räk bäbisar eller??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sojsan
    • September 2009
    • 17

    räk bäbisar eller??

    hej

    köpte 5 st räkor för snart en månad sen tror jag, har dem i en bunke eller ett litet akvarium, allt gått bra en av mina honor har "fött" några små räkor de är ca 7 mm nu.

    allafal gick lampan till akvariumet sönder och de var släck i akvariumet i nästan 2 dygn, nu när jag tände igen verkade allt vara som förut men när jag satt och tittade in i akvariet ett tag upptäckte jag att de är små genomskinliga ca 1 mm stora saker som simmar omkring där!

    är de små räkor eller nå kvalster eller nått?? har inte märkt att nån av räkorna burit på rom! de är så pass många att jag ser några var än jag tittar in i akvariet.

  • starcastle
    • June 2008
    • 234

    #2
    Räkbebisar ser exakt ut som sina föräldrar, bara det att dom är mindre.

    Ser dina småttingar inte ut som miniräkor så är det nog inte räkor. Det brukar alltid bli lite smådjur av allehanda slag i akvariet efter ett tag. Det märks speciellt när man inte har några fiskar som äter upp dom.
    Posthorn, blå, röda, aprikos, rosa, leopard
    Räkor: blå och mörkblå tiger, Blue Pearl, gula räkor, körsbär, Supertiger Orange Tail. 70 L, 60 L, 26 L, 2x20 L

    Kommentar

    • drd
      • March 2004
      • 5586

      #3
      En liten cr ser ut som föräldrarna typ och beroende på vad du hade för räka så borde dom små se ut som sina parents oxå
      Bifogade filer
      ________________________________________________

      Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

      Kommentar

      Arbetssätt...