Körsbärsräkor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dango
    • October 2006
    • 100

    Körsbärsräkor

    Har stoppat i 25st räkor ihop med platy,guppy o corydorysar,en dag senare ser jag inte nån!
    Har dom gömt sig eller har dom blivit mat tror ni?
    Tycker att dom skulle vara för stora för fiskarna men jag vet inte.
    Har mycket växter o rötter så dom har kanske gömt sig ändå?

    Vad tror ni?
  • rödtoppen
    • June 2006
    • 3148

    #2
    De har nog gömt sig.
    Vill man att räkorna ska synas oftare så ha dem med mindre fisk, jag har ett gäng ihop med Dario Dario och dvärgtandkarp och körsbären är alltid framme.
    / dtoppen /

    Kommentar

    • Slatan
      • August 2009
      • 277

      #3
      Jag köpte några i förra veckan oxå, har fortfarande inte sett skymten av dom, ute i det fria alltså, har dock sett dom i ett litet hål i en rot... Men 25st, då kan man ju tycka att nån borde synas :-)
      -Varför är bladlöss så små?
      -De stannar i växten!

      54 liter akvarium

      Kommentar

      • Nubi
        • March 2009
        • 9026

        #4
        guppys och Platys kan äta de små räklingarna men inte de stora, kanske några stora döda, men inte levande. cordysarna tror jag mumsar i sig de döda,
        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
        Fiskbloggen

        Kommentar

        • Mick13
          • May 2008
          • 1796

          #5
          Det är nog lite väl livat i karet för körsbären med så pass mycket fisk men kommer Corrodas åt så äter de räkor såg det själv i kväll när jag flyttade av överskotet från räkburken till SA karet med cor. och scalarer.
          Är det någon som varit med om att körsbärs räkorna slagits så att benen ryker ?? När jag hade 5 räkor i ett vanligt dryckesglas som jag fångat dem i för att ta dem till stora karet var det två som gav sig på den största så att den förlorade flera bena par??
          Senast redigerad av Mick13; 16 November 2009, 22:01.
          In vino veritas, in aqua sanitas

          Kommentar

          • Dango
            • October 2006
            • 100

            #6
            Har nu sett några st iallafall,så troligen o förhoppningsvis har dom bara gömt sig.

            Kommentar

            • Mick13
              • May 2008
              • 1796

              #7
              Ursprungligen postat av Dango
              Har nu sett några st iallafall,så troligen o förhoppningsvis har dom bara gömt sig.
              Jo dom är riktigt bra på att leka gömme .
              In vino veritas, in aqua sanitas

              Kommentar

              • rödtoppen
                • June 2006
                • 3148

                #8
                [QUOTE=Mick13;1343142]
                Är det någon som varit med om att körsbärs räkorna slagits så att benen ryker ?? [QUOTE]
                / dtoppen /

                Kommentar

                • Combat.Pippi
                  • December 2007
                  • 45

                  #9
                  tippar på att de gömmer sig har själv lyckats få in några körsbär i en burk där de inte skall vara, där går dettre stora honor av guldgurami och ansitrus gäng och två kamp honor och två dvärg gurami honor går i den burken och jag får inte ut dessa hur jag en plockar... ser nya ungar och vuxna hela tiden... så jag tippar på ett de gömmer sig

                  Kommentar

                  Arbetssätt...