red crystal med Ap.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marnat
    • November 2009
    • 2012

    red crystal med Ap.

    Håller på att förbereda mig för fullt för mitt lilla Ap. kar nu. karet ska beställas på lördag .

    Min fråga är då följande, jag har funderat på att slänga i några red crystal räkor, även om de inte är sydamerikannska egentligen så tycker jag de är så förbannat coola :P

    Men, kommer de få leva för mina Ap. om jag är noga med att tillhandahålla en mängd gömställen åt dem?
    Eller är detta dömt att misslyckas?
    \\54L Apistos//
    \\234L SA//
    MVH Marcus
  • Saturnus80
    • October 2009
    • 943

    #2
    Tyvär tror jag att det är dömt att misslyckas. Mina hongsloi käkade upp 10 crystal på mindre än ett dygn och nog har jag gömställen, en massa mossa, löv, stenar och rötter. Jag föreslår Amanoräkor istället, visst dom har rätt tråkig färg men är väldans roliga att titta på.
    //Daniel

    110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
    23l aqualandscape med dvärgkulor

    Kommentar

    • Marnat
      • November 2009
      • 2012

      #3
      Ursprungligen postat av Saturnus80
      Tyvär tror jag att det är dömt att misslyckas. Mina hongsloi käkade upp 10 crystal på mindre än ett dygn och nog har jag gömställen, en massa mossa, löv, stenar och rötter. Jag föreslår Amanoräkor istället, visst dom har rätt tråkig färg men är väldans roliga att titta på.

      Får kanske prova Amano då i så fall. räkorna kommer iofs gå i karet i åtminstone 2-3 veckor innan mördarcikliderna dyker i hehe.
      Kanske jag offrar några red crystal bara för att testa då.
      Kan ju inte skada mer än att mina crystal försvinner och mina Ap. blir feta och i behov av motion.
      \\54L Apistos//
      \\234L SA//
      MVH Marcus

      Kommentar

      • Saturnus80
        • October 2009
        • 943

        #4
        Ja, testa du, men köp inte så många till en början.
        //Daniel

        110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
        23l aqualandscape med dvärgkulor

        Kommentar

        • Sultanen
          • January 2008
          • 2457

          #5
          Ursprungligen postat av Saturnus80
          Tyvär tror jag att det är dömt att misslyckas. Mina hongsloi käkade upp 10 crystal på mindre än ett dygn och nog har jag gömställen, en massa mossa, löv, stenar och rötter. Jag föreslår Amanoräkor istället, visst dom har rätt tråkig färg men är väldans roliga att titta på.
          Funkar det med amano bör det rimligtvis fungera med RC sålänge det är lite storlek på dem.
          300L Räkkar
          400L Växtakvarium
          220L Saltvatten - Under uppstart
          Intresserad av räkor? www.RedBee.se

          Kommentar

          • Saturnus80
            • October 2009
            • 943

            #6
            Crystal var ca 1.5cm och amano är ca 3-4cm.
            Dessutom måste jag tillägga att dom åt dom inte hela, utan bet först av huvudet och käkade upp stjärten lite senare.
            Senast redigerad av Saturnus80; 03 December 2009, 18:13.
            //Daniel

            110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
            23l aqualandscape med dvärgkulor

            Kommentar

            Arbetssätt...