få tag i dem är problemet. Också en annan femma att jag anser krabbor som rätt dåligt lämpade för akvarium - de är kannibaler, expertrymmare, i vissa fall äter de växter (eller har sönder dem) och en del kan klippa fisk, mer eller mindre bra. Oftast på natten. Till deras fördel hör att de är ruggigt fräcka... lurar du på krabbor ändå, så kolla verkligen upp om de är helt anpassade för att leva hela livet under vatten. Många arter gillar/behöver en landdel.

      Hilsen,

      /P
      Bara döda fiskar flyta medströms

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Vill bara säga att jag helt håller med om vad Patrik säger.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        Arbetssätt...