Amanoräkor försvinner/gömmer sig?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lusse

    • April 2008
    • 328

    Amanoräkor försvinner/gömmer sig?

    Hej.
    Köpte 7 st amanoräkor efter ett dygn hittar jag bara en och efter par dagar så är alla "borta".
    Var tar de vägen? Kan de klättra upp ovanför vattenytan och upp på rampens insida. Eller gömma sig bland växterna... Insuget till filtret är för finmaskigt för att kunna suga upp dem...

    Vart tar de små krypen vägen!!
    Har någon ide eller vad dessa kryp brukar gilla att gömma sig?
    Eller äter botia eller siamesis räkor?
    Mvh Luciano
  • Kristmansson
    • December 2010
    • 39

    #2
    Jag kan ju svara med den här videon http://www.youtube.com/watch?v=A4904reh19E

    Men mer troligt är att dom har gömt sig, lömska små rackare det där

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #3
      de är sjuuukt duktiga på att gömma sig. låt vara bara. de kommer fram. väldigt sällan jag ser alla mina 15 räkor i min vas.

      Kommentar

      • danne0301
        • July 2009
        • 1128

        #4
        Jag hade 5st Amano i ett 222L kar med blandad fisk i. Jag var HELT övertygad om att ingen levde längre när jag inte ens sett antenner på 3-4 månader, det brukade jag nämligen göra innan, de tyckte om ett hål i en rot och då såg man bara antennerna sticka ut ibland.
        I alla fall... efter de 3-4 månaderna var det dags att tömma och starta om, vad hittar jag då inuti en rot? Jo 3st Amano, stora och fina och fullt levande

        Tyvärr är det så att har man fisk i ett kar så ser man inte sina räkor mycket alls.
        Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

        2 gånger 54L odlingsprojekt
        540L Ormhuvudfisk som blev CA

        Kommentar

        • Lusse

          • April 2008
          • 328

          #5
          Ja 7st helt borta i ett litet 80liters kar.
          Har någon erfarenhet om Botia kubotai kan ge sig på räkorna?

          Kommentar

          • Lusse

            • April 2008
            • 328

            #6
            jag köpte 10 st till för två veckor sedan. Nu har jag 17 st och fram till idag har jag bara sett 2 st på samma gång!
            Men idag så av någon anledning så kunde jag räkna in 8 st vid ett och samma tillfälle!
            Så var de har gömt sig har jag ingen aning om... Men sjukt duktiga har/är de på att gömma sig!

            Kommentar

            • Guldancistrus
              • January 2011
              • 261

              #7
              Jag har hört att botior äääälskar räkor.
              Jag är 14 år. Mina akvarium: 60l 38l snart ca200l

              Kommentar

              • Grottbert
                • November 2009
                • 340

                #8
                när dom är små är det riktiga fegisar. När dom blir större (5cm) så blir dom modigare. Iallafall fungerade mina så.
                Såg dom inte på 6 månader, nu ser jag dom varje dag mitt ute på sanden. Med pakistanbotior kan nämnas.

                Kommentar

                Arbetssätt...