elefantsnäckor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #16
    okej! spännade drd. jag talar bara av vad jag sett nere på DM. ( hänger ju där typ jämt) men skönt att du har annan erfarenhet. jag är nämligen själv sugen på elefanter men har bara blästersand så har avvaktat. men nu kanske man bör ta hem nån

    Kommentar

    • Grottbert
      • November 2009
      • 340

      #17
      2 frågor.

      1: var får man tag i dessa skönheter?
      Dom flesta butiker har eller kan ta hem dom i lager. Många av våra svenska leverantörer har äntligen börjat få upp ögonen för dessa vackra djur.

      2: kan man ha både de illgula elefanterna och de görsnygga olivgröna elefanterna tsm eller korsar dom sig?
      Jag har aldrig fått mina att korsa sig. Dom jag har som kommer från poso-sjön är gula eller bruna. Dock har jag två föräldrapar av båda.
      Det är dom som är absolut mest produktiva.

      ____________________________

      Sen att man inte kan ha blästersand vet jag inte. Jag har mina i 0,4-0,8 och 0,8-1,2 mm rådasand som fungerar väldigt bra. Tror till och med att om föredrar att ha ett substrat dom kan gräva ner sig i. Tittar man på bilder från sulawesi verkar bottensubstratet vara en blanding av sand och lera.

      Kommentar

      • roosterboy
        • September 2010
        • 1094

        #18
        Ursprungligen postat av Grottbert
        2 frågor.

        1: var får man tag i dessa skönheter?
        Dom flesta butiker har eller kan ta hem dom i lager. Många av våra svenska leverantörer har äntligen börjat få upp ögonen för dessa vackra djur.

        2: kan man ha både de illgula elefanterna och de görsnygga olivgröna elefanterna tsm eller korsar dom sig?
        Jag har aldrig fått mina att korsa sig. Dom jag har som kommer från poso-sjön är gula eller bruna. Dock har jag två föräldrapar av båda.
        Det är dom som är absolut mest produktiva.

        ____________________________

        Sen att man inte kan ha blästersand vet jag inte. Jag har mina i 0,4-0,8 och 0,8-1,2 mm rådasand som fungerar väldigt bra. Tror till och med att om föredrar att ha ett substrat dom kan gräva ner sig i. Tittar man på bilder från sulawesi verkar bottensubstratet vara en blanding av sand och lera.

        tack så hemskt för svaret!
        är verkligen väääääldigt sugen...
        Men eftersom det verkar lite tveksamt om sanden så får det nog bli till att avvakta lite, ska starta upp ett räkkar inom kort där dessa nog skulle kunna göra sig super! ^^
        All we are, we are.

        Kommentar

        Arbetssätt...