Körbärsräkor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Slatan
    • August 2009
    • 277

    Körbärsräkor

    Efter att ha letat efter körbärsräkor i några månader hittade jag några äntligen. Köpte tre st till att börja med (35kr/st). Frågade om de gick ihop med min fiskar o det var helt lugnt, inga konstigheter, skulle räcka med att jag släckte lampan när jag släppte i dom så att fiskarna inte skulle se dom. Sagt o gjort, släppte i räkorna, de simmade runt lite, och när fiskarna såg dom var dom där o naffsade lite, men räkorna var ruggigt snabba såg jag Så de klarade sig, då allafall.
    Släppte i dom i onsdags kväll, men igår såg jag inte till dom alls, o inte imorse heller.

    Vad kan ha hänt? Uppätna eller ligger dom o trycker nånstans under nån rot? Har försökt titta överallt...

    Jag har 1 vuxen black molly + 3 yngel.
    6 kilfläcksrasboror
    2 guldguramis
    1 ancistrus
    1 guppyhane
    -Varför är bladlöss så små?
    -De stannar i växten!

    54 liter akvarium
  • Big_Sal
    • March 2008
    • 470

    #2
    Ursprungligen postat av Slatan
    Efter att ha letat efter körbärsräkor i några månader hittade jag några äntligen. Köpte tre st till att börja med (35kr/st). Frågade om de gick ihop med min fiskar o det var helt lugnt, inga konstigheter, skulle räcka med att jag släckte lampan när jag släppte i dom så att fiskarna inte skulle se dom. Sagt o gjort, släppte i räkorna, de simmade runt lite, och när fiskarna såg dom var dom där o naffsade lite, men räkorna var ruggigt snabba såg jag Så de klarade sig, då allafall.
    Släppte i dom i onsdags kväll, men igår såg jag inte till dom alls, o inte imorse heller.

    Vad kan ha hänt? Uppätna eller ligger dom o trycker nånstans under nån rot? Har försökt titta överallt...

    Jag har 1 vuxen black molly + 3 yngel.
    6 kilfläcksrasboror
    2 guldguramis
    1 ancistrus
    1 guppyhane
    Kan tänka mig att guramisarna kan ha ätit upp räkorna, om de är stora dvs. Tror dock att räkorna helt enkelt gömmer sig, tre räkor gömmer sig rätt lätt bara det finns nåt att gömma sig i.
    //Salle

    Kommentar

    • drd
      • March 2004
      • 5586

      #3
      Dom är även mästare på att gömma sig i små gömställen.
      Har roten håligheter så sitter det säkert någon där och dom kan sitta i växter och gömma sig oxå.
      Jag har släppt ner ett gäng i ett kar här hemma och man får verkligen leta efter dom där i.
      Några kanske har blitt mat men dom flesta är kvar och förökar sig där i oxå, trots att sällskap i karet är fjärilsciklider,praktbotior och diverse corydorasmalar.
      Det är knappt så att praktbotiorna verkar vilja röra dom faktiskt.
      ________________________________________________

      Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

      Kommentar

      • Slatan
        • August 2009
        • 277

        #4
        Guramisarna har nog vanlig vuxen gurami-storlek :-) Jäkligt dyr fiskmat om dom blev uppätna så fort
        Aa får hoppas på det, men låg rätt länge o spanade igårkväll, men ingen räklycka då inte Men dom har en del att gömma sig i så...
        -Varför är bladlöss så små?
        -De stannar i växten!

        54 liter akvarium

        Kommentar

        • Tagebriard
          • September 2009
          • 57

          #5
          Jag stoppade i 5 Amano räkor i mitt akvarium för ett par veckor sedan.
          Det var samma sak för mig, Dom simmade omkring samma dag jag släppte i dom, men sedan "försvann" dom.
          Jag har nu hittat deras gömställe. Dom sitter och trycker bakom filtret. har bara sett en ute och simma en gång.... Hoppas dom blir lite med sociala snart, för jag vvill ju kunna se dom.

          Kommentar

          • drd
            • March 2004
            • 5586

            #6
            Det beror lite på vad du har i karet för övriga invånare ju
            Sen verkar det vara olika från räkor till räkor men en del gillar strömt vatten och andra inte.
            ________________________________________________

            Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

            Kommentar

            • Slatan
              • August 2009
              • 277

              #7
              Nu har jag finkammat hela akvariumet, och till slut hittade jag dom, inkrupna i ett litet hål i ena roten, dom såg vettskrämda ut när jag kikade in... Vad tror ni, kommer dom dö av svält där inne eller kommer dom ut o svartarbetar på natten?
              -Varför är bladlöss så små?
              -De stannar i växten!

              54 liter akvarium

              Kommentar

              Arbetssätt...