Räkorna dör? akut!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gickan_87
    • November 2003
    • 1873

    #31
    Fast... har ju inte hänt ngt liknande tidigare...

    Kommentar

    • Linan
      • May 2004
      • 89

      #32
      Hej!

      Läste precis ditt mail, vad bra att det gick bra med transporten. Och att han färgat ut så tyder ju på att han trivs Jag ser fram emot bilder!!

      Men ang dina räkor: Jag läste igenom allt du skrivit och funderar på om det kanske beror på vattnets kvalitet. Ni har vanligt kommunalt vatten där du bor? Kan det vara så att mängden av kemiska tillsatser och vad vad dom använt i vattnet på vattenverket har ändrats markant? Jag vet att det kan svänga ibland, men som du skriver att det funkat bra tidigare och problemet uppstått plötsligt i samband med vattenbytet. Ring och fråga på vattenverket!

      Lycka till!

      Kommentar

      • gickan_87
        • November 2003
        • 1873

        #33


        Jag tror att balansen redan var på gränsen eftersom jag inte hade något filter i. När sedan kamphanen kom ner i det så blev det en överbelastning + att jag böt mer vatten än vanligt. Men nu ska det inhandlas ett filter såfort jag får tid att åka till affären.
        Men jag kan ju ringa och höra med vattenverket ändå

        Kommentar

        • Linan
          • May 2004
          • 89

          #34
          Hoppas det ordnar sig snart! Så trist när man har ny fisk och inte kan fixa det snabbt så man bara sen kan sitta och titta, beundra naturens verk

          Lycka till!

          Kommentar

          Arbetssätt...